تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می افتد که برای معلم نقش تسهیل گری قائل شویم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می افتد که برای معلم نقش تسهیل گری قائل شویم.

تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می افتد که برای معلم نقش تسهیل گری قائل شویم

به گزارش خبرنگاران علی رضا کمرئی امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری اظهار کرد: اگر دبیران ما تغییر نمایند، نظام آموزشی متحول می گردد. برنامه های درسی جوهره نظام آموزشی است که به وسیله معلمان در کلاس درس جاری موجب تحول می گردد.

وی با بیان اینکه معلمان باید به وظیفه و نقش اصلی خود توجه نمایند،گفت: بسیاری از معلمان در این دوره جشنواره اظهار کردند که این دوره فرصت خوبی برای یادگیری بود. این موضوع هدف ما در این دوره از جشنواره ها بود. در این دوره رتبه بندی را حذف کردیم و صرف مشارکت در این جشنواره قابل قدردانی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همه کسانی که به عرصه کشوری راه پیدا کردند، به عنوان برگزیده انتخاب شدند. این کار دغدغه برای حضور در جشنواره برای همه معلمان و مدیران ایجاد نموده است و آن ها را تشویق می نماید.

وی اضافه کرد: 4.5 درصد معلمان کل کشور در جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری شرکت کردند. در مجموع در دو جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزشی و علوم آزمایشگاهی حدود یک پنجم معلمان کل کشور شرکت کردند.

کمرئی اضافه کرد: در شرایط جدید برنامه های آموزش و پرورش بر محور معلمان خواهد بود. این کار به افزایش توان مندی معلمان در حوزه آموزش یاری خواهد نمود. در برنامه های توسعه آموزش معلمان، خود معلمان نیز برای افزایش توان مندی باید کوشش نمایند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر آموزش برای معلمان برگزار نگردد، اوضاع آموزش از حالت فعلی بدتر خواهد شد. امروزه از شگفتی سازها صحبت می گردد. شگفتی سازها سیستم های عادی را به هم می ریزند. نظام آموزشی نیازمند شگفتی سازهایی است که بتواند پا به پای تغییرات پیش برود.

وی اضافه کرد: اگر دستاوردهای جشنواره به همه معلمان برسد، نظام آموزشی متحول می گردد و پیشرفت می نماید. شیوه های جدید در کلاس های آموزشی، خستگی در معلم و دانش آموز ایجاد نمی نماید. تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می افتد که برای معلم نقش تسهیل گری قائل شویم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سرانجام گفت: در این صورت دانش آموز را مانند به شی تصور نمی کنیم که در مغز او اطلاعات را بگذاریم. در تسهیل گری دانش آموز فرد منفعلی نیست بلکه کسی است که نقش خود را به خوبی ایفا می نماید. اگر کاربردهای تدریس با نقش همراه باشد، به نتایج خوبی خواهیم رسید. امیدوارم با همین تغییرات در معلمان، نظام آموزشی کارآمدی به وجود آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می افتد که برای معلم نقش تسهیل گری قائل شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می افتد که برای معلم نقش تسهیل گری قائل شویم"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید