با این 5 روش، نارگیل را به راحتی بشکنید!

به گزارش هولی، قدم اول پیش از شکستن نارگیل، خالی کردن آب نارگیل است. نارگیل را روی سطح سفت و مسطحی که صدمه نبیند قرار دهید. تخته خرد کن محکم معمولا برای این کار مناسب است.

با این 5 روش، نارگیل را به راحتی بشکنید!

هزاران سال است که نارگیل به وسیله انسان استفاده می گردد؛ میوه ای با ظاهری اعجاب انگیز که خواص فراوانی هم دارد. نارگیل به ویژه سرشار از منگنز است که برای سلامت استخوان ها و متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و کلسترول لازم است. بعلاوه سرشار از مس و آهن است که به تشکیل گلبول های قرمز خون یاری می نماید، و بعلاوه سلنیوم، یک آنتی اکسیدان مهم که از سلول های شما محافظت می نماید.

شاید پوسته خارجی محکمی که دور نارگیل وجود دارد خیلی از ما را از خوردن آن منصرف کند. اما اگر ترفند های شکستن نارگیل را یاد بگیرید متوجه می شوید کار چندان سختی نیست.

قدم اول پیش از شکستن نارگیل، خالی کردن آب نارگیل است. نارگیل را روی سطح سفت و مسطحی که صدمه نبیند قرار دهید. تخته خرد کن محکم معمولا برای این کار مناسب است.

تنها یکی از چشم های نارگیل نرم است و به راحتی سوراخ می گردد. آن چشم نرم را پیدا کنید. این بخش از نارگیل به میزان ای نرم است که بتوانید پیچ گوشتی فلزی یا سیخ را در آن فروکنید. اگر نشد، یک میخ و چکش بیاورید تا سوراخی ایجاد کنید. فقط مراقب باشید این کار را روی سطح لغزنده انجام ندهید.

بعد از سوراخ کردن، نارگیل را برعکس کنید و آب نارگیل را در یک کاسه یا لیوان بریزید.

روش اول شکستن نارگیل: ضربه با پشت چاقو

1. به رگه بین چشم ها توجه کنید. این رگه را تا خط استوای نارگیل دنبال کنید. همین طور که نارگیل را در دست دارید، آن را آرام بچرخانید و با استفاده از سمت کند چاقو محکم دور تا دور خط استوا ضربه بزنید.

2. به ضربه زدن و چرخاندن نارگیل ادامه دهید تا کاملا باز گردد. اگر این کار درست انجام گردد (پس از چند بار چرخاندن)، نارگیل به دو نیمه مساوی تقسیم می گردد.

روش دوم شکستن نارگیل: ضربه محکم به سطح سخت

1. به سه سوراخی که در یکی از دو انتهای نارگیل وجود دارد توجه کنید. دو سوراخ رگه برجسته ای نزدیکشان دارند که شبیه به ابرو است.

2. نارگیل را در یک دست نگه دارید به صورتی که نوک هر یک از انگشتان اشاره و میانی روی هر ابرو قرار بگیرد (به طوری که نوک انگشت به سمت چانه نارگیل اشاره کند).

3. چانه نارگیل را بر روی سطح سختی مانند لبه پله محکم بکوبید. ضربه باید کاملا محکم باشد تا نارگیل دو نیم گردد.

روش سوم شکستن نارگیل: ضربه و چرخش

1. نارگیل را نگه داشته و محکم دور تا دور خط استوای آن را بر روی لبه محکم و تیزی بزنید. گوشه یک سنگ یا آجر خیلی بزرگ یا لبه صفحه بتونی (مانند جدول کنار خیابان یا پله های بتونی) معمولا برای این کار موثر است.

2. ضربه زدن و چرخاندن را تا جایی ادامه دهید که نارگیل کاملا باز گردد.

روش چهارم شکستن نارگیل: دربازکن مارپیچی

1. چشم نارگیل را با دربازکن مارپیچی باز کنید. آن را روی یک لیوان یا کاسه بگیرید تا آب نارگیل خارج گردد.

2. نارگیل را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را بر روی یک سطح بتونی خرد کنید. از چکش یا اجسام مشابه برای خرد کردن بهره ببرید

3. وقتی نارگیل شکست و باز شد، آن را از کیسه پلاستیکی خارج کنید.

روش پنجم شکستن نارگیل: گرم کردن یا فریز کردن

1. با یک سیخ چشم های نارگیل را سوراخ نموده و آب آن را خارج کنید.

2. نارگیل را در اجاق در دمای 93 درجه سانتی گراد بگذارید و 15 دقیقه بگذارید بپزد. به جای این کار می توانید آن را 15 دقیقه فریز کنید. با این کار پوست نارگیل شل شده و از گوشت آن جدا می گردد.

3. نارگیل را در یک دست نگه دارید و چکش را در دست دیگر، به خط استوای نارگیل ضربه زده و آن را آرام آرام بچرخانید.

4. این کار را تا زمانی که نارگیل شکسته شده و باز گردد ادامه دهید. با این روش نارگیل به دو نیم مساوی تقسیم می گردد.

5. پوست نارگیل را از گوشت آن جدا کنید. چون پیش تر آن را حرارت داده یا فریز نموده اید این کار آسان تر انجام می گردد.

جدا کردن گوشت نارگیل

1. نارگیل را بپزید. پس از باز کردن نارگیل، می توانید آن را در دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه بپزید تا گوشت به راحتی از پوست جدا گردد. بدیهی است که اگر از روش حرارت دادن برای شکستن نارگیل استفاده نموده باشید نیازی نیست دوباره این کار را انجام دهید، چون با همان مرتبه اول گوشت نارگیل به راحتی از پوست جدا می گردد.

2. از قاشق یا کارد کره بهره ببرید. اگر پوست به چند قطعه کوچک شکسته شده باشد، این کار آسان تر است. از کارد کند یا قاشق برای برداشتن گوشت از نارگیل بهره ببرید. قاشق یا چاقو را بین گوشت نارگیل و مرز پوست چوبی فرو برده، سپس کمی آن را اهرم کنید تا تکه های گوشت نارگیل از پوست جدا گردد. گاهی اوقات می توانید قاشق را زیر گوشت برده و آن را اهرم کنید و قسمت به قسمت از پوست جدا کنید.

اگر از چاقو استفاده می کنید شکاف های V شکل در گوشت نارگیل ایجاد کنید و قطعات مثلثی شکل از نارگیل خارج کنید.

3. از پوست کن بهره ببرید. همین که گوشت را از پوسته بیرونی جدا کردید، با استفاده از پوست کن می توانید پوست داخلی و نازک آن را بگیرید.

توصیه ها

1. دو عدد از چشم های نارگیل را با میخ یا پیچ گوشتی سوراخ کنید تا هوا بتواند از یکی واردشده و آب نارگیل از دیگری خارج گردد. این کار سرعت را بالا می برد.

2. در یک سمت نارگیل سه نقطه سیاه وجود دارد که دوتای آن ها به هم نزدیک تر هستند و چشم های نارگیل را تشکیل می دهند و به سومی دهان نارگیل گفته می گردد. دهان ضعیف ترین نقطه نارگیل است و با ابزار تیزی مانند یک تیغه قیچی به راحتی سوراخ می گردد. آب ظرف سی ثانیه در ظرف تخلیه می گردد. برای اطمینان از خالی شدن نارگیل آن را تکان دهید.

3. آب داخل نارگیل با شیر نارگیل فرق دارد و شیرین است. آب این میوه به صورت طبیعی در هنگام رشد نارگیل تولید می گردد و بسته به رسیده بودن آن طعم و رنگش فرق دارد. شیر نارگیل محصولی تولید شده است که از استخراج روغن گوشت سفید رنگ نارگیل و معمولا آب جوش ساخته شده است.

4. اگر هیچ یک از ابزار گفته شده را ندارید یا عجله دارید و می خواهید نارگیل را باز کنید، آن را در یک کیسه پلاستیکی محکم گذاشته و با پرتاب به سطح سختی بکوبید. آب نارگیل را در این روش از دست می دهید، اما می توانید گوشت آن را بخورید. مراقب باشید آن کیسه به کسی برخورد نکند!

5. از سینک آشپزخانه برای نگه داشتن نارگیل در حین استفاده از چکش یا یخ شکن (یا هر ابزار دیگر) و تخلیه آب نارگیل می توانید بهره ببرید.

6. اگر سوراخ های نارگیل کوچک است و خالی شدن آن نارگیل زمان می برد، نارگیل را روی یک لیوان نگه داشته و از یکی از سوراخ ها به آن بدمید. آب داخل آن به سرعت از آنجا خارج می گردد.

7. سر مته 6 میلیمتری میزان مناسبی برای دریل چشم های نارگیل بوده و سریع تر و مطمئن تر از یخ شکن است.

8. اگر هیچ کدام از این راه ها جواب نداد می توانید نارگیل را داخل یک حوله پیچیده و با چکش به آن ضربه بزنید.

9. اگر می خواهید نارگیل را به دو نیمه کاملا مساوی تقسیم کنید (مثلاً از پوست آن برای موارد مختلف مانند ابزار موسیقی، جا شمعی و …) بهره ببرید می توانید با اره نواری برش صاف تری (با دقت بیشتر) ایجاد کنید. ابتدا آب نارگیل را خارج کنید تا کارتان تمیزتر از آب در بیاید.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

هشدار ها

1. هنگام ضربه زدن به نارگیل با چاقو بسیار مراقب باشید. باید به نارگیل محکم ضربه بزنید، اما نه آن قدر محکم که کنترل چاقو از دستتان خارج گردد، چون در این صورت ممکن است تصادفا به چیز دیگری ضربه زده یا آن را ببرید به خصوص دست خود را. اگر در استفاده از چاقو مطمئن نیستید روش دیگری بهره ببرید که نیازی به چاقو نداشته باشد.

2. نارگیل را درحالی که آب داخل آن را خالی ننموده اید داخل فر نگذارید. اگر مدت زیادی بماند آب داخل آن به بخار تبدیل شده و فشار زیادی در داخل ایجاد می نماید و می ترکد.

3. وقتی نارگیل آغاز به شکستن کرد، ممکن است پیش از این که بشکند، به سرعت باز گردد و سپس دوباره بسته گردد. مراقب باشید پوست یا گوشت دستتان در ترک ایجادشده گیر نکند.

4. در حین ضربه زدن به نارگیل مراقب چشمان خود باشید، چون ممکن است قطعات آن به هوا پرتاب شوند.

5. همواره داخل نارگیل را آنالیز کنید. اگر بوی ترش می دهد یا به نظر فاسد می رسد گوشت یا آب آن را مصرف نکنید.

منبع: فرادید
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2222

به "با این 5 روش، نارگیل را به راحتی بشکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 5 روش، نارگیل را به راحتی بشکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید