اراک، خمین و دلیجان، شهرستان های قرمز استان مرکزی

به گزارش هولی، خبرنگاران/مرکزی ️رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار، در 19 شهریور ماه، شرایط کرونایی اراک و دلیجان همچنان قرمز است و شهرستان خمین نیز به شرایط خیلی پرخطر رسیده است.

اراک، خمین و دلیجان، شهرستان های قرمز استان مرکزی

براساس اعلام علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان در این رابطه گفت: در آخرین تقسیم بندی شهرهای کشور فراهان و ساوه نیز در شرایط نارنجی یا پر خطر قرار دارند .

وی اضافه کرد: شهرستان های زرندیه، کمیجان، تفرش و محلات نیز بر اساس این تقسیم بندی در شرایط زرد قرار دارند.

جمالیان گفت: شهرستان خمین که در آخرین تقسیم بندی در شرایط زرد قرار داشت، اکنون قرمز و بسیار پرخطر است و این مسئله نشان از شنماینده بودن این تقسیم بندی ها دارد که یک شهرستان در عرض یک هفته از شرایط متوسط به خیلی پر خطر می رسد.

وی توضیح داد: در این هفته خوشبختانه شهرهایی که کم خطر یا سفید هستند به سه شهرستان خنداب، شازند و آشتیان افزایش پیدا نموده که امیدواریم این فرایند در کل استان ادامه دار و تثبیت شده باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امیدواریم که در هفته آینده شاهد پیک افزایشی شدیدی در استان نباشیم چرا که هرگونه تجمع بدون رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط استان را برای روزهای آینده پرخطر خواهد نمود.

جمالیان گفت: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش اجباری بودن حضور دانش اموزان برای کلاس های درس را لغو نموده است که این خود می تواند به کاهش تراکم در کلاس های درس برای دانش آموزان منجر گردد و این اقدام ارزنده جای تشکر و قدردانی دارد و سبب کاهش بار کاری مدافعان سلامت خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانش اموزان با توجه به شرایط سنی که دارند و شور و هیجان و انرژی کودکی و نوجوانی، در رعایت پروتکل ها مانند افراد بزرگسال عمل نمی نمایند، از این رو بیشترین نظارت و بیشترین دغدغه ما در حال حاضر بر روی این مسئله است.

وی گفت: کروناویروس ناخواسته همه ما را وارد یک سبک جدید از زندگی نموده است طوری که یک تغییر کاملا محسوس در زندگی ما بوجود آورده است و باید تا مدت ها تابع پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: در حال حاضر باید همه تصمیمات شخصی و جمعی ما به گونه ای باشد که ببینیم آیا این رفتار ما به شیوع کرونا یاری می نماید یا باعث کاهش آن می گردد و بی شک، رفتارهای ما زندگی افراد اطراف مان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد، پس باید با تفکر بیشتر در زندگی قدم برداریم تا حسرت حضور اطرافیانمان را در آینده نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1226

به "اراک، خمین و دلیجان، شهرستان های قرمز استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراک، خمین و دلیجان، شهرستان های قرمز استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید