جزئیات معایب و مزایای صنعتی سازی ساختمان در ایران

به گزارش هولی، خبرنگاران : مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی از معایب و مزایای صنعتی سازی ساختمان در ایران، فرآیند صنعتی سازی ساختمان و الزامات آن را مورد آنالیز قرار داد.

جزئیات معایب و مزایای صنعتی سازی ساختمان در ایران

جهت دریافت خدمات بازسازی آشپزخانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران ، دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی با عنوان آنالیز فرآیند صنعتی سازی ساختمان و الزامات آن اظهار داشت: این گزارش با گذری بر تقاضای فزاینده مسکن و ضعف توان پاسخگویی روش سنتی ساخت و ساز ، به معرفی و آنالیز صنعتی سازی در ساختمان می پردازد. لازم به ذکر است که ساخت صنعتی ساختمان بر اساس جهت گیری مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به 6 گروه تقسیم می گردد که شامل سیستم های کامل ساختمانی، سیستم های سازه ای ، دیوارهای غیرباربر (حائل) ، سقف ها ، مصالح و زیرسیستم ها می شوند و در هر گروه می توان انواع سیستم های مورد تایید ساخت و ساز را آنالیز و هر یک را بر اساس شرایط مختلف انتخاب کرد.

صنعتی سازی ساختمان در ایران دارای مزایا و معایبی است که در صورت رعایت موازین، استانداردها و اجرای صحیح روش ها معایب آن قابل برطرف است. برقراری الزامات و شرایط لازم برای ورود سرمایه گذاران، حمایت های حقوقی و اقتصادی کافی و انتقال دانش و آیین نامه های سیستم های مورد تایید می توانند گامی در جهت رشد و توسعه فعالیت های صنعتی سازی ساختمان تلقی شوند. یکی دیگر از نکات با اهمیت در این زمینه، وجود گستره بزرگی از بافت های فرسوده به ویژه در کلان شهرها و ضرورت اصلاح کالبدی این گونه مناطق در قبال رشد جمعیت و تقاضاهای فزاینده مسکن است که ضرورت تغییر نگرش و اصلاح کالبدی مناطق مذکور با به کارگیری سیستم های ساخت و ساز صنعتی مورد تاکید قرار می گیرد.

آنالیز قوانین حوزه ساخت و ساز صنعتی حکایت از آن دارد که بعضی رویکردها از جمله حمایت از سرمایه گذاری ها و فناوری های نوین و... مورد توجه قرار گرفته اند، اما ضرورت تحقق قوانین و مقررات، علی رغم تاکیدات و اهمیت حفظ حقوق جامعه و بهره برداران به عنوان صاحبان حق و جلوگیری از کاهش کیفیت ساخت و ساز و اعمال نظارت دقیق و توجه به مسئولیت های ناشی از فعالیت های دست اندرکاران مورد تاکید قرار دارند. تهیه و ارائه برنامه های تلویزیونی یا نماآهنگ های نمایشی به منظور شناساندن مزایای صنعتی سازی و سیستم های ساخت و ساز مورد تاکید و همچنین آگاهی دادن به جامعه از عواملی مانند اثربخشی بر نرخ بازگشت سرمایه که از سال 1388 مورد غفلت قرار گرفته است، از دیگر موارد اساسی در به کارگیری و توسعه صنعتی سازی ساختمان درایران تلقی می شوند.

به گزارش خبرنگاران، متن کامل این گزارش در این لینک قابل دریافت است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 743

به "جزئیات معایب و مزایای صنعتی سازی ساختمان در ایران" امتیاز دهید

5 کاربر به "جزئیات معایب و مزایای صنعتی سازی ساختمان در ایران" امتیاز داده اند | 2.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات معایب و مزایای صنعتی سازی ساختمان در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید