اجرایی شدن اصل دستور رئیس قوه قضا در خصوص آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی

به گزارش هولی، مدیر اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: اصل دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر واگذاری و آزاد سازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان اجرا شده است.

اجرایی شدن اصل دستور رئیس قوه قضا در خصوص آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران سمنان؛ امید کهربایی مدیر اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان در خصوص چرایی عدم آزاد سازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان با توجه به اینکه این موضوع یکی از مطالبات اساسی مردم سمنان ودستور موکد رئیس دستگاه قضا بوده است، به خبرنگاران گفت: رئیس قوه قضائیه در سفر به سمنان دستور دادند که کار را بر اساس قوانین و مقررات انجام دهید و بازسازی را از شنبه آغاز کنید. به دنبال این جریان از همان روز شنبه درهای کاروانسرا گشوده و تحویل شهرداری داده شد و عملیات بازسازی هم از همان روز آغاز شده است ولی در خصوص انتقال ساختمان اداری برخی افراد دولتی و غیر دولتی، شناخته شده و ناشناخته در فضای مجازی ایجاد ابهام نمودند برخی از یک اداره دولتی تعیین نامه نوشتند که این انتقال ممنوع است، دیگری نامه نوشت که اداره کل زندانها سند ندارد و یا اینکه پشت و روی سند با هم فرق می کند یکسری در این موضوع در حال سنگ اندازی هستند و این مساله تا جایی پیش رفت که بنا به دستور استاندار جلسه ای برای رسیدن به یک اتفاق نظر واحد، تشکیل شد.

*کار نقشه برداری کارشناسان به زودی پایان می یابد

کهربایی با اشاره به انتقال زندانیان به محل جدید، اظهار کرد: بعد از انتقال زندانیان قدم بعدی اختصاص فضایی برای انتقال

اداره کل است؛ درخواست ما از شهرداری در اختیار گذاشتن مکانی بر اساس میزان ارزش اینجاست که زیاده خواهی نیست و شهردار هم مکانی در اختیار ما قرار داده که مورد تایید قرار گرفته است و کارشناسانی از طرف ما و شهرداری معرفی شدند که کار نقشه برداری هم اکنون به پایان رسیده و کار ارزش گذاری تا یکی دو روز آینده به اتمام می رسد. سازمان زندان ها نیز در تهران در حال دریافت مجوزها از رئیس قوه قضائیه هستند وبسیار خوشبین هستیم که در روزهای آینده این اتفاق بیافتد و انتقال انجام شود.

مدیر اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به زمان بر بودن برخی اقدامات گفت: در خصوص

جابجایی اداره کل احتیاج به دریافت مجوزهایی از قبیل کمیسیون ماده 5 از اداره راه و شهرسازی است که باید مکاتباتی با

استانداری و.. انجام شود. اینها ممکن است قدری کار را به تاخیر بیاندازد یا کارشناسان که دو سه هفته است در حال کار اسناد و نقشه برداری هستند، این کارها در حال انجام است و قطعا مردم سمنان در هفته های آینده خبر خوش تحویل کاروانسرا را خواهند شنید.

*حتی یکنفر هم در اجرا شدن دستوررئیس قوه قضائیه به ما راهکار نداده است

وی ضمن تقدیر از کمک های فراوان استاندار سمنان در این قضیه و همچنین شهردار، رئیس شورای شهرو رئیس کل دادگستری، بیان کرد: از بهمن ماه که آقای رئیسی از سمنان رفته اند حرف و حدیث های زیادی شنیده ایم اما حتی یک نفر نگفت من می خواهم کمک کنم و راهکاری بدهم تا دستور رئیس قوه قضائیه تسریع شود شما در این خصوص جستجو کنید اگر یک راهکار پیدا کردید من حرف هایم را پس می گیرم. از روز اول تا کنون هیچ صحبتی از قیمت گذاری نشده است.

کهربایی با بیان اینکه از روز اول تا به امروز هیچ صحبتی از قیمت گذاری نشده است، اضافه نمود: شما می توانید این مطلب را از شهردار سوال کنید و اگر ایشان تایید کردند من هم حرفشان را تایید می کنم. تا زمانی که کارشناس رسمی اینجا را نبیند و حدود و صغور و میزان عقب نشینی تعیین نشود هیچگونه قیمت گذاری انجام نمی شود اگر قرار بوده مبلغی تعیین کنیم چرا باید بگوییم نقشه برداری انجام شود؟ چرا بحث تغییر کاربری ها را پیگ یری کنیم؟ چرا کارشناس بیاوریم؟ ما بر اساس برنامه توسعه ششم بند پ ماده 113 و همچنین دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر دریافت یکسری مجوزها، به دنبال انجام این کار هستیم و اگر تاخیری پیش آمده به معنای تاخیر در دستور رئیس قوه قضائیه نمی باشد.

* سال 74 سند منگوله دار دفترچه ای و سال 94 سند تک برگی یو تی ام دار گرفتیم

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به اینکه علت تاخیر افتادن برخی کارها بروکراسی اداری است، بیان کرد: در برخی موارد هم مقصر افراد و سازمان هایی بوده اند که بجای اینکه راهکار دهند سنگ اندازی کردند و بجای آنکه دلسوز مردم باشند شعار دلسوزی می دهند. برخی ها می گویند سازمان زندانها اصال سند ندارد در حالیکه ما سال 74 سند منگوله دار دفترچه ای و سال 94 سند تک برگی یو تی ام دار گرفته ایم یعنی تمام اسناد دولتی تعیین است .برخی می گویند خود سند مشکل دارد اگر اینطور است نشان دهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1630

به "اجرایی شدن اصل دستور رئیس قوه قضا در خصوص آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی شدن اصل دستور رئیس قوه قضا در خصوص آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید