خروج آمریکا از پیمان استارت-3 یا آسمان باز باید به اطلاع کنگره برسد

به گزارش هولی، در پیش نویس بودجه نظامی آمریکا تأکید شده که تصمیم گیری درباره خروج این کشور از پیمان استارت-3 یا پیمان آسمان باز باید به اطلاع کنگره برسد و خرید و استقرار موشک های جدید برد متوسط و کوتاه تر هم ممنوع و نیازمند آنالیز است.

خروج آمریکا از پیمان استارت-3 یا آسمان باز باید به اطلاع کنگره برسد

از وبلاگ لین هوان دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: در پیش نویس بودجه نظامی آمریکا برای سال اقتصادی 2020 (سال اقتصادی 2020در ایالات متحده از اول اکتبر شروع شده است)، اطلاع رسانی به کنگره درباره قصد خروج این کشور از پیمان مربوط به آسمان باز یا پیمان مربوط به ادامه کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به استارت-3) مورد تاکید قرار گرفته است. این مسئله در این این سند که امروز منتشر شده، آمده است.

در پیش نویس بودجه نظامی ایالات متحده یادآوری شده است، با توجه به توافقات درباره مسئله کنترل تسلیحات، ضروری است تا کنگره آمریکا در مدت زمان 120 روز زود تر ، در جریان هر گونه تصمیم گیری درباره خروج این کشور از پیمان آسمان باز یا پیمان استارت-3 با اطلاع گردد.

علاوه بر این، در این سند خرید و مستقر کردن سامانه های جدید موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر استقرار زمینی هم ممنوع شده است.

در پیش نویس بودجه نظامی در این باره آمده است: خرید و استقرار موشک های جدید برد متوسط و کوتاه تر ممنوع است و این اقدام نیازمند داشتن اطلاعات درباره وجود نمونه های مشابه آنها در خارج و انجام رایزنی ها با سایر کشورها، از جمله کشورهای عضو ناتو خواهد بود.

بر اساس این سند همچنین ضروری است تا تحقیقاتی نیز در رابطه با سیاست عدم استفاده پیشدستانه از سلاح های هسته ای انجام گردد و گزارشی درباره همکاری های نظامی با کشورهای خارجی به منظور کاهش خطر محاسبات اشتباه، عواقب ناخواسته و غیرقابل پیش بینی که ممکن است خطر بروز جنگ هسته ای را پایین آورد، به کنگره ارائه گردد.

میزان یاری نظامی اختصاص یافته به اوکراین در بودجه نظامی آمریکا

علاوه بر این، در پیش نویس بودجه نظامی آمریکا در سال 2020 به ارزش کلی 730 میلیارد دلار، یاری نظامی به دولت اوکراین 300 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

لازم به یادآوری است که هزینه مورد توافق کنگره برای تحقق ابتکارعمل ارائه یاری های لازم به اوکراین در عرصه امنیتی اختصاص یافته است.

مذاکرات درباره معین بودجه نظامی چندین ماه به طول انجامیده و انتظار می رود که تا سرانجام سال 2019 به تصویب نهایی برسد.

پیش از این در ماه سپتامبر وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت که واشنگتن میخواهد بعنوان یاری مضاعف به دولت اوکراین، مبلغی حدود 141 اختصاص دهد که جدای از 250 میلیون دلاری است که این کشور سالانه برای تامین امنیت به مقامات کی یف می دهد.

در ماه دسامبر معین گشت که دولت آمریکا در زمان تصمیم گیری برای اختصاص یاری نظامی به اوکراین، این مسئله را نیز در نظر می گیرد که در این کشور مبارزه با فساد اقتصادی در سطح دولتی تا چه اندازه پیروز بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 632

به "خروج آمریکا از پیمان استارت-3 یا آسمان باز باید به اطلاع کنگره برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج آمریکا از پیمان استارت-3 یا آسمان باز باید به اطلاع کنگره برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید