خبرنگاران آمریکا: واشنگتن یاری اطلاعاتی و تجهیزات به ترکیه در سوریه می نماید

به گزارش هولی، تهران- خبرنگاران- یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا بیان کرد که واشنگتن به دنبال یاری اطلاعاتی و تجهیزاتی به ترکیه در سوریه است.

خبرنگاران آمریکا: واشنگتن یاری اطلاعاتی و تجهیزات به ترکیه در سوریه می نماید

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بامداد شنبه گفت واشنگتن میخواهد برای حمایت از ترکیه در مقابله با دولت سوریه در استان ادلب، به صورت فوری یاری اطلاعاتی و تجهیزات در اختیار آنکار بگذارد.

این مقام آمریکایی گفت: ما در حال کار روی راه هایی برای حمایت از ترک ها هستیم؛ این موضوع شامل تحرکات نظامی توسط واحدهای آمریکایی نمی گردد.

وی اضافه نمود: ما به عنوان یک متحد ناتو و یک شریک عمده فروش تسلیحات خارجی، اشتراک اطلاعاتی و روابط تجهیزاتی متعددی با ترک ها داریم. ما در حال آنالیز هستیم که اکنون چه اقدام فوری را برای یاری به آن ها می توانیم انجام دهیم.

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش ها به شدت اضافه نموده است.

روز گذشته کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزاویه واقع در حومه ادلب هدف حمله هوایی نهاده شد که دستکم 34 نظامی ترکیه کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع ترکیه نیز بامداد شنبه گفت که ارتش این کشور که در حملات خود به ارتش سوریه، 8 تانک، 4 خودروی زرهی، 5 خمپاره انداز و 2 پرتابگر موشک را از بین برده و همچنین 56 نظامی دولت سوریه را از پای درآورده است.

ترکیه همچنین از کشته شدن یک نیروی خود و زخمی شدن دو تن دیگر در حمله خمپاره ای ارتش سوریه اطلاع داد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر شاهد درگیری های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست های مورد حمایت بعضی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست ها درسوریه است.

این استان 11 درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از آن را آزاد نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 862

به "خبرنگاران آمریکا: واشنگتن یاری اطلاعاتی و تجهیزات به ترکیه در سوریه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا: واشنگتن یاری اطلاعاتی و تجهیزات به ترکیه در سوریه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید