تاثیر سن بر تفاوت گذر زمان در دوران خانه نشینی

به گزارش هولی، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج تحقیقی در انگلستان نشان می دهد که اقدامات مربوط به رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی که در طول شیوع کووید-19 اجرا شده است، تاثیر معناداری بر درک مردم از چگونگی گذر زمان در مقایسه با دوران قبل از خانه نشینی دارد.

تاثیر سن بر تفاوت گذر زمان در دوران خانه نشینی

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ساینس دیلی، نتایج تحقیقات قبلی نشان داد که درک شخص از چگونگی گذر زمان می تواند با توجه به احساسات شخص، تعداد کارهای روزانه فرد و سایر عوامل متفاوت باشد. بااین حال، بیشتر این تحقیقات محدود به زندگی روزمره است. اقدامات مربوط به رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی که طی شیوع کووید-19 اعمال شده است، فرصتی بی نظیر فراهم می نماید تا آنالیز کنیم چگونه تغییرات قابل توجه در زندگی روزانه می تواند بر درک ما از زمان تاثیر گذار باشد.

روث س. اوگدن از دانشگاه جان مورس شهر لیورپول در انگلستان، پرسشنامه آنلاین آماده کرد و از شرکت نمایندگان خواست تا میزان سرعت گذر زمان را هم روزانه و هم هفتگی نسبت به حالت عادی ارزیابی نمایند. پرسشنامه همچنین شرایط احساسی افراد، ظرفیت کاری افراد و میزان رضایت از تعامل اجتماعی را مورد ارزیابی قرارداد. تجزیه وتحلیل نهایی شامل 604 شرکت نماینده در انگلستان بود که بین 7 آوریل و 30 آوریل 2020 به پرسشنامه پاسخ دادند.

اوگدن دریافت که بیش از 80 درصد از شرکت نمایندگان گذر زمان را در دوران خانه نشینی نسبت به قبل از آن سریع تر احساس نموده اند و افرادی که مسن تر بودند و رضایت کمتری نسبت به میزان تعامل اجتماعی داشتند، گذر زمان را طی روز یا هفته آهسته تر حس می کردند. گذر زمان آهسته تر در طول روز نیز با استرس بالاتر و ظرفیت کاری کمتر مرتبط بود.

این یافته ها نشان می دهد که تغییرات قابل توجه در زندگی روزمره چه میزان بر درک ما از گذر زمان می تواند تاثیرگذار باشد. تحقیقات آینده می تواند به تاثیر عوامل خاص عمیق تر نگاه کند، مانند اینکه آیا رضایت اجتماعی بر درک زمان در زندگی عادی روزمره تاثیر می گذارد یا اهمیت آن در این مطالعه به دلیل تاثیرات اجتماعی منحصربه فرد مربوط به دوران خانه نشینی کووید-19 است.

روث اوگدن اظهار کرد: 80 درصد مردم در دوران خانه نشینی تغییر نسبت به گذر زمان را حس کردند. در دوران خانه نشینی که گذر زمان آهسته تر از زمان معمولی است با سن بیشتر مرتبط است و میزان رضایت از تعامل اجتماعی را کاهش می دهد.

نتایج این تحقیق در نشریه PLOS ONE منتشرشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1105

به "تاثیر سن بر تفاوت گذر زمان در دوران خانه نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر سن بر تفاوت گذر زمان در دوران خانه نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید