بایدن دستور نیمه افراشته شدن پرچم های کاخ سفید را داد

به گزارش هولی، به دنبال کشته شدن یک افسر پلیس در جریان حمله به کنگره آمریکا جو بایدن دستور داد پرچم های آمریکا بر فراز کاخ سفید را به حالت نیمه افراشته در آورند.

بایدن دستور نیمه افراشته شدن پرچم های کاخ سفید را داد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، افسر کشته شده ویلیام ایوانز با سابقه 18 سال همکاری با پلیس کنگره اعلام هویت شده است..

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که پیشتر واشنگتن را به سوی استراحتگاه کمپ دیوید ترک نموده بود گفته از شنیدن این خبر قلبش شکسته است.

بایدن به خانواده ویلیام ایوانز تسلیت گفته و دستور داده پرچم آمریکا بر فراز کاخ سفید به حالت نیمه افراشته دربیاید.

وی در بیانیه ای گفت: من و بانوی اول آمریکا از شنیدن این حمله به یکی از ایست های امنیتی در ورودی کنگره که در جریان آن افسر ویلیام ایوانز از پلیس کنگره کشته و یکی از همکارانش زخمی شدند، بسیار نارحت و متاسف هستیم. ما به خانواده افسر ایوانز و همه کسانی که در این غم شریک هستند، تسلیت می گوییم. ما می دانیم که این چه دوران سختی برای کنگره، افرادی که در آنجا کار می نمایند و افرادی که از آن محافظت می نمایند، بوده است.

بایدن اضافه کرد: من توسط الیزابت شروود-رندال، مشاور امنیت داخلی ام از این رویداد آگاه شدم و در جریان تمامی جزئیاتی که در پی تحقیقات شروع شده از این رویداد حاصل گردد، قرار خواهم گرفت.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است قلب آمریکا شکسته و ایوانز را شهید دموکراسی خوانده است.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا این حمله را محکوم کرد و آن را غیرقابل شرح خواند.

وی گفت: امروز در یک اقدام خشونت آمیز غیرقابل شرح یک افسر پلیس شجاع کنگره آمریکا در حین انجام وظیفه کشته شد در حالی که افسری دیگر نیز زخمی شده و برای زنده ماندن مبارزه می نماید. افسر ویلیام ایوانز نهایت از خود گذشتگی و فداکاری را در حفاظت از کنگره و آنهایی که از طرف مردم آمریکا در آنجا کار می نمایند، انجام داد. افسر ایوانز، خانواده اش و همه آنهایی که او را می شناختند در قلب ما جای دارند و برای آنها دعا می کنیم.

وی اضافه کرد: من از پلیس کنگره، نیروی واکنش سریع گارد ملی و هر کسی که به سرعت به حمله روز آدینه واکنش نشان داد، تشکر می کنم. ما به این زنان و مردانی که از کنگره دفاع می نمایند به ویژه در جریان دوره ای چالش برانگیز که با حملات خشونت آمیز و مرگبار روبرو بوده اند، افتخار می کنیم.

روز آدینه حدود ساعت یک بعداز ظهر به وقت محلی مردی سوار بر یک خودروی آبی مستقیما به سوی دو افسر پلیس در ورودی شمالی کنگره راند. به گزارش پلیس، راننده سپس از خودروی خود چاقو به دست پیاده می گردد تا به افسران حمله کند و وقتی به دستور ایست پلیس توجه نمی نماید یکی از دوپلیس به سوی او تیراندازی می نماید.

پلیس می گوید عامل این حمله که به نظر همدستی نداشته براثر جراحات وارده جان باخته است.

این حادثه نزدیک به 3 ماه بعد از شورش به کنگره روی داده است.

پلیس فدرال آمریکا در واشنگتن درحال آنالیز شرایط است و به پشتیبانی از پلیس کنگره وارد عمل شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1612

به "بایدن دستور نیمه افراشته شدن پرچم های کاخ سفید را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن دستور نیمه افراشته شدن پرچم های کاخ سفید را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید