پنجره بسته، مصدومیت، کرونا و اشتباهات فردی، فولاد بالاخره خم شد!

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال فولاد را می توان تیم ترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان 2021 آسیا دانست. تیم تحت راهنمایی جواد نکونام بدون اتکا به ستاره ها، پای به میدان آسیایی گذاشت و خاتمه بعد از پشت سر گذاشتن چهار مسابقه، تن به شکست داد.

پنجره بسته، مصدومیت، کرونا و اشتباهات فردی، فولاد بالاخره خم شد!

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

فولاد در گروه چهارم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با النصر عربستان، السد قطر و الوحدات اردن همگروه است و البته به واسطه حضور در مرحله پلی آف، یک بازی هم بیشتر انجام داده است.

این نماینده فوتبال ایران در آسیا، کارش را با برد مقابل العین در پلی آف آغاز کرد و سپس پای به گروهی گذاشت که از همان ابتدا تعیین بود گروه سخت و دشواری است. این حضور فولاد در آسیا در حالی رقم خورد که پنجره جابجایی این باشگاه از ماه ها قبل بسته شده بود و نکونام نتوانست اقدامی برای جذب بازیکن و تقویت تیمش انجام بدهد.

آغاز لیگ قهرمانان آسیا هم با مصدومیت چند بازیکن اصلی این تیم از جمله ایوب والی، شروین عظیم و موسی کولی بالی همراه شد اما تیم ترین نماینده ایران در بازی های رفت مرحله گروهی مقابل حریفان قدرتمند خود عملکرد قابل توجهی داشت.

تساوی یک - یک مقابل السد قطر در نخستین بازی مرحله گروهی شاید زنگ خطر را برای دیگر تیم های این گروه نسبت به قدرت فولاد به صدا درآورد. تیم نکونام تا دقایق آن بازی حتی با یک گل از السد پیش بود و اگر تیزهوشی بوعلام خوخی بازیکن السد نبود، شاید تیم ژاوی قربانی عظیم فولادی ها لقب گرفته بود.

فولاد با همان روش بازی منسجمانه در بازی با الوحدات اردن به یک برد ارزشمند رسید. در بازی سوم مرحله گروهی برابر النصر عربستان، عدم استفاده از موقعیت ها از یک سو و اشتباه فردی مهران موسوی در خط دفاعی باعث شد فولاد یک بار دیگر برد را از دست بدهد.

فولاد در بازی برگشت با النصر عربستان با همان روش همیشگی پای به میدان گذاشت. در ترکیب این تیم تغییراتی ایجاد شده بود و صالح حردانی مدافع راست فولاد هم به دلیل ابتلا به کرونا غایب بود.

باوجود بازی منسجم شاگردان نکونام و ایجاد چند موقعیت خوب گلزنی اما فولاد بازهم از همان اشتباه ملاقات رفت با النصر گزیده شد و بازی را با نتیجه 2 بر صفر واگذار کرد. گل نخست النصر روی اشتباه عجیب مهران موسوی مدافع فولاد به ثمر رسید و در گل دوم هم ضعف خط دفاعی مشهود بود.

شواهد حاکی است اگر فولاد اشتباهات خط دفاعی خود را برطرف می کرد و توانایی جذب بازیکن جدید را قبل از لیگ قهرمانان آسیا می داشت، با شرایط بهتری لیگ قهرمانان آسیا را پیش می برد و می توانست مقابل النصر بازنده نباشد. فولاد همچنان برای صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا بدون شانس نیست و شاید ملاقات برگشت با السد بهترین فرصت باشد که شاگردان نکونام ثابت نمایند فولاد شایسته احترام بیشتری در آسیا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1652

به "پنجره بسته، مصدومیت، کرونا و اشتباهات فردی، فولاد بالاخره خم شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجره بسته، مصدومیت، کرونا و اشتباهات فردی، فولاد بالاخره خم شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید