تحصیل 10 هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه ها؛ بهزیستی شهریه این دانشجویان را پرداخت می نماید

به گزارش هولی، تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 10 هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه ها تحصیل می نمایند، گفت افرادی که دارای معلولیت شدید هستند باید کل شهریه آنها از سوی این سازمان پرداخت گردد.

تحصیل 10 هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه ها؛ بهزیستی شهریه این دانشجویان را پرداخت می نماید

وحید قبادی دانا در نشست با دانشجویان نخبه دارای معلولیت اضافه نمود: از سال گذشته برای دانشجویانی که در دانشگاه دولتی پذیرفته می شوند یاری هزینه تحصیلی در نظر گرفته ایم که از 400 هزار تومان تا دو میلیون تومان است. تحصیل در فضای مجازی مشکل دیگر بعضی معلولان است. سازمان به عنوان یاری هزینه لازم برای تهیه لپ تاپ 10 میلیون تومان برای 50 دانشجوی نخبه واریز نموده یا می نماید.

وی گفت: برای 6 دانشجویی هم که رتبه زیر هزار گرفتند لپ تاپی برای قدردانی اهدا شده است.

رئیس سازمان بهزیستی توضیح داد: 158 هزار نفر از دانش آموزان دارای معلولیت در مدارس سطح کشور تحصیل می نمایند که 80 هزار در مدارس استثنایی و بقیه در سایر مدارس عادی هستند. افراد دارای معلولیت را باید به عنوان عظیم ترین اقلیت دنیا بپذیریم و حقوق آنها را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه افراد معلول باید بتوانند زندگی مستقل با شان و منزلت اجتماعی تجربه نمایند، گفت: مناسب سازی فضاها باید انجام گردد. راه درازی برای این کار داریم تا مثل بسیاری از کشورها معلولان را در سطح جامعه ببینیم. اگر آنها را اینجا کمتر می بینیم برای این است که شرایط برای حضور فعال آنها نیست.

به گفته قبادی دانا، از 50 دانشجوی نخبه ای که در این نشست دعوت نموده ایم هفت نفر در رشته پزشکی، چهار نفر در داروسازی، دو نفر در دندانپزشکی، 6 نفر در رشته حقوق، 21 نفر در رشته های مهندسی و سایر رشته های زبان و هنر تحصیل می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1407

به "تحصیل 10 هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه ها؛ بهزیستی شهریه این دانشجویان را پرداخت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 10 هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه ها؛ بهزیستی شهریه این دانشجویان را پرداخت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید