کرزی: آمریکا از پذیرفتن مسئولیت شکست در افغانستان شانه خالی می کند

به گزارش هولی، رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: آمریکا در تمام اهداف اعلامی خود در افغانستان از جمله مبارزه با تروریسم شکست خورده و از پذیرفتن مسئولیت آن شانه خالی می کند.

کرزی: آمریکا از پذیرفتن مسئولیت شکست در افغانستان شانه خالی می کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: آمریکا با دو هدف مبارزه با افراطی گری و تامین ثبات به افغانستان آمد، اما پس از 20 سال با شکست در هر دوی این اهداف در حال خروج بوده و تلاش دارد بار این جنگ را بر دوش مردم افغان بیاندازد.

وی که با رسانه چینی گلوبال تایمز گفت وگو می کرد، افزود: آمریکا و متحدان این کشور نمی توانند از مسئولیت خود در افغانستان شانه خالی کنند.

به گفته وی این مسئولیت مردم افغان است که امنیت خود را تامین کنند، اما آمریکا و متحدان آن هم در این موضوع مسئولیت دارند.

کرزی با رد اظهارات جو بایدن مبنی بر رسیدن آمریکا به اهداف خود در افغانستان، خاطر نشان کرد: آمریکا در تمام اهداف اعلامی خود از جمله مبارزه با تروریسم و انتها بی ثباتی در افغانستان شکست خورده است.

رئیس جمهور سابق افغانستان همچنین به تحولات اخیر این کشور و تصرف شهرستان ها از طریق طالبان واکنش نشان داد و گفت: آنچه تروریسم را در افغانستان محو می کند همکاری کشورهای همسایه و قدرت های بزرگ در این زمینه است.

این سیاستمدار ارشد افغانستان به نقش چین در این زمینه هم اشاره کرد و گفت: نقش پکن در این زمینه بخصوص در بهتر کردن روابط میان پاکستان و افغنستان بسیار حائز اهمیت است.

وی در انتها گفت که چین باید با استفاده از ابتکار خود درباره گفت وگوهای صلح در پکن و همچنین از طریق مذاکرات چین، روسیه، پاکستان در افغانستان نقش آفرینی کند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1752

به "کرزی: آمریکا از پذیرفتن مسئولیت شکست در افغانستان شانه خالی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: آمریکا از پذیرفتن مسئولیت شکست در افغانستان شانه خالی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید