حمله نیروهای حفتر به بیمارستان مرکزی طرابلس

به گزارش هولی، نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی بیمارستان مرکزی طرابلس را بمباران کردند.

حمله نیروهای حفتر به بیمارستان مرکزی طرابلس

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی لیبی گفت که در بمباران بیمارستان مرکزی طرابلس و منطقه مسکونی طریق السور در مرکز پایتخت 14 غیرنظامی زخمی شدند.

البهول بن رمضان مدیر بیمارستان مرکزی طرابلس گفت: چند بخش این بیمارستان از جمله گوش و حلق و بینی و پوست در این حمله دچار آسیب شدند و بیماران این بخش ها به بخش های دیگر منتقل شدند.

حملات به زیرساخت های درمانی شهر طرابلس درحالی صورت می گیرد که پیش تر سران نهادهای اصلی اقدامات بشردوستانه سازمان ملل متحد در یک بیانیه مشترک، به دلیل جنگ در لیبی سلامت و ایمنی کل جمعیت این کشور در معرض خطر است.

یبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری معمر قذافی دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده ای رو به رو است و به 2 دولت موازی در شرق با موضوع نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با موضوع دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

اوضاع در لیبی بار دیگر از فروردین سال 98 همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

تا به امروز تلاش های سازمان ملل متحد و برگزاری نشست های بین المللی از جمله نشست برلین در اوایل سال جاری میلادی با هدف حل بحران لیبی و رسیدن به آتش بس، نتیجه بخش نبوده است،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1051

به "حمله نیروهای حفتر به بیمارستان مرکزی طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله نیروهای حفتر به بیمارستان مرکزی طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید