واکسن کووید 19 تا اواسط مرداد در دسترس است

به گزارش هولی، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 گفت: تا اواسط مرداد (سرانجام جولای)، واکسن کووید 19 در دسترس خواهد بود؛ ما در نظر داریم این واکسن را گسترش داده و در حال حاضر با دو شرکت برای توسعه در حال همکاری هستیم.

واکسن کووید 19 تا اواسط مرداد در دسترس است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، اوگور شاهین، برگزیده سومین دوره جایزه مصطفی(ص) در مورد واکسن ویروس کرونا گفت: باعث افتخار من است که در این نشست مجازی شرکت می کنم. این واکسن برای مبارزه با کووید 19 است. تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، هرروز افزایش می یابند. این بیماری برای ما یک چالش محسوب می گردد و حداقل تا دو سال آینده پیش روی ما است؛ تنها راه پیشگیری آن نیز واکسن است.

وی در ادامه بیان نمود: آنتی ژنی که از ویروس می آید را کد گذاری و فرموله کردیم تا به بدن انسان تزریق کنیم. واکسن می تواند به صورت تزریق عضلانی باشد.

برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 با بیان اینکه ویژگی این واکسن، امکان فراوری سریع آن است، مطرح کرد: این واکسن می تواند به عنوان راه حلی برای این بیماری باشد. واکسن ها بسیار ایمونولوژیک هستند و عوارض جانبی چندانی نیز ندارند.

اوگور شاهین همچنین اضافه نمود: روش بعدی ما برای طراحی واکسن استفاده از مقیاس های کوچک و اختصاصی برای طراحی است زیرا به عنوان آنتی ژن می توانند سلول های ایمنی را فعال نمایند.

وی در ادامه بیان نمود: در اوایل مرداد سال جاری این واکسن در دسترس خواهد بود؛ ما در نظر داریم این واکسن را گسترش دهیم و در حال حاضر با دو شرکت برای توسعه آن در حال همکاری هستیم که یک شرکت در چین است و واکسن را توسعه خواهد داد.

اوگور شاهین در مورد زمانبندی فراوری این واکسن گفت: ما فراوری این واکسن را آغاز نموده ایم، این واکسن جهت دسترسی میلیاردها انسان است؛ در کوشش هستیم این واکسن در مقیاس کلان تری فراوری گردد. اگر واکسن موفقیت آمیزی باشد می توانیم دوزهای بیشتری فراوری کنیم.

برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 در انتها اظهار کرد: اگر بتوانیم واکسنی داشته باشیم، مقدار یک کیلو از آن برای صد میلیون نفر است که فراوری آن یک ماه زمان لازم دارد اما اگر دوز پایینتر باشد، می توانیم به افراد بیشتری خدمت رسانی کنیم. ما بسیار مشتاقیم واکسنی فراوری کنیم که در دسترس همه کشورها باشد؛ براین اساس با سازمان های مختلفی از جمله سازمان بهداشت دنیای صحبت هایی شده است که این واکسن رایگان در دسترس همه باشد.

هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از 15 کشور دنیا با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می گردد.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای هند، ترکیه، ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، ایران و آذربایجان تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می رسانند.

تا به امروز مراکز مختلفی در دنیا اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست های استپ بوده اند.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1066

به "واکسن کووید 19 تا اواسط مرداد در دسترس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کووید 19 تا اواسط مرداد در دسترس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید