آب دریای عمان سال 1405 به استان خراسان جنوبی می رسد

به گزارش هولی، گروه استان ها- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: خط انتقال آب از دریای عمان از چابهار در استان سیستان و بلوچستان شروع و سپس به استان های خراسان جنوبی و رضوی نیز آب رسانی می گردد.

آب دریای عمان سال 1405 به استان خراسان جنوبی می رسد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، سید مجتبی علوی مقدم عصر امروز درجلسه هماهنگی و برنامه ریزی انتقال آب از دریای عمان گفت: با اجرای این طرح از فرار سرمایه از منطقه جلوگیری شده و سبب تثبیت جمعیت در این خطه زر خیز نیز بیش از پیش فراهم می گردد.

وی گفت: خط انتقال آب از دریای عمان از چابهار در استان سیستان و بلوچستان شروع و سپس به استان های خراسان جنوبی و رضوی نیز آبرسانی می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به برنامه زمان بندی اجرای این طرح بزرگ ملی اشاره نمود و اضافه نمود: انتقال آب شرب با کیفیت به استان خراسان جنوبی در سال 1405 محقق می گردد.

علوی مقدم اعلام کرد: آبرسانی به سیستان و بلوچستان در سال 1403 و خراسان رضوی نیز در سال 1407 انجام شد.

وی با تاکید بر تامین آب شرب استان خراسان جنوبی اضافه نمود: تامین آب شرب قابل قبول و با کیفیت از وظایف حاکمیت است و بر مصرف صنعت، کشاورزی و سایر حوزه ها اولویت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مسئولان و برنامه ریزان این طرح درخواست کرد تا منابع آبی مورد احتیاج جهت توسعه بیش از پیش صنایع معدنی نهبندان و طبس را نیز در این طرح دیده گردد.

علوی مقدم اضافه نمود: با اجرای این طرح به استان سیستان و بلوچستان 70 میلیون مترمربع،خراسان رضوی110 میلیون متر مربع و استان خراسان جنوبی نیز 70 میلیون متر مربع آب شرب با کیفیت منتقل خواهد شد، که خرید آن را دولت از سرمایه گذار تضمین نموده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، با بیان اینکه این مقدار آب شرب به اندازه کل منابع مصرف شرب سالانه استان است، اظهار امیدواری کرد عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان در سریعترین زمان ممکن شروع گردد.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 524

به "آب دریای عمان سال 1405 به استان خراسان جنوبی می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب دریای عمان سال 1405 به استان خراسان جنوبی می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید