دومین کارگاه آموزش قصه گویی در خرم آباد برگزار گردید

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران در خرم آباد، دومین کارگاه قصه گویی با حضور اعضای علاقه مند به این هنر در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان لرستان در خرم آباد برگزار گردید.

دومین کارگاه آموزش قصه گویی در خرم آباد برگزار گردید

این کارگاه تخصصی با تدریس گلشن حسنوند مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 3 خرم آباد و مربی قصه گویی بین المللی و کارگردان تئاتر با حضور اعضای مراکز کانون شهرستان خرم آباد برگزار گردد.

در ابتدای این کارگاه حسنوند به آنالیز ژانرهای مختلف قصه گویی و تکنیک های مختلف ورود به قصه متناسب با موضوع و گروه سنی مخاطب، قصه های منظوم و مناسب سازی برای قصه گویی پرداخت و به صورت عملی نمونه هایی نیز اجرا کرد و در ادامه سه قصه گو از اعضا به اجرا پرداختند.

مدرس کارگاه با ارائه مطالبی درباره نقالی، قصه منظوم، قصه کلاسیک با درون مایه طنز، سپس به نقد و گفت وگو درباره قصه های اجرا شده پرداخت و شرکت کنندگان نظرات خود را بیان کردند.

در بخش بعدی کارگاه، حسنوند استفاده از ابزار در قصه گویی، خصوصیات یک متن برای تبدیل شدن به قصه، نحوه معرفی و عدم تداخل آن با ورود به قصه و... را با ذکر مثال هایی تشریح کرد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

به گزارش ایبنا، کارگاه قصه گویی دیگر شهرستان های استان به صورت مجازی در هفته های آینده برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2287

به "دومین کارگاه آموزش قصه گویی در خرم آباد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کارگاه آموزش قصه گویی در خرم آباد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید