تور استرالیا: دانستنی های جالب درباره استرالیا

به گزارش هولی، استرالیا کشوری شگفت انگیز و زیبا است که تماشا این کشور می تواند شگفتی های بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با حقایقی شگفت آور درباره این کشور آشنا کنیم.

تور استرالیا: دانستنی های جالب درباره استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

با ما به جنوبی ترین قاره و کشور دنیا یعنی استرالیا سفرکنید! آماده سفر به سیدنی و ملبورن، سفر به سرزمین کانگورو و کوآلا و کوچک ترین قاره دنیا شوید. استرالیا کشوری شگفت انگیز و زیبا است که تماشا این کشور می تواند شگفتی های بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد.

علی رغم کلیشه ها در خصوص هوای گرم و آفتابی استرالیا در سراسر سال، با این حال کوه های آلپ استرالیا که بلندترین منطقه ها کوهستانی این کشور را تشکیل می دهند، در طول سال برف بیشتری از کوه های آلپ سوئیس دارند!

طولانی ترین بزرگراه دنیا در استرالیا واقع شده است. این بزرگراه بیشتر از 14500 کیلومتر طول دارد. برای مقایسه اگر بخواهیم بیان کنیم، قطر زمین تنها حدود 12742 کیلومتر است. این جاده در واقع مجموعه ای از بزرگراه ها است که تمام مراکز ایالات اصلی استرالیا را به هم متصل می نماید. بعلاوه جاده ای بین بالادونیا و کاگونا وجود دارد که 147 کیلومتر طول دارد و به مستقیم ترین جاده دنیا معروفیت دارد. در طول این جاده هیچ پیچ و خمی وجود ندارد.

مطمئنا درباره دیوار بزرگ چین شنیده اید. اما درباره حصار بزرگ استرالیا چه می دانید؟ استرالیا بزرگ ترین دیوار فنس (سیم خاردار) دنیا را دارد. این دیوار از جنوب شرقی استرالیا به طول تقریبا 5600 کیلومتر کشیده شده است و برای دورکردن روباه از مزارع کشاورزی و احشام ساکنان منطقه ساخته شده است.

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیا است و تنها کشوری که به تنهایی یک قاره است. با این حال با این میزان بزرگ، حدود 80 درصد جمعیت این کشور در 95 کیلومتری سواحل این کشور زندگی می نمایند. این موضوع باعث شده است که استرالیا بیشترین جمعیت ساکن در سواحل را در دنیا داشته باشد.

استرالیا بیشترین تعداد ساحل در دنیا را دارد. به این معنی که اگر شما تصمیم بگیرید که هر روز یک ساحل نو را از نزدیک ببینید، تماشا تمام سواحل این کشور 30 سال طول می کشد!

پلاتیپوس، تنها پستاندار تخم گذار دنیا است که فقط در استرالیا زندگی می نمایند و یکی از نادرترین پستانداران سمی در دنیا هم است. خوشبختانه با اینکه سم این حیوان به طور خارق العاده ای دردناک است، ولی کشنده و مرگبار نیست. بعلاوه هنگامی که اولین پلاتیپوس به انگلستان وارد شد، مردم این حیوان را یک شوخی و غیرواقعی می دانستند و عقیده داشتند که استرالیایی ها نوک یک اردک را به بدن و سر یک موش چسبانده اند تا آن ها را فریب دهند!

بزرگترین جمعیت یونانی که در خارج از یونان زندگی می نمایند، در کشور استرالیا ساکن هستند. به طور مثال، فقط در ملبورن استرالیا بیشتر از 160 هزار نفر زندگی می نمایند که از نسل یونانی هستند و اجداد آن ها یونانی بوده اند.

ملبورن در سال 1880 ثروتمندترین شهر دنیا بود. این روز ها این عنوان در اختیار توکیو ژاپن واقع شده است. بعلاوه تا سال 2018، ملبورن به مدت 7 سال پیاپی عنوان برترین شهر دنیا برای زندگی را در اختیار داشت. اما این عنوان در سال 2019 به شهر وین اتریش رسید و ملبورن به صندلی دوم سقوط کرد.

در سال 2018، استرالیا بعد از نروژ و سوئیس در شاخص توسعه انسانی در صندلی سوم نهاده شد. این شاخص بر اساس آموزش، امید به زندگی و عایدی شهروندان است.

اگر تا کنون منطقه ها غربی استرالیا را دیده باشید، احتمالا توانسته اید یکی از دریاچه های فوق نمکی صورتی رنگ آنجا را ببینید. رنگ صورتی آن ها به خاطر نوع خاصی از جلبک ها و باکتری ها است و شنا کردن در آن ها کاملا امن و بدون خطر است.

حدود 74 میلیون گوسفند در استرالیای 25 میلیون نفری وجود دارد. این موضوع باعث شده است که به ازای هر استرالیایی، سه گوسفند در این کشور وجود داشته باشد! فقط کشور های چین و هند دارای گوسفندان بیشتری از این کشور هستند.

بعلاوه دو برابر جمعیت استرالیا در این کشور کانگورو وجود دارد. هنگامی که یک بچه کانگورو متولد می گردد، میزان آن ها تنها 1.3 سانتیمتر است و آن ها بدون مو و کاملا صورتی رنگ اند.

در منطقه ها غربی استرالیا، خریدن و داشتن بیشتر از 50 کیلوگرم سیب زمینی، غیرقانونی محسوب می گردد! خب بالاخره هر کشوری بعضی قوانین عجیب و غریب مخصوص به خود را دارد.

قدیمی ترین فسیل های دنیا در استرالیا کشف شده است. قدمت آن ها بیشتر از 3.4 میلیارد سال بود!

گونه های مختلف جانوری فراوانی و منحصربه فردی در استرالیا زندگی می نمایند و تنها 25 درصد آن ها تا به امروز کشف شده اند. به عنوان مثال در میان آن ها می توان به عدد سرسام آور 1500 گونه مختلف از عنکبوت ها اشاره نمود! خوشبختانه، درحالیکه تعدادی از آن ها به شدت سمی و مرگبارند، ولی بیشتر آن ها کاملا بدون خطرند. استرالیا بعلاوه جایی است که می توانید از 25 مار سمی دنیا، 21 نوع آن را در آنجا پیدا کنید!

استرالیا یک قاره منحصر به فرد است که هیچ آتشفشان فعالی ندارد. استرالیا بعلاوه صاف ترین قاره دنیا است. با این حال کوه های زیادی در این کشور وجود دارند. یکی از آن ها کوه ناامیدی نامیده می گردد! این کوه فقط 800 متر ارتفاع دارد و به طور طبیعی کاشفان آن (ویلیام هاول و همیلتون هیوم) انتظار داشتند که یک چشم انداز عالی را از بالای این کوه ببینند. با این حال بعد از صعود از این کوه، آن ها مشاهده کردند که درختان زیادی در بالای این کوه رشد نموده اند و چشم انداز و دید بیرون را به طور کامل مسدود نموده اند.

استرالیا یک کشور چندین ملیتی است و بیش از 200 زبان و لهجه مختلف در این کشور صحبت می گردد. محبوب ترین زبان های غیر انگلیسی در این کشور، چینی ماندرین، یونانی، عربی و ویتنامی هستند.

19 میراث دنیای یونسکو در استرالیا وجود دارد که شامل 12 مکان طبیعی و 3 مکان تاریخی و 4 مکان ترکیبی است.

آیا یک روز کاری 8 ساعته دارید؟ باید در این مورد خود را مدیون سنگ تراشان استرالیایی بدانید. در سال 1865 میلادی، آن ها در خواست 8 ساعت کار در روز را به عنوان ساعت کاری استاندارد کردند؛ و این موضوع از استرالیا بود که در سراسر دنیا پخش شد.

کوانتس ایرلاین ملی استرالیا از روغن های پخت و پز بازیافتی به عنوان سوخت در پرواز های داخلی خود استفاده می نماید.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1896

به "تور استرالیا: دانستنی های جالب درباره استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: دانستنی های جالب درباره استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید