شروع پرداخت وام بدون بهره به مستاجران

به گزارش هولی، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: 150 میلیارد تومان ودیعه را بدون کارمزد و بسیار سریع در اختیار مستاجران قرار می دهیم. همچنین در بخش اجاره هم 80 میلیارد تومان بلاعوض به مستاجران یاری می کنیم.

شروع پرداخت وام بدون بهره به مستاجران

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح در جمع خبرنگاران از یاری 230 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مستاجران اطلاع داد و گفت: قرار بر این است که از امروز یاری نقدی بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارائه گردد.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشاتی که از سطح جامعه دریافت کردیم و فشاری که امروز در بحث معیشت بر روی مردم است که بحث هزینه های رهن و اجاره این فشار را مضاعف نموده، به این نتیجه رسیدیم که بنیاد هم باید در این شرایط به یاری مردم بیاید.

فتاح اضافه کرد: تامین این مبلغ رهن و اجاره برای کمیته امداد و سازمان بهزیستی بسیار سخت است بنابراین براساس آنالیز هایی که انجام دادیم و درخواست کتبی این دو سازمان، بنیاد مستضعفان تامین اجاره ودیعه را برعهده گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه یاری های بنیاد مستضعفان به مستاجران از امروز به وسیله دو سازمان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می گردد.

فتاح با اشاره به جزئیات این یاری های بنیاد مستضعفان گفت: 150 میلیارد تومان ودیعه را بدون کارمزد و بسیار سریع در اختیار مستاجران قرار می دهیم. همچنین در بخش اجاره هم 80 میلیارد تومان بلاعوض به مستاجران یاری می کنیم.

وی تاکید نمود: نحوه پرداخت و ساز و کار پرداخت این وام با تشخیص دو سازمان حمایتی ذکر شده انجام می گردد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: پول در صندوق کمیته امداد واریز می گردد که بهزیستی هم دسترسی به این صندوق دارد. همچنین به غیر از مددجویان این دو نهاد حمایتی، مراجعین موردی هم می توانند از این یاری ها بهره مند شوند.

فتاح تاکید نمود: قرار ما بر این است هر چقدر که بنیاد یاری می نماید، 50 درصد آن مبلغ را هم کمیته امداد به عنوان آورده داشته باشد. به این معنا که سهم بنیاد در بخش ودیعه 150 میلیارد تومان است و کمیته هم 75 میلیارد تومان به ودیعه مستاجران یاری می نماید.

وی اضافه کرد: تشخیص اینکه به کدام خانواده این تسهیلات داده گردد، با دو نهاد حمایتی است و ما به آنها اعتماد داریم اما گویا سهم هر خانواده در بخش ودیعه تا سقف 30 میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا به امروز بنیاد مستضعفان 570 میلیارد تومان به صورت نقد به دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی یاری نموده است و میزان یاری های بنیاد مستضعفان در حوزه های مختلف به 1380 میلیارد تومان رسیده است که یک سوم این مبلغ به این دو نهاد حمایتی اختصاص یافته است.

فتاح در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر یاری بنیاد مستضعفان به تامین اراضی طرح مسکن ملی دولت گفت: در این باره مذاکراتی را با آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی داشته ایم و اعلام نموده ایم که در هر نقطه ای که بنیاد زمین داشته باشد و وزارت راه و شهرسازی در آن منطقه برنامه احداث مسکن داشته باشد، آن اراضی را در اختیار دولت قرار می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما با دولت موازی کاری نمی کنیم، تاکید نمود: طرح های ما هم مکمل طرح های دولت است و بنیاد هم برای قشر مستضعف و دهک های کم درآمد در حال مسکن سازی است و تامین زمین را هم برعهده می گیریم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: هنوز وزارت راه و شهرسازی طرح دقیقی را به ما ارائه ننموده است که نسبت به آن طرح، اراضی موجود را در اختیار آنها قرار دهیم.

فتاح ادامه داد: هفته گذشته هم تفاهمی درباره تامین مسکن خانواده های دارای عضو معلول داشتیم و قرار بر این است که تمام مسکن خانواده های دارای دو عضو معلول به بالا را احداث کنیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1110

به "شروع پرداخت وام بدون بهره به مستاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پرداخت وام بدون بهره به مستاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید