توسعه صنعت گردشگری درآمد پایدار در مناطق روستایی ایجاد می نماید

به گزارش هولی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از زمینه هایی که سبب افزایش اشتغال و ایجاد منابع درآمد پایدار در مناطق روستایی می گردد توسعه صنعت توریسم و گردشگری است که علاوه بر اشتغال زایی زمینه حفظ آثار و ابنیه تاریخی را هم فراهم می نماید.

توسعه صنعت گردشگری درآمد پایدار در مناطق روستایی ایجاد می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمدید ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز در مراسم روز روستا از مجموعه برنامه های هفته فرهنگی شهرضا که در روستای امامزاده علی اکبر(ع) برگزار گردید با بیان اینکه شهرضا در حوزه فرهنگ و هنر یکی از بزرگترین شهرستان های کشور است گفت: باید در معرفی شهرستان شهرضا در مجامع استانی و ملی، بیان ویژگی های فرهنگی و چهره های علمی و هنری، کوشش گردد.

وی با تأکید بر اینکه باید خرده فرهنگ ها و بخش هایی از فرهنگ غنی شهرضا که در حال فراموشی است احیا گردد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم بخش های فرهنگی که در طول سالیان متمادی ایجاد شده نابود و به فراموشی سپرده گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت گردشگری روستاهای شهرستان گفت: آشنایی افراد با جاذبه های گردشگری روستایی و آنچه از تنوع قومیت ها و فرهنگ ها در روستاها وجود دارد می تواند صندلی تازه ای از شناخت روستاهای این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه روستاییان عناصر پویا و پرکوشش هستند که سلامتی و اقتصاد جامعه به آنان و فعالیت آنها بستگی دارد گفت: متأسفانه این قشر از جامعه از امکانات و توانمندی های رفاهی برخورداری کمتری داشته اند بنابراین باید تمام کوشش دولت و مجلس برای ارتقاء سطح رفاه عمومی در مناطق روستایی متمرکز گردد.

محمودی اعلام کرد: کوچک کردن دولت و در مقابل تقویت نهادهای مدیریتی همانند شوراهای اسلامی روستایی زمینه ساز ایجاد افق های درخشان در راستای رشد و توسعه مناطق روستایی و محروم خواهد بود.

وی با بیان اینکه آبادانی مناطق روستایی ثمره کار کارشناسی و استفاده از نظرات مدیرانی با تجربه است گفت: حفظ هویت روستایی هم از نظر فرهنگی و هم با در نظر دریافت جاذبه های توریستی یک ضرورت انکارناپذیر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احیای فرهنگ، مردم باید همکاری نمایند گفت: امور فرهنگی، اداری و دستوری نیست و باید با مشارکت مستقیم مردم حفظ و احیا گردد.

وی با تأکید بر اینکه باید همه بخش های جامعه به عنوان حامیان جامعه وارد عمل شده و در زمینه احیای فرهنگ همکاری نمایند توضیح داد: متأسفانه بسیاری از برنامه های تلویزیونی یا تولیدات صدا و سیما با فرهنگ سنتی مردم هم خوانی ندارد.

محمودی با بیان اینکه امروز بخشی از فرهنگ غنی مردم نظیر صله رحم و دید و بازدید فراموش شده و فرهنگ بیگانه و سردی روابط به جای آن حاکم شده اضافه کرد: با کوشش هایی که دلسوزان فرهنگی انجام می دهند هنوز به مرحله بحرانی نرسیده ایم اما باید از ایجاد چنین وضعیتی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه حوزه فرهنگ در کشورمان متولی خاصی ندارد اضافه کرد: این مسئله سبب پراکندگی بودجه های فرهنگی و عدم جوابگویی بسیاری از نهادهایی شده که این اعتبارات را دریافت می نمایند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی برای رفع موانع قانونی در این زمینه و معرفی یک نهاد تعیین به عنوان متولی حوزه فرهنگ اضافه کرد: با انجام امور مربوط به آن از این پس تنها یک نهاد در برابر معضلات فرهنگی جوابگو است.

وی با بیان اینکه برای رفع کردن مشکل بیکاری در مناطق روستایی و کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها چاره ای جز اصلاح و توسعه همه جانبه امور روستاها نداریم گفت: یکی از زمینه هایی که سبب افزایش اشتغال و ایجاد منابع درآمد پایدار در مناطق روستایی می گردد توسعه صنعت توریسم و گردشگری است که علاوه بر اشتغال زایی زمینه حفظ آثار و ابنیه تاریخی را هم فراهم می نماید.

محمودی با اشاره به اینکه تا به امروز بیش از 200 جلسه با مدیران ارشد کشوری درباره معضلات حوزه انتخابیه برگزار گردیده گفت: مسائل اجرایی در شهرستان تعیین شده و در جلسات مختلفی که در این زمینه با مدیران اجرایی برگزار گردیده راهکارهایی هم پیشنهاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم ترین اصول اقتصاد مقاومتی رفع کردن مشکل اشتغال روستاییان است، اضافه کرد: دولت برای این منظور تسهیلات خوبی قرار داده و ضروری است مردم دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای استفاده از این تسهیلات بیشتر فعالیت نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 713

به "توسعه صنعت گردشگری درآمد پایدار در مناطق روستایی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنعت گردشگری درآمد پایدار در مناطق روستایی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید