تور ارزان ارمنستان: ارمنستان: آماده برقراری روابط با ترکیه بدون پیش شرط هستیم

به گزارش هولی، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان به خبرگزاری تاس گفت، مقامهای این کشور روسیه را در جریان آمادگی خود برای برقراری روابط با ترکیه بدون پیش شرط بعد از اعلام آمادگی قبلی مسکو برای حمایت از این فرآیند، قرار داده اند.

تور ارزان ارمنستان: ارمنستان: آماده برقراری روابط با ترکیه بدون پیش شرط هستیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری تاس، واهان هونانیان، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان اظهار کرد: بعضی از شرکای بین المللی ما از جمله هم پیمانمان، فدراسیون روسیه برای حمایت از فرایند عادی سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه اظهار آمادگی نموده اند. ما در جریان مذاکراتمان با شرکای روسی خود فاش کردیم که بدون پیش شرط برای عادی سازی روابط آماده هستیم. هر زمان که قرار بر پیشبرد این فرآیند باشد ما البته مردم را در جریان تحولات قرار خواهیم داد.

به گفته این سخنگو، دولت ارمنستان در برنامه اش متذکر شده که همیشه برای برقراری روابط با ترکیه بدون هیچ پیش شرطی آمادگی دارد. او اضافه نمود: همزمان من مایلم متذکر شوم که فعال هیچ مذاکراتی با ترکیه در جریان نیست.

ترکیه و ارمنستان به رغم داشتن مرزی مشترک روابط دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند. دیپلماتهای ارشد دو کشور سال 2009 در شهر زوریخ پروتکلهای برقراری روابط دیپلماتیک و اصول روابط را امضا کردند اما این اسناد مورد تصویب طرفها قرار نگرفتند. اول مارس 2018 ارمنستان لغو این پروتکلها را خاطرنشان کرد.

مقامهای ارمنستان مکررا اعلام نموده اند که ترکیه در پاییز سال 2020 در درگیری های مسلحانه بین این کشور با جمهوری آذربایجان به باکو یاری نموده است.

ایروان بعلاوه تاکید داشته که آنکارا اقدام به استقرار شبه نظامیانی از خاورمیانه در منطقه نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1903

به "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان: آماده برقراری روابط با ترکیه بدون پیش شرط هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان: آماده برقراری روابط با ترکیه بدون پیش شرط هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید