خرید از بازار شناور و خاص بانکوک!

به گزارش هولی، بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور زیادی در سرتاسر تایلند وجود دارد که یکی از ویژگی های تایلند و جاذبه های گردشگری این کشور هستند و افرادی که از بودن روی آب لذت می برند از اینکه توانند تعداد زیادی از آنها را ببینند، شاد خواهند شد! بیشتر این بازارها در خارج از بانکوک هستند که اگر مقصد سفر شما بانکوک باشد، مجبورید تا راه زیادی برای بازدید از آنها بروید. اما با کمی گشت و گذار توانستیم یکی از بهترین بازارهای شناور بانکوک را که مورد علاقه مردم محلی و توریست ها است پیدا کنیم. همراه خبرنگاران به این بازار می رویم تا ببینیم چه چیزهایی در آن می توان پیدا کرد:

خرید از بازار شناور و خاص بانکوک!

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

نام این بازار شناور، Klong Lat Mayom است که شاید از بازارهای شناور دیگر کمتر شناخته شده باشد اما دوست داشتنی تر از بقیه است. این بازار، در یک کانال آب باریک قرار گرفته است که دور تا دور آن را فروشنده ها و مغازه های اغذیه فروشی در بر گرفته است. یکی از خوبی های Klong Lat Mayom این است که چون خیلی روی سوغاتی ها و وسایل توریستی فوکوس نکرده، می توان در آن کالاهای اصل تایلندی و مردم محلی زیادی دید.

همه این بازار را دوست دارند- چه تایلندی ها و چه توریست ها- کافی است به این بازار بروید تا ببینید بمب جمعیت مردم محلی در آخر هفته ها، چطور در آن می ترکد! فرهنگ بازارهای محلی، ریشه عمیقی در زندگی روزانه مردم تایلند دارد و برخلاف خوردن غذا در بیرون از خانه که یک فرهنگ غربی است، هم سرگرم نماینده، هم جالب و هم ارزان است و غذای تایلندی در این مکان ها به اندازه ای محبوب است که می تواند به تنهایی یک دلیل خوب برای انتخاب تور بانکوک باشد.

البته در بانکوک، مفهوم بازار شناور، کمی وسیع تر از بقیه شهرهای تایلند است و در واقع جایی بیشتر از یک بازار کنار رودخانه است. به خاطر باریک بودن کانال، فقط تعداد کمی قایق می توانند روی آب باشند و برای مشتریانی که روی جایگاه های کوچک نشسته اند، آشپزی نمایند. همواره یکی از جذابیت های بازدید از این بازارها، غذا خوردن است، نشستن روی جایگاه های کوچک چوبی ای که کمتر از 10 سانتیمتر ارتفاع دارد و سفارش دادن غذا در یک قایق کوچک چوبی، یک تجربه سرگرم نماینده و عجیب است!

در این بازارها باید خجالتتان را کنار بگذارید و غذاهایی که هیچی از آنها نمی دانید را امتحان کنید. بخش اعظم این بازار روی زمین ساخته شده است و بسیار بزرگ است. یک قسمت آن به مواد خوراکی تازه مثل سبزیجات و میوه ها اختصاص داده شده است در حالیکه در قسمت دیگر، انواع اسنک ها و غذاهای پخته شده رنگاوارنگ سرو می گردد. تازه ترین میوه ها مثل پاپایا، انبه های بزرگ نارنجی و سبز و گریپ فروت های تازه و میوه هایی مثل chompoo و sapodillas را می توان در این بازارها پیدا کرد.

اگر فکر می کنید که می دانید موز و آناناس چه میوه هایی هستند، صبر کنید! اگر این اولین باری است که دارید از یک کشور استوایی دیدن می کنید، مطمئنا برایتان سورپرایز بزرگی خواهد بود چون اصلا شبیه چیزی که در اینجاست، نیست!

کمی جلوتر در این بازار می توان لباس های ارزان، وسایل تزیینی خانه، لوازم جانبی، وسایل بازی و گل و گیاهان زیبایی خریداری کرد. بازدید از Klong Lat Mayom به شما دید خوبی از زندگی روزانه مردم می دهد و می تواند تا حد زیادی از شلوغی های بانکوک دورتان کند.

منبع: بانکوک.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 341

به "خرید از بازار شناور و خاص بانکوک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید از بازار شناور و خاص بانکوک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید