تور ارزان هلند: سوغات آمستردام چیست؟

به گزارش هولی، آمستردام، مرکز هلند یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری جهان است. در این مقاله با سوغات آمستردام آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان هلند: سوغات آمستردام چیست؟

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

مقاله های مرتبط:

آمستردام، مرکز زیبای هلند، یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در جهان است. هر مقصدی که گردشگران زیادی داشته باشد، به مکانی عالی برای خرید تبدیل می شود. در آمستردام هم می توانید انواع محصولات را به عنوان سوغات برای دوستان و یادگار سفر بخرید؛ از جدیدترین محصولات برندهای برتر پوشاک و لوازم منزل تا شیرینی ها و خوراکی های محلی و خرت و پرت های کوچکی که خاطرات سفر به آمستردام را زنده می نمایند.

هر شهری علاوه بر محصولات بین المللی و کالاهای مورد احتیاج، محصولات دیگری هم دارد که منحصربه فرد است و در جای دیگر جهان مانند آن را نمی توانید پیدا کنید. این کالاها معمولا یک ویژگی خاص از آن شهر را به یاد می آورند. مثلا صنایع دستی محلی هستند یا تصاویر و المان هایی از آن شهر را به نمایش می گذارند. مثلا در آمستردام، گوی های برفی زیبا با آسیاب های بادی درون آن ها، یکی از سوغاتی های جالبی هستند که هوادار زیادی دارند و به خوبی خاطرات سفر به هلند را زنده می نمایند.

علاوه بر این، آمستردام سوغات دیگری هم دارد که در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا می شویم. بعضی از آن ها شاید برای شما و دوستان تان جالب باشند.

پنیر

پنیرهای آمستردام معروفیت جهانی دارند. در این شهر و از فروشگاه های مختلف می توانید انواع پنیر را بخرید و از چشیدن طعم لذیذ آن ها لذت ببرید. البته برای بسیاری از مسافران تهیه پنیر و بردن آن به شهر محل زندگی شان کار سختی است. حتی اگر به عنوان سوغات هم نخواستید پنیر بخرید، حتما برای خودتان بخرید و آن را امتحان کنید.

پنیر در هلند یک سبک زندگی است! پنیرهای مشهوری چون ادام (Edam) و گودا (Gouda) از این کشور نشات گرفته اند و اکنون در تمام جهان مشهور هستند و مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می خواهید برای خانواده و دوستان خود پنیرهای هلند را به عنوان سوغات ببرید، پنیر گودا برترین انتخاب است. چرا که پنیر گودا در همه جای جهان وجود دارد و بسیاری از افراد روزانه از آن استفاده می نمایند. با بردن پنیر گودای هلند به برای دوستان، آن ها متوجه تفاوت چشم گیر پنیرهای هلندی با سایر پنیرهای جهان می شوند.

اگر در مدت اقامت تان در آمستردام زیاد پنیر گودا را امتحان نموده اید و می خواهید برای خودتان هم کمی پنیر به خانه ببرید، پنیرهای محلی را امتحان کنید. این پنیرها را می توانید از فروشگاه های محلی بخرید.

یادگاری هایی از باشگاه آژاکس

هواداران فوتبال به خوبی می دانند که باشگاه محلی آمستردام یعنی باشگاه فوتبال آژاکس در دوران اوج خود، جزو یکی از برترین تیم های اروپایی بود. در آن موقع محصولات متنوعی با موضوع تیم آژاکس فراوری می شد که این سنت هنوز هم ادامه دارد. سوغاتی های مرتبط با باشگاه آژاکس از جمله پیراهن های ورزشی را می توانید از فروشگاه های مختلف در سراسر آمستردام بخرید.

کفش های چوبی

کفش های چوبی یکی از سوغاتی های مورد توجه گردشگران هستند. در گذشته از این کفش ها به عنوان کفش های محافظ در مزارع استفاده می کردند. البته در بسیاری از شهرهای جهان می توانید انواع کفش چوبی را بخرید اما کفش های چوبی آمستردام، تزیینات و نقش های منحصربه فردی دارند. روی این کفش های چوبی زیبا می توانید نمادهای کشور هلند را ببینید؛ یعنی مزارع زیبا و رنگارنگ لاله و آسیاب های بادی. این کفش ها در میزان های مختلفی برای فروش در بیشتر فروشگاه های سوغات آمستردام عرضه می شوند. هم می توانید کفش هایی در میزان واقعی بخرید و هم کفش های کوچک به عنوان جاکلیدی.

ظروف سفالی دلفت ( Delftware )

کارگاه فراوری ظروف سفالی و سرامیکی دلفت در نزدیکی آمستردام قرار ندارد اما محصولات آن را در تمام فروشگاه های سوغات در همه شهرهای هلند به خصوص آمستردام می توانید پیدا کنید. این محصولات با نقش و نگارهایی به رنگ های سفید و آبی کاملا متمایز و سوغات خوبی برای دوستدان و نزدیکان هستند. علاوه بر انواع ظرف شامل بشقاب و کاسه و گلدان و... تندیس های کوچک سرامیکی هم در فروشگاه ها به فروش می رسند. قدمت ساخت این ظروف سفالی در شهر دلفت به قرن شانزدهم بازمی شود. علاوه بر ظروف و اشیای کوچک و بزرگ، انواع عتیقه این ظروف را هم می توانید بخرید که البته قیمت بسیار بالایی دارد.

کتاب خاطرات آنه فرانک

آنه فرانک نویسنده آلمانی، پس از چاپ خاطرات روزانه اش به نام خاطرات یک دختر جوان به معروفیت رسید. این نویسنده بخشی از عمر خود را در دوران جنگ جهانی دوم در هلند زندگی نموده است. این کتاب را می توانید با ترجمه هایی به زبان های مختلف از موزه آنه فرانک بخرید. موزه آنه فرانک یکی از دیدنی های هلند است که اگر به تاریخ و ادبیات علاقه داشته باشید از تماشای آن لذت می برید. این موزه در واقع خانه ای است که آنه فرانک به همراه خانواده اش در آن زندگی نموده و خاطرات خود را به رشته تحریر درآورده است.

اشتروپ وافل

برای آن دسته از دوستان تان که عاشق انواع خوراکی هستند، این سوغات برترین انتخاب است. اشتروپ وافل به معنای وافل شربتی، از دو لایه نازک ویفر تشکیل شده است که در بین آن از شربت کاراملی استفاده می نمایند. بعد از اینکه این وافل های لذیذ را داغ داغ از یک فروشنده خیابانی بخرید یا در یک کافه در آمستردام نوش جان کنید، مطمئنا ترغیب می شوید که برای دوستان تان هم آن را ببرید. برترین اشتروپ وافل های شهر را می توانید از Lanskroon بخرید؛ یک قنادی قدیمی در کنار کانال. بعد از این قنادی، فروشنده های خیابانی در بازار Albert Cuyp، برترین وافل های شهر را عرضه می نمایند. انواع وافل بسته بندی را هم می توانید از فروشگاه های زنجیره ای Hema و Albert Heijn بخرید.

بعلاوه می توانید دو سوغاتی مشهور آمستردام را با هم ترکیب کنید. از رویال دلفت (Royal Delft) ظرف مخصوص وافل بخرید و این شیرینی های لذیذ را در آن نگهداری کنید.

تقویم تولد

برای هلندی ها بسیار مهم است که تاریخ تولد دوستان و نزدیکان خود را به خاطر بسپارند. برای همین، تقویمی در هلند رایج است که به آن تقویم تولد می گویند. این تقویم ها به نحوی طراحی شده اند که بتوانید تاریخ تولد دوستان تان را روی هر کدام از روزهای آن بنویسید و جایی جلوی چشم تان نصب کنید تا هیچ وقت این روزهای مهم زندگی را از قلم نیاندازید. یکی از برترین سوغاتی هایی که می توانید از آمستردام بخرید، همین تقویم های تولد هستند که تنوع زیادی دارند و برای سلیقه های مختلف طراحی می شوند.

منبع: کجارو / travelandleisure.com / inyourpocket.com / eatingamsterdamtours.com
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1950

به "تور ارزان هلند: سوغات آمستردام چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: سوغات آمستردام چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید