برگردان فارسی خانه لیلا منتشر شد

به گزارش هولی، رمان خانه لیلا نوشته زولفو لیوانلی با ترجمه صابر حسینی در بازار کتاب به فروش می رسد.

برگردان فارسی خانه لیلا منتشر شد

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هنرآنلاین، صابر حسینی، مترجم گفت: رمان خانه لیلا نوشته زولفو لیوانلی نویسنده صاحب نام و برجسته اهل ترکیه در سال 2006 منتشر شده است.

او این رمان را روایت گر داستان پیرزنی دانست که در عمارت خانواده ای بوسنیایی متولد و عظیم شده است و ادامه داد: عمر جوهر اوغلو، صاحب جدید عمارت، این پیرزن را که نوه یکی از پادشاهان دوران عثمانی است، از عمارت بیرون می نماید. لیلا ادعا دارد که خانه گوشه عمارت متعلق به اوست اما کسی به حرفش گوش نمی نماید. لیلا خانم به اصرار یوسف که در دوران بچگی در آغوش او عظیم شده است، به خانه یوسف می رود. هم خانه یوسف آغاز به ناسازگاری با لیلا می نماید اما وقایع روزهای بعد باعث نزدیکی آن دو می گردد. لیلا برای برگشتن به خانه اش به هر دری می زند اما آشنایی با علی یکتا بیک پدر صاحب جدید عمارت، خواننده را در ادامه کتاب غافل گیر می نماید.

حسینی با این شرح که آن چه مرا به عنوان مترجم به برگردان فارسی رمان خانه لیلا ترغیب کرد، لزوم آشنا کردن مخاطب ایرانی با نویسنده های ترکی بود، اضافه نمود: نویسندگانی که در ایران کمتر شناخته شده اند یا آثار کمی از آن ها در ایران منتشر شده است. آنچه را در خصوص معرفی آثار الیف شافاک باید انجام می دادم به انجام رساندم و حالا زمان این است که نویسنده های جدیدی را به خوانندگان ایرانی معرفی کنم. در این راستا دو کتاب آخرین جزیره و خانه لیلا نوشته زولفو لیوانلی را اخیرا ترجمه کردم که هر دو اثر به همت نشر مروارید منتشر شدند.

او با بیان این که رمان ترحم را ترجمه نموده است، توضیح داد: این کتاب یکی از آثار باارزش رشات نوری گونتکین از نویسندگان برجسته اهل ترکیه است. گونتکین از نویسندگانی است که در ایران کمتر به آثارش پرداخته شده است. امیدوارم در آینده بتوانم آثار دیگری از این نویسنده ترجمه کنم. رمان ترحم به زودی از سوی نشر مهرنوروز راهی بازار کتاب خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1116

به "برگردان فارسی خانه لیلا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگردان فارسی خانه لیلا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید