رئیس فدراسیون بسکتبال یا رئیس نشنیدن و ندیدن؟

به گزارش هولی، رئیس فدراسیون بسکتبال در مقابله با تمام حواشی دوران مدیریتش اغلب سعی نموده تا از پاسخگویی فرار کند و پس از ختم قائله آفتابی گردد!

رئیس فدراسیون بسکتبال یا رئیس نشنیدن و ندیدن؟

بسکتبال ایران در آستانه پنجره ششم انتخابی جام جهانی قرار گرفته است و منتظر است تا پس از برگزاری دو مسابقه اش در تهران، جشن صعود را بگیرد. صعود که تا حدود زیادی قطعی شده اما برای صد در صد شدن باید دیدارهای پنجره ششم هم برگزار گردد. پنجره ای که البته پیش از شروعش حواشی بسیاری به وجود آمده و تنش ها به اوج خودش رسیده. سرمربی تیم ملی در تصمیمی عجیب بازگشت دیرهنگام حامد حدادی به تیم ملی را نپذیرفت و به نوعی با تکیه بر نظم و انضباط، بر تنور اختلاف ها دمید. در این میان خیلی ها منتظر بودند و حتی هستند که رئیس فدراسیون به عنوان متولی اصلی این رشته به ماجرا ورود کند و به حل و فصل اختلاف بپردازد. اتفاقی نیفتاده و معین نیست چرا رئیس فدراسیون در این مواقع حساس آفتابی نمی گردد.

پیش از شروع اردوی اخیر تیم ملی حواشی بسیاری پدید آمد. باز هم حرف و حدیث ها بر سر لیست اعلام شده توسط شاهین طبع بالا گرفت و صحبت از چرایی نبود نفرات غایب و بودن بعضی نفرات شد. ارسلان کاظمی بازهم در لیست تیم ملی نبود، همچنین حامد حدادی هم گفته می شد مثل دوره قبل دعوت نشده اما نامش در لیست آمد! همین طور صمد نیکخواه بهرامی که گفته می شد رابطه شان با بعضی مسئولان و حتی مربیان تیم ملی خوب نیست. با این حال صمد به اردو آمد و حامد حدادی هم با تاخیر یک هفته ای اعلام آمادگی کرد. با این حال مهران شاهین طبع به یکباره تصمیم گرفت روی نام او خط قرمز بکشد.

در تمام این حواشی و ده ها بحث و حاشیه دیگر، همیشه رامین طباطبایی غایب بوده و زمانی در رسانه ها آفتابی شده که ماجرا تمام شده و یا حتی در حال فراموشی است! آن موقع است که او به تشریح معمای حل شده و یا از ارزش افتاده می پردازد و شرح می دهد که چرا فلان رخ داده یا بهمان رفتار از سرمربی یا مدیر تیم های ملی سر زده.

به عنوان نمونه در ماجرای حذف ارسلان کاظمی از تیم ملی پس از ماجراهای سفر به ژاپن و حاشیه هایش، ماه ها می گذرد و حالا دومین پنجره ای است که ارسلان در تیم ملی نیست اما رئیس فدراسیون تازه یادش افتاده تا پشت مربی اش دربیاید و از حق انتخاب او دفاع کند.

اینکه پروسه حذف ارسلان کاظمی در عین آمادگی به چه شکل پیش رفته و لزوم ورود رئیس فدراسیون در ماجرا به وضوح حس می گردد به کنار، اگر هم او ماجرا را آنالیز و تصمیم به حمایت از سرمربی تیم ملی گرفته، چرا این کار را اینقدر دیر انجام می دهد که بارها از سرمربی تیم ملی درباره این جاهای خالی سوال گردد و او هر بار سعی کند به شکلی از پاسخ دادن طفره برود.

  • کم شدن حواشی در دوران طباطبایی؟

    رامین طباطبایی حالا پس از یک سال مدیریتش در بسکتبال در آخرین مصاحبه اش بیان کرد که پس از آمدن او حواشی بسکتبال کم شده. کاری به درست و غلط این ادعا هم نداریم چون معیارهای درستی برای این نتیجه گیری وجود ندارد اما این رئیس فدراسیون در تقابل با همین حواشی کم چه رویکردی از خودش نشان داد؟

    طباطبایی در تمام ماه های دوران مدیریتش گویا سعی نموده به جای حل کردن حواشی ایجاد شده در تیم ملی و بخش های دیگر، بیش از هر چیز از آن ها فاصله بگیرد و به آن ها زمان بدهد تا شاید حل شوند! کما اینکه هر بار مجبور شده بالاخره پس از آفتابی شدن به همه آن ابهامات حتی دیرهنگام پاسخ دهد. پس آیا بهتر نیست ماجراها را در همان بدو ایجاد شدن کنترل کند و یا اصلا با شناسایی نقاط یا پست های حساس از وقوع چنین حواشی جلوگیری کند؟

    او اگر معتقد است دوران مدیریتش بی حاشیه تر از دوران محمود مشحون است، بهتر است از همین اندک حواشی فاصله نگرفته و در قامت یک مدیر قاطع که بسکتبال سال ها به داشتنش، عادت نموده بود، خرده حواشی پیش آمده را خیلی زود حل و فصل کند.

    رامین طباطبایی حالا در آخرین حاشیه به وجود آمده در تیم ملی و کنار گذاشتن حامد حدادی هم غایب است و اگر هم جایی صحبتی انجام دهد کوچکترین اظهار نظری درباره این ماجرا نمی نماید. کما اینکه سرمربی تیم ملی هم اعلام نموده که رئیس فدراسیون وضعیت حدادی را از او پیگیری می نموده و خودش در جریان ماجرا نبوده است!

    یعنی طباطبایی نه در پشت صحنه به چنین اختلاف هایی ورود می نماید و نه در رسانه ها در مقابل آن ها جوابگو است. روشی که در تمام ماه های گذشته اندکی از بار حواشی کم ننموده و باعث تلنبار شدن اعتراض ها و اختلافات شده است.

    4،1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 152

به "رئیس فدراسیون بسکتبال یا رئیس نشنیدن و ندیدن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون بسکتبال یا رئیس نشنیدن و ندیدن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید