کوچه ملی کجاست؟ ، مردی که 50 سال است سر کوچه ملی کار می نماید ، 6 سینمای فراموش شده تهران را بشناسید

به گزارش هولی، کوچه ملی در خیابان لاله زار تهران روزگاری گذر پررونقی با 6 سینما بوده است.

کوچه ملی کجاست؟ ، مردی که 50 سال است سر کوچه ملی کار می نماید ، 6 سینمای فراموش شده تهران را بشناسید

خبرنگاران: نام کوچه ملی را ممکن است بسیار شنیده باشید، مخصوصا در ترانه ها. نام نوستالژیک کوچه ملی یاد آور لاله زاری است که بخشی از تاریخ تهران را در خود جای داده است.

کوچه ملی که امروز نام آن باربد است، به کوچه ای در خیابان لاله زار می گویند که گراند هتل معروف تهران نبش آن قرار داشته است. اما گراند هتل همه داستان کوچه ملی نیست در این گذر علاوه برگراند هتل، سینماهای متعددی هم قرار داشته که برای شهروندان آن دوره، خاطره انگیز است. این سینماها اکنون یا تخریب شده اند یا تغییر کاربری داده اند.

در ابتدای کوچه ملی مردی لیموناد و نوشابه می فروشد، نام او آقا نجف است و به گفته خودش 50 سال است که سر کوچه ملی نوشابه و لیموناد می فروشد و قبل از انقلاب نوار کاست هم در بساطش داشته است. آقا نجف می گوید اسم 6 سینما با کوچه ملی گره خورده است،سینما شهرزاد ، مترو ، دنیا، نادر اطلس و فردوسی.

منبع: چمدان
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 274

به "کوچه ملی کجاست؟ ، مردی که 50 سال است سر کوچه ملی کار می نماید ، 6 سینمای فراموش شده تهران را بشناسید" امتیاز دهید

5 کاربر به "کوچه ملی کجاست؟ ، مردی که 50 سال است سر کوچه ملی کار می نماید ، 6 سینمای فراموش شده تهران را بشناسید" امتیاز داده اند | 2.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچه ملی کجاست؟ ، مردی که 50 سال است سر کوچه ملی کار می نماید ، 6 سینمای فراموش شده تهران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید