اجرای طرح جامع خشونت زدایی همه جانبه در مدارس ابتدایی کشور

به گزارش هولی، معاون وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح جامع خشونت زدایی همه جانبه در مدارس ابتدایی کشور اطلاع داد.

اجرای طرح جامع خشونت زدایی همه جانبه در مدارس ابتدایی کشور

به گزارش خبرنگاران، رضوان حکیم زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از هشت میلیون دانش آموز دوره ابتدایی جدید در مدارس کشور مشغول به تحصیل می شوند، اظهار کرد: پیش بینی شده که تعداد دانش آموزان پایه اولی در سال تحصیلی جدید به یک و نیم میلیون نفر برسد و براین اساس شاهد رشد ثبت نام در این مقطع خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به آماده سازی مدارس از لحاظ فضای فیزیکی و تربیتی برای سال تحصیلی جدید اشاره نمود و اضافه کرد: معاونت ابتدایی در سال تحصیلی جدید همان برنامه های گذشته خود را در راستای فراهم کردن محیط شاد و پرنشاطی برای دانش آموزان ادامه خواهد داد .

حکیم زاده به طرح جامع خشونت زدایی همه جانبه در مدارس ابتدایی اشاره نمود و گفت: کارهای اولیه این طرح آماده شده و بعد از بحث و آنالیز علمی در پژوهشگاه در سال تحصیلی جدید برنامه توانمندسازی مدیران، مربیان، خانواده ها و دانش آموزان اجرا می گردد تا علاوه بر بکارگیری روش های نوین یاددهی بتوان فضای عاطفی، روانی و اجتماعی خوبی نیز در مدارس ابتدایی کشور به وجود آورد.

وی به تغییرات در کتاب های درسی دوره ابتدایی اشاره نمود و با بیان اینکه تهیه و تدوین کتاب های درسی برعهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است و ما نیز نظرات خود را اعلام می کنیم، خاطر نشان کرد: البته تنها تکیه کردن به کتاب های درسی با رویکردهای تعلیم و تربیت سازگار نیست .

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: امید می رود به جای داشتن تنها یک کتاب، محیط ها متنوع و منابع متعدد مورد توجه قرار گرفته و دانش آموزان به وسیله فعالیت های عملی، درس ورزی و تکالیف مهارتی بتوانند علاوه بر یادگیری مهارت های زندگی، آموخته های درون مدرسه ای را نیز به زندگی واقعی خود پیوند بزنند .

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از برنامه های معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در دو سال گذشته حذف پیک ها و ترویج کتابخوانی و قصه نویسی بوده است .

حکیم زاده در مورد وضعیت مدارس آسیب دیده در سیل اخیر لرستان گفت: در این راستا اقدامات شبانه روزی و بسیار خوبی اجرا شده و امید می رود تا سال تحصیلی جدید تمامی مدارس ابتدایی بدون هیج مسئله ای سال تحصیلی جدید خود را شروع نمایند .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 247

به "اجرای طرح جامع خشونت زدایی همه جانبه در مدارس ابتدایی کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای طرح جامع خشونت زدایی همه جانبه در مدارس ابتدایی کشور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح جامع خشونت زدایی همه جانبه در مدارس ابتدایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید