تشدید بحران سوخت در انگلیس،ذخایر دو سوم پمپ بنزین ها خشک شد

به گزارش هولی، مشکل کمبود سوخت در انگلیس بامداد دوشنبه درحالی وارد مرحله بحرانی شد که به گفته یک نهاد صنفی در این کشور، ذخائر سوخت دو سوم پمپ بنزین ها به سرانجام رسیده و مابقی هم به زودی تمام می گردد.

تشدید بحران سوخت در انگلیس،ذخایر دو سوم پمپ بنزین ها خشک شد

انجمن خرده فروشان سوخت در انگلیس بیان کرد که ذخایر سوخت بالغ بر 5 هزار و 500 پمپ بنزین در این کشور به انتها رسیده است. این بحران در پی کمبود رانندگان کامیون که به علت ابتلا به کرونا خانه نشین شده اند به وجود آمده است.

دولت محافظه کار بوریس جانسون برای حل وضع موجود یکشنبه شب تصمیم گرفت تا قانون سال 1998 را در مورد رقابت بین شرکت های خصوصی فعال در حوزه انرژی را لغو کند تا به این ترتیب پمپ بنزین هایی که ذخایر سوختشان تمام شده، بسرعت شناسایی و مراحل سوخت رسانی انجام گردد.

کواسی کوارتنگ وزیر بازرگانی انگلیس پس از ملاقات اضطرارری با مدیران شرکت های فعال در حوزه انرژی گفت که با لغو قانون سال 1998 مناطقی که در سراسر کشور دچار کمبود سوخت هستند با اشتراک داده های مهم شناسایی و هدف گذاری می شوند. او با تکرار این ادعا که کشور با کمبود سوخت روبرو نیست اضافه کرد که دولت برای کاهش اختلال در فرایند سوخت رسانی پروتکل پایین دستی نفت را به اجرا گذاشته است.

در همین حال چند شرکت فعال در حوزه انرژی از جمله شل، اگزون موبیل و گرین انرژی با صدور بیانیه ای مشترک توضیح داد که بحران اخیر ناشی از افزایش موقت تقاضاها به وجود آمده و ارتباطی با کمبود سوخت در کشور ندارد.

دولت انگلیس بعلاوه با اعطای 5 هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا انتها سال جاری موافقت نموده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به به طور موقت به کار بازگردند. این درحالیست که گزارش شده، انگلیس با چالش کمبود حدود 90 هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه گیری کرونا روبروست.

کنسرسیوم خرده فروشان انگلیس بیان کرد که پیشنهاد دولت در مورد اعطای ویزا به 5 هزار راننده کاری از پیش نخواهد برد و تاثیر آن در حدی نیست که مانع از بروز اختلال در کریسمس گردد. کارشناسان نگرانند که اگر بحران سوخت تا 10 روز دیگر رفع نگردد، فرایند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی روبرو شده و مایحتاج کریسمس به موقع نمی رسد.

دولت امیدوار است که تصمیمات روز یکشنبه فشار ناشی از کمبود رانندگان کامیون را که باعث وحشت مردم از کمبود سوخت و ایجاد صف های طولانی مقابل پمپ بنزین ها شده، کاهش دهد. معذالک دولت طرح به کارگیری ارتش را برای کنترل اوضاع در دست آنالیز دارد.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1832

به "تشدید بحران سوخت در انگلیس،ذخایر دو سوم پمپ بنزین ها خشک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید بحران سوخت در انگلیس،ذخایر دو سوم پمپ بنزین ها خشک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید