از افسانه ماهسوری تا جاذبه های لنکاوی

به گزارش هولی، لنکاوی از جزیره های محبوب مالزی به شمار میرود و سالانه شاهد بازدید گردشگران بیشتری نسبت به قبل میباشد، با اینکه شهر توسعه یافته ای شده اما همچنان از زبان مردم محلی افسانه های قدیمی را میشنوید، از ماهسوری میگویند برایتان و اینکه چطور میتوانید در شهر بیشتر خوش بگذرانید.

از افسانه ماهسوری تا جاذبه های لنکاوی

حدود 500 سال پیش در لنکاوی دختری به نام ماهسوری زندگی می‌کرد که زیبایی‌اش حسادت تک‌تک افراد جزیره را برانگیخته بود. این حسادت باعث شد مردم جزیره تصمیم بگیرند ماهسوری را بکشند. ماهسوری در آخرین نفس‌هایش مردم جزیره را نفرین کرد و این نفرین باعث شوربختی هفت‌نسل از مردم جزیره شد.

در لنکاوی پای صحبت هر یک از مردم محلی که بنشینید افسانه ماهسوری را برایتان تعریف خواهد کرد. با وجود این باور محلی و افسانه‌ای لنکاوی یکی از زیباترین جزایر تور مالزی‌ است و آن را جزیره بهشتی می‌نامند. لنکاوی مجموعه‌ای از 104 جزیره است که در سواحل دریای آندمان مالزی قرار دارد. برای گشت و گذار در این جزایر گزینه‌های متعددی وجود دارد، شما می‌توانید با رزرو کردن تورهای یک روزه در تور مالزی با قایق به این جزایر بروید.

بازار شبانه آیر هانگات در جمعه ها

این بازار محلی بعد از ظهرهای جمعه برپا می‌شود و در آن هر چیزی را که بخواهید می‌توانید پیدا کنید. برای تجربه چهره محلی لنکاوی (نه چهره توریستی آن) رفتن به این بازار را توصیه می‌کنیم. در بازار آیرهانگات می‌توانید ضمن خریدن سوغاتی‌های محلی، غذاهای لذیذی را بچشید و لذت ببرید.

تله‌کابین و پل هوایی لنکاوی

اگر از ارتفاع و دیدن مناظر طبیعی لذت می‌برید حتما سوارشدن بر تله‌کابین لنکاوی و پیاده‌روی روی پل هوایی این شهر برایتان تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود با رسیدن به بالای کوه ماچینپانگ از مناظر 360درجه اطرافتان لذت خواهید برد. مسیر تله‌کابین لنکاوی یکی از پرشیب‌ترین مسیرهای تله‌کابین در دنیاست و اگر خوف ارتفاع داشته باشید، بهتر است که از این قسمت سفر چشم‌پوشی کنید.

آبشارهای لنکاوی

تعدادی از زیباترین آبشارهای طبیعی کره زمین در لنکاوی قرار دارند. در سفر به لنکاوی از این آبشارها دیدن کنید. آبشارهای تلاگا توجو مجموعه‌ای از 7 آبشار است که در 7 نقطه از کوه مک به درون 7 برکه می‌ریزند. ایرترجون تمورون هم آبشار دیگری با ارتفاع سی‌متر است که در کوهستانی در پارک ملی مت سینگاک قرار دارد و فضایی آرام و دلنشین دارد.

تور جت‌اسکی لنکاوی

اگر پیش از این هم تجربه جت‌اسکی را داشته باشید باز هم این تور برایتان هیجان‌انگیزتر خواهد بود، زیرا فقط در آب‌های اطراف ساحل نمی‌مانید و به دریایی آزاد وارد می‌شوید و حدود 4 ساعت با این تورهای همراه خواهید بود. در تور جت اسکی در محل‌های مختلفی توقف کرده و از جزیره‌های اطراف بازدید می‌کنید و راهنمایان محلی درباره لنکاوی، جزایرش و افسانه‌های آن‌ها توضیحاتی می‌دهند.

پارک فناوری کشاورزی ماردی

شاید اسم این پارک کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما در این پارک می‌توانید با میوه‌هایی آشنا شوید که تا به حال ندیده بودید و طعم آن‌ها را بچشید. در جنوب شرقی آسیا به دلیل وجود آب و هوای گرمسیری میوه‌های تازه گرمسیری رشد می‌کنند. تنوع میوه‌هایی که در این باغ خواهید دید به فصلی که در آن سفر می‌کنید بستگی دارد، اما در هر صورت تجربه دیدن این باغ ارزش دارد که برایش وقت بگذارید.

این جزیره به شالیزارهای فراوان و غروب‌های زیبایش معروف است. در این جزیره آن‌قدر مشغول خوشگذرانی و لذت بردن از ساحل و طبیعت و غذاهای بی‌نظیر خواهید شد که زمان را از یاد می‌برید و بزرگ‌ترین مشکل این جزیره برای گردشگران این است که آن‌قدر سرگرمی و تفریح در آن وجود دارد که مسافران نمی‌دانند که کدام‌یک را انتخاب کنند.

انتشار: 22 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2

به "از افسانه ماهسوری تا جاذبه های لنکاوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از افسانه ماهسوری تا جاذبه های لنکاوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید