دستور استاندار برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری در سال 99

به گزارش هولی، استاندار خراسان جنوبی، شناسایی موانع، برطرف مسائل موجود و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری را از اولویت های سال 99 برشمرد.

دستور استاندار برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری در سال 99

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی گفت: از موضوعاتی که سال جاری به طور جدی دنبال خواهیم کرد، تسهیل شرایط سرمایه گذاری در راستای افزایش فراوری است.

وی گفت: با تفویض اختیار به حوزه های مرتبط می توان فرایند اجرای کار را سرعت بخشید.

استاندار خراسان جنوبی تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری در خارج از شهرک های صنعتی را از برنامه های اولویت دار کارگروه مطرح کرد و گفت: تامین زیرساخت ها و دریافت استعلام های لازم از جمله اقداماتی است که در این طرح به نتیجه می رسد و می تواند فرایند سرمایه گذاری را سرعت بخشد.

معتمدیان اضافه کرد: هر طرحی که در جلسه کارگروه امور زیربنایی مورد آنالیز قرار می گیرد و به تصویب می رسد باید با سیاست های کلان کشور انطباق داشته باشد.

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از الزامات کار برای ایجاد جهش در فراوری، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پفراینده های در خواست سرمایه گذاری است.

وی توضیح داد: به همین دلیل، جدولی تدوین شده که گروه های تصمیم گیر را در چهار سطح دسته بندی می نماید، به این ترتیب که پفراینده ها به ترتیب در سطح فرمانداران، گروه کاری، کارگروه امور زیربنایی و در نهایت شورای برنامه ریزی و توسعه استان آنالیز می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: پفراینده ها در هر سطحی که تأییدیه لازم را دریافت کنند به سطوح بعدی ارجاع نمی شوند و به این ترتیب زودتر به نتیجه می رسند.

داعی اعلام کرد: با توجه به این که حدود 70 تا 75 درصد پفراینده ها در همان سطوح فرمانداران و گروه کاری مشخص تکلیف می شوند، برای برگزاری کارگروه امور زیربنایی معطل نمی مانند و سرمایه گذار زودتر می تواند کارش را شروع کند.

لازم به ذکر است در این جلسه که به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و کلیه اعضا برگزار گردید، گزارشی از عملکرد کارگروه امور زیربنایی در سال 98 ارائه شد که بیانگر جدیت این حوزه در سرعت رسیدگی به پفراینده های رسیده بود.

افزایش بیش از 2 برابری تعداد مصوبات، رشد 2 برابری موضوعات تأیید شده، کاهش 5 درصدیِ موارد مخالفت شده و... از جمله آماری بود که در این گزارش ارائه شد. علاوه بر این از مجموع 32 پفراینده ای که در جلسه مورد آنالیز نهاده شد، اعضا با کلیت 31 پفراینده موافقت کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 987

به "دستور استاندار برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور استاندار برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید