حضور متفاوت سیستان و بلوچستان در نمایشگاه تهران

به گزارش هولی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، سیستان و بلوچستان حضور متفاوتی را در نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران به نمایش می گذارد.

حضور متفاوت سیستان و بلوچستان در نمایشگاه تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که به صورت تلفیقی از 23 تا 26 بهمن ماه در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می گردد، شرکت خواهد نمود.

او گفت: صنعتگران سیستان و بلوچستان با 12 غرفه صنایع دستی با ارائه محصولات سوزن دوزی، سکه دوزی، خامه دوزی، پوشاک محلی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه نمود: غرفه گردشگری و سرمایه گذاری به همراه سیاه چادر عشایری نیز در این نمایشگاه برپا می گردد.

او گفت: در حال برنامه ریزی برای حضور متفاوت در این نمایشگاه هستیم و با برنامه ریزی که انجام شده، قرار است از اقلام معرفی استان که به پنج زبان ترجمه شده در این نمایشگاه رونمایی گردد.

جلالزایی ادامه داد: اجرای موسیقی محلی و آیین های سنتی، ارائه غذاهای محلی و محصولات مختلف استان با هدف معرفی فرهنگ و رسوم مردم و معرفی سایر ظرفیت های استان در این نمایشگاه صورت می گیرد.

او گفت: قرار است اجرای پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان و اقداماتی که تا به امروز در این پویش انجام شده در بخشی از این نمایشگاه به نمایش گذاشته گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه بازاریابی و نشست های مشترک با بخش خصوصی در حاشیه نمایشگاه انجام می گردد، اعلام کرد: حضور سیستان و بلوچستان در نمایشگاه های بین المللی فرصتی خوبی برای معرفی ظرفیت های استان، بازاریابی و جذب سرمایه گذاران و زمینه سازی برای توسعه گردشگری در استان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 782

به "حضور متفاوت سیستان و بلوچستان در نمایشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور متفاوت سیستان و بلوچستان در نمایشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید