ایتالیا 50 میلیون دلار به آوارگان سوری یاری می نماید

به گزارش هولی، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا گفت کشورش میزان یاری های خود به آوارگان سوری را تا 50 میلیون دلار افزایش خواهد داد.

ایتالیا 50 میلیون دلار به آوارگان سوری یاری می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونایتد پری اینترنشنال، انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا پس از بازدید از اردوگاه آوارگان سوری در لبنان، اظهار داشت کشورش میزان یاری های خود به آوارگان سوری را تا 50 میلیون دلار افزایش می دهد.

لتا در کنفرانس خبری مشترک با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان گفت: خیلی خرسندم که توانستم از اردوگاه های پناهجویان سوری بازدید کنم. من به مقامات لبنانی پایبندی ایتالیا را به مسئله آوارگان اظهار داشتم و قرار است کشورم 50 میلیون یاری اضافی به آوارگان سوری اختصاص دهد. لتا از جامعه جهانی خواست از کشورهای میزبان آوارگان سوری بویژه لبنان حمایت کند.

نخست وزیر ایتالیا با بیان اینکه ایتالیا هرگز لبنان را تنها نخواهد گذاشت، ابراز امیدواری کرد اوضاع سیاسی لبنان برای رسیدن به راهکاری در سریع ترین زمان ممکن بهبود یابد. طبق گفته لتا، ایتالیا نشستی در رم با هدف ایجاد همکاری ها در حمایت از لبنان برگزار خواهد نمود.

وی همچنین به موضوع توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره نمود و گفت: ما از تحولات جدید در ایران استقبال می کنیم و بر تعهد خود به حمایت از روند صلح در منطقه پایبند هستیم.

براساس این گزارش، نخست وزیر ایتالیا، آدینه شب، در سفری رسمی وارد لبنان شد و با میشل سلیمان رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

یک منبع دولتی اظهار داشت لتا گفت وگوهای سازنده و مفیدی با سلیمان انجام داد. طرفین درخصوص همکاری های دو جانبه لبنان و ایتالیا و آخرین تحولات منطقه گفت وگو کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 319

به "ایتالیا 50 میلیون دلار به آوارگان سوری یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا 50 میلیون دلار به آوارگان سوری یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید