کتابخانه ایران مال تهران

به گزارش هولی، کتابخانه ای بسیار دیدنی در ایران مال ساخته شده است، با مساحتی برابر با 3300 مترمربع. قلب فرهنگی این مجموعه نامیده می گردد و ترکیبی منحصر به فرد از معماری کلاسیک اروپایی و تزئینات معماری ایرانی را به نمایش می گذارد. اما داخل مرکز خرید.

کتابخانه ایران مال تهران

جهت دریافت خدمات اجرای انواع روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

ایران مال یا بازار بزرگ ایران یا پنجمین مال برتر جهان، مجموعه ای لوکس است که از بزرگترین پروژه های تجاری، فرهنگی و اجتماعی جهان به شمار می رود و در غرب تهران واقع شده است. پروژه ای تماماً ایرانی که کتابخانه ایران مال به نام جندی شاپور را در خود جای داده است. در بزرگترین هایپر مارکت ایران. جایی برای علاقمندان به جهانی قلم. اما این کتابخانه نه مثل کتابخانه های دیگر کشورمان خلوت است. و نه فضایی خشک و معمولی با میزهای تک نفره دارد. اینجا خیلی خبر ها هست که می خواهیم در صفحه گردشگری مان به آن بپردازیم. با خبرنگاران همراه شوید.

ایران مال

ایران مال درواقع بازار بزرگ ایران است. در منطقه 22 و بین تهران و کرج واقع شده. بین 3 فرودگاه مهرآباد، پیغام و امام خمینی (ره) در شمال غربی تهران بزرگ، حاشیه پارک چیتگر، در نزدیکی دامنه های جنوبی رشته کوه های البرز. ایرانمال در زمینی به مساحت 317 هزار مترمربع ساخته شده است و بخش های مختلفی دارد.

این بازار بزرگ هر سال در معتبر ترین نمایشگاه شاپینگ مال های جهان به نام MAPIC در شهر کن فرانسه حاضر می شود و در سال 2017 جایزه برترین مال جهان را از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی دریافت کرد. 70 درصد فضای آن کاربری مشاعات، تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و پارکینگ است.

کتابخانه ایران مال

از آنجا که بخشی از اهداف این مجموعه بی نظیر توسعه فرهنگ و جذب گردشگر است، کتابخانه ای بسیار دیدنی در این مکان ساخته شده است، با مساحتی برابر با 3300 مترمربع. قلب فرهنگی این مجموعه نامیده می گردد و ترکیبی منحصر به فرد از معماری کلاسیک اروپایی و تزئینات معماری ایرانی را به نمایش می گذارد.

راه اندازی کتابخانه ای مرجع و بزرگ اقدامی مهم برای یاری به فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است، اما داخل مرکز خرید. 67 هزار جلد کتاب دارد و می توان گفت بزرگ ترین مرجع کتاب در ایران است البته بعد از کتابخانه ملی. استفاده از این کتابخانه فعلاً برای عموم آزاد است و شما می توانید بدون عضویت در آنجا به مطالعه بپردازید ولی اجازه بردنِ کتاب به بیرون از کتابخانه را ندارید؛ و متاسفانه قرار است به زودی کتابخانه دارای عضویت شده و فقط برای کسانی که عضو آن باشند، مطالعه امکانپذیر است.

کتابخانه دارای سه طبقه است. شامل کتب تاریخی، ادبیات و فلسفه، هنر، روانشناسی و… کتاب بچه ها هم در بخش هایی از آن دیده می گردد. از آنجا که ممکن است برایتان این سوال پیش آید که چرا بعضی کتاب ها به صورت پراکنده در قفسه ها گذاشته شده اند باید بگوییم چون کتابخانه این مجموعه تازه تاسیس است و هنوز فهرست بندی آن به صورت کامل انجام نشده است.

  • فضای کلی کتابخانه ایران مال

    این کتابخانه واقعاً زیبا ساخته شده، در طبقه دوم ایران مال و نام آن کتابخانه جندی شاپور است. قفسه های چوبی بلند دارد و میز و جایگاه های راحتی برای مطالعه کتاب . سقف آن، نماهایی از شیشه دارد و کف آن را یک فرش 350 متری دست بافت پوشانده است. اگر اهل کتابخواندن باشید حسابی ایام به کامتان است. همه کتابخوان های حرفه ای اینجا را می شناسند و قطعا به کتابخانه ایران مال سر خواهند زد.

    معماری اینجا معماری سبک گوتیک است، یعنی معماری قرن 16 اروپا. جایی بسیار مهیج که می توانید حسابی از تماشای آن لذت ببرید. بخش های متعددی دارد که یکی از آنها کافی شاپ است! در شرق این کتابخانه پلکانی قرار گرفته است که بر گرفته از معماری ایرانی است. در قسمت غربی هم طرح های اسلیمی و شیشه رنگی مشاهده می گردد. یعنی اصالت ایرانی در معماری اروپایی.

  • گردشگری در کتابخانه ایران مال

    متاسفانه باید بگوییم اینجا بیش از آنکه کتابخانه باشد فضایی برای گردشگری است. باور کنید اینجا کتابخانه است. خیلی ها برای استراحت به این مکان از ایران مال می آیند و در نهایت کتابی برداشته و ورق می زنند. پس شما کتابخوان حرفه ای عزیز اینجا برای مطالعه خیلی هم مناسب نیست، چرا که پر از رفت و آمد کسانی است که برای گردشگری آمده اند. سَر که بگردانید خیلی از افراد را خواهید دید که در حال عکس دریافت کنار قفسه های کتاب و یا سلفی دریافت هستند!

  • خوشمزه گردی در کتابخانه ایران مال

    در کتاب خانه ایران مال یا همان جندی شاپور کافی شاپ هم وجود دارد که از مهمانان کتابخانه پذیرایی می نماید و از سوی دیگر می توانید وارد بازار سنتی شوید.

    اگر در لابه لای کتابخوانی دلتان قهوه خواست می توانید یک فنجان قهوه نوش جان کنید. ولی متاسفانه اینجا برعکس است. آخر هفته ها کتابخانه را شلوغ خواهید یافت از کسانی که برای گردشگری آمده اند و در کافه های کتابخانه ایران مال بهترین عصرشان را می گذرانند و بعد هم در پردیس سینمایی با نمایش فیلم های روز ایران خودشان را به یک فیلم دیدنی میهمان می نمایند.

حرف آخر

اگر خواستید به کتابخانه بروید آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (ایران مال). گذشته از هر استفاده نابه جایی که از کتابخانه ایران مال می گردد، باید بگوییم اینجا کتابخانه ای است که سال هاست رویای همه کتاب خوان ها و کتاب بازها بوده است. اگر به آنجایی برسیم که ده ها که نه! حداقل چهار یا پنج نمونه از این کتابخانه ها را داشته باشیم آن هم نه در یک بازار، حتماً سرانه مطالعه افزایش خواهد یافت.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 723

به "کتابخانه ایران مال تهران" امتیاز دهید

2 کاربر به "کتابخانه ایران مال تهران" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه ایران مال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید