پیش بینی کمبود کتاب خوان الکترونیک در بازارهای جهان

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از گودایریدر، گزارش ها از بازار دستگاه های الکترونیک به خصوص کتابخوان ها و تبلت های هوشمند برای مطالعه کتاب حاکی از کمبود بسیاری از این دستگاه ها در انبارهای شرکت های بزرگ تولیدکننده این دستگاه ها است. گفته می شود بسیاری از شرکت های بزرگ تولیدکننده کتابخوان های الکترونیک مثل کیندل آمازون و دستگاه نوک بارنزاندنوبل و دستگاه اونیکس می گویند انبارهایشان خالی است و هنوز سفارش های ماه های ابتدایی سال جدید را نرسانده اند.

پیش بینی کمبود کتاب خوان الکترونیک در بازارهای جهان

کارشناسان می گوید به زودی باید منتظر کمبود کتابخوان های الکترونیک و به طور کلی دستگاه های الکترونیک و گوشی و تبلت های هوشمند باشیم که علت آن کمبود تولید تراشه ها و قطعات سخت افزاری در بازار جهان است که سرنخ ها به کشور تایوان رسیده است. در تایوان نزدیک به 90درصد سخت افزارها و تراشه های الکترونیک مورد استفاده در دستگاه های الکترونیک ساخته می شود و این کشور می گوید علت اصلی کمبود تولید قطعات الکترونیک به خاطر کمبود آب است.

بر اساس این گزارش کشور تایوان اعلام کرده است که کمبود آب در سال گذشته که در حدود نیم قرن گذشته مسئله بی سابقه ای بوده است و حالا تجارت و صنعت 100میلیارد دلاری تولید قطعات الکترونیک این کشور با خطر روبرو بوده است. بسیاری از کمپانی های بزرگ تولید قطعه به بازیافت آب روی آورده ولی تنها 6درصد از نیاز آنها به آب برآورده شده است.

مسئولان تایوانی می گویند تولید تراشه های نیمه هادی در صنعت سخت افزار شرایط نامتعادلی را تجربه می کند. این اتفاق موجب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان پردازنده های مختلف کامپیوتری با کمبود عرضه محصولات خود به بازار دست وپنجه نرم کرده و در نتیجه بسیاری از علاقه مندان به خرید این پردازنده ها نیز قادر به دسترسی به آن نباشند.

تولید چیپ و پنل های نمایشگر نیاز به مقدار بسیار زیادی آب خالص دارد. بعضی از آب های استفاده شده در این کارخانه ها امکان بازیافت را دارند اما کارخانه ها همچنان نیازمند منبع آب قابل اطمینان هستند. بعضی تولیدات نظیر مادربرد، کارت های گرافیک، ماژول های حافظه، SSD و دیگر تولیدات بردهای الکترونیکی هم نیاز به آب فراوان دارند؛ با این حال در مقایسه با تولید نمایشگر و بعضی چیپ های دیگر، آب کمتری مصرف می کنند.

در حال حاضر کمپانی هایی نظیر ING مشغول انتقال آب و نیز حفر چاه هستند و تولید چیپ های کامپیوتر و نمایشگرها به شکل معمول پیش می رود اما هر لحظه احتمال آن وجود دارد که شرایط وخیم شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1699

به "پیش بینی کمبود کتاب خوان الکترونیک در بازارهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کمبود کتاب خوان الکترونیک در بازارهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید