کارت ویزیت مجازی افراد در جست وجوی وب گوگل فعال می گردد

به گزارش هولی، با ویژگی تازه موتور جست وجوی گوگل، افراد عادی می توانند مانند آنچه هنگام جست وجوی چهره های شناخته شده نمایش داده می گردد، یک کارت ویزیت مجازی در نتایج جست وجوی وب گوگل داشته باشند.

کارت ویزیت مجازی افراد در جست وجوی وب گوگل فعال می گردد

گوگل می خواهد موتور جست وجو را کاربردی تر از قبل کند؛ پس از امکان خرید مستقیم در جست وجو اکنون این شرکت از راه اندازی کارت های نمایه در جست وجوی عمومی خبر داده است. طرحی که فعلا در هند اجرا می گردد.

این ویژگی تازه، درست مانند آنچه در جست وجوی وب برای چهره های شاخص نمایش داده می گردد، به برندسازی شخصی افراد گوناگون یاری می نماید. در این کارت های ویزیت مجازی، لینک ها و اطلاعاتی درباره افراد مستقیما به وسیله جست وجوی وب در دسترس خواهد بود تا مشتریان، کاربران یا استخدام کنندگان بالقوه بتوانند به آنان دسترسی داشته باشند.

گوگل هنوز اعلام نکرده که آیا این ویژگی از هند فراتر می رود و به طور گسترده در اختیار کاربران در سراسر دنیا قرار می گیرد یا خیر. اما احتمال می رود این شرکت در پی توسعه این ویژگی تازه باشد که با نام کارت های مردم (People Cards) شناخته می گردد.

افرادی که دارای کارت مردم تأیید شده باشند، می توانند جزئیاتی مانند توضیحات شخصی، صندلی شغلی، کارفرما، مکان، عکس نمایه، شماره تلفن، وب سایت و لینک شبکه های اجتماعی را به آن اضافه کنند. این اطلاعات اصلاح شده، می تواند به دارندگان کارت های مردم، برای جذب مشتریان بیشتر یاری کند.

گزارش ها نشان می دهد که گوگل حداقل از ماه فوریه 2020 (بهمن 1398) در حال آزمایش این ویژگی بوده است. چیزی که هم اکنون برای رابط کاربری انگلیسی جست وجوی گوگل در هند در دسترس است و کاربران با جست وجوی عبارت add me to Search می توانند گزینه های مرتبط را مشاهده و مراحل ثبت کارت مردم خود را طی کنند.

به گفته گوگل هدف این شرکت در جست وجو همواره این است که کاربران به اطلاعات سودمند و مؤثر دسترسی داشته باشند و به همین دلیل از راه های گوناگون حفاظتی استفاده کند تا کیفیت داده های کارت های مردم صحت سنجی و کنترل گردد. هر حساب کاربری گوگل تنها امکان ثبت یک کارت مردم را دارد و برای تأیید هویت نیز به شماره تلفن احتیاج است.

همچنین گوگل از روش های متنوعی برای مبارزه با هرزنگاری (Spam) استفاده می نماید. برای نمونه هوش مصنوعی گوگل در این زمینه تقویت شده است و کاربران نیز می توانند در صورت مشاهده اطلاعات نادرست از جمله جعل هویت، به وسیله ارسال بازخورد به گوگل اطلاع دهند.

اگر کاربران قصد یافتن شخصی را به وسیله جست وجو داشته باشند، با این ویژگی تازه سریع تر به آن می رسند. زمانی که نام شخصی در گوگل جست وجو می گردد، یک کارت کوچک شامل نام، شغل و مکان نمایش داده خواهد شد که کاربران می توانند برای دیدن اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک کنند. اگر افراد گوناگون، نام تکراری داشته باشند، چندین کارت در صفحه جست وجو نمایش داده خواهد شد. همچنین افراد در هر زمان می توانند کارت مردم مرتبط با خود را حذف کنند.

این ویژگی تازه به میلیون ها کارآفرین، کارمند آینده نگر، افراد خوداشتغال، آزادکارها، اثرگذاران شبکه های اجتماعی و هر شخص دیگری که بخواهد به وسیله جست وجوی وب به درستی دیده گردد یاری خواهد نمود و گوگل امیدوار است که مردم با این ویژگی بتوانند افراد مورد نظر خود را آسان تر پیدا کنند.

  • چطور مثل یک متخصص در گوگل جست وجو کنیم

عکس ها از Google

منابع: Search Engine Land, Google Blog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1179

به "کارت ویزیت مجازی افراد در جست وجوی وب گوگل فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت ویزیت مجازی افراد در جست وجوی وب گوگل فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید