هیچ مسافری در مالزی سمت این کارها نمی رود!

به گزارش هولی، 7 مورد از عجیب ترین کارهایی که در مالزی می توانید انجام دهید

به عنوان یک مقصد گردشگری، مالزی شاید بیشتر از سایر کشورهای آسیای جنوبی جاذبه داشته باشد و بنابراین دلایل بیشتری برای سفر به مالزی داشته باشید. در مالزی شما غذاهای خوشمزه، بازارهای خیابانی شلوغ، فستیوال های رنگارنگ فرهنگی و انواع مختلف رویداد و مکان ها را خواهید یافت. ولی با این حال، مالزی جاذبه های دیگری هم دارد که برای خیلی از افراد شاید عجیب باشند، به خصوص برای گردشگران خارجی که به بازدید از این کشور می پردازند. در ادامه بعضی از جاذبه های عجیبی که در سفر به مالزی مشاهده خواهید کرد را معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

هیچ مسافری در مالزی سمت این کارها نمی رود!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به بازدید اورانگوتان ها بروید

بعد از اینکه به مالزی سفر کردید و از مرکز نگهداری اورانگوتان ها در صباح دیدن کردید، ممکن است بگویید من برای یک سفر تفریحی به مالزی رفتم، ولی به عنوان یک پدر/مادر یک اورانگوتان به خانه برگشتم و از این بابت خیلی هم مفتخرم! این مرکز در سال 1964 ساخته شده است و هدف اصلی آن هم بهبود شرایط زندگی و نگهداری از اورانگوتان های یتیم است. به عنوان یک جاذبه گردشگری، هنگام بازدید از این مرکز می توانید زندگی روزمره و طبیعی اورانگوتان ها را مشاهده کنید. اگر هم قصد انجام کار با ارزشی داشته باشید، می توانید سرپرستی یک اورانگوتان را به عهده بگیرید. البته این به این معنا نیست که می توانید آن ها را به منزل خود ببرید. بلکه فقط برخی از هزینه های این حیوان را تقبل می کنید تا این مرکز بتواند کوشش های بیشتر و بهتری در جهت نگهداری از حیوانات انجام دهد.

غذاهای متنوعی در مالزی بخورید

این گزینه احتمالاً به مذاق شما خوش نمی آید. البته ما هم خوردن آن را توصیه نمی کنیم. چراکه این یکی از غذاهای عجیب ولی بسیار محبوب در برخی از مناطق این کشور، کرم است! اگر دقیق تر بخواهید بدانید، آن ها کرم سوسک حنایی خرما را می خورند. البته این غذا در هرجایی از مالزی پیدا نمی شود و فکر نکنید مثلاً در منو رستوران و فست فود ها هم این غذا وجود دارد. این غذا بیشتر در بازارهای هفتگی مالزی پیدا می شود. اگر ممکن است چندش آور به نظر برسد، ولی حتی برخی از برنامه های سفر به مالزی شامل سفر به روستاها و خوردن این کرم ها می شوند. این کرم ها را هم سرخ می نمایند و هم اینکه خام می خورند.

غارهای نیاح در ساراواک

این غارها شاید عادی ترین گزینه ای باشند که در این لیست می خواهیم به شما معرفی کنیم. وقتی اسمی از غار می آید، احتمالاً ذهن شما سمت غارهای باتو برود. ولی آیا می دانستنید که غارهای نیاح در ساراواک قدیمی ترین استقرار انسانی کشف شده در شرق مالزی هستند؟ باستان شناسان شواهدی منبی بر استقرار انسان در حدود 40هزار سال پیش را در این منطقه پیدا نموده اند. البته نقاشی های دیواری هم روی دیوارهای این غارهای شگفت انگیز وجود دارند که قدمت آن ها به حدود 1000 سال پیش بازمی شود. بنابراین، بازدید از این غارها را به شما توصیه می کنیم. شاید شما هم به صورت اتفاقی یک اثر باستانی کشف کردید و معروف شدید!

از موزه اختصاصی گربه ها بازدید کنید

اگر واقع بین باشین، هیچ مدرک محکمی منبی بر این وجود ندارد که شهر کوچینگ، مرکز ایالات ساراواک، به نام یک گربه نام گذاری شده است. ولی با این حال نمی توان منکر این شد که بعد از اینکه اسم این شهر را می شونید، آن هم به خصوص با لهجه مالزیایی، یاد گربه ها می افتیم.

این قضیه وقتی جالب تر می شود که بفهمید در این شهر موزه ای وجود دارد که به گربه ها اختصاص داده شده است. البته در این موزه یک گربه زنده پیدا نمی کنید، بلکه چیزهایی که در موزه می بینید عموماً عروسک، نقاشی و مجسمه هستند. به هرحال، بازدید از این موزه تجربه خیلی جالبی، بخصوص برای دوستداران گربه ها خواهد بود و توصیه می کنیم که آن را دست ندهید.

در مالزی یک موزه هم به ارواح اختصاص دارد!

این موزه در جرج تاون پنانگ قرار گرفته است. موزه ارواح پنانگ موزه ای تعاملی است که در آن انواع مختلف ارواح، اشباح و غول هایی که در فرهنگ های مختلف مالزیایی شناخته می شوند را می توانید مشاهده کنید. انواع مخلتفی از این اشباح در موزه ارواح پنانگ وجود دارند. برخی از آن ها ظاهرهای جالب و بامزه ای دارند، ولی در عین حال برخی دیگر خیلی ترسناک هستند و از آن دسته اشباحی هستند که با دیدن آن ها شب شاید خوابتان نبرد! در این موزه توضیحاتی در خصوص هریک از این اشباح و ارواح وجود دارد و داستان های موجود در خصوص آن ها را نیز خواهید شنید. علاوه بر این، بخش جالب بازدید شما این است که می توانید با این ارواح عکس بگیرید!

به هرحال بازدید از این موزه قطعاً ارزشش را خواهد داشت. چراکه تجربه ای منحصر به فرد خواهد بود که شاید در هیچ جای دیگری از دنیا نتوانید مثل آن را پیدا کنید. ناگفته نماند که این موزه برای بچه ها کم سن وسال، سالمندان و حتی دانش آموز و دانشجویان تخفیف هایی را قائل می شود.

در خبرنگاران بخوانید: 5 جاذبه گردشگری در پنانگ مالزی

در تاریکی مطلق غذا بخورید

اگر تاحالا فیلم های رزمی چینی و ژاپنی را دیده باشید، احتمالاً به صحنه ای برخورده اید که شخصیت قهرمان فیلم یا کاملاً کور بوده، و یا حتی در شرایط بدون دید هم با استفاده از سایر حواس خود پیروز و پیروز می شود. رستوران Dining In The Dark KL هم از همین شرایط ایده گرفته و رستوران خود را کاملاً تاریک ساخته است. این رستوران که در کوالالامپور قرار گرفته است، غذاهای شما را در تاریکی مطلق برایتان می آورد.

نحوه کار هم به اینصورت است که یک پیشخدمت شما را از بخش لابی بیرونی به سمت میزتان هدایت می نماید. دلیل این امر هم این است که گفته می شود وقتی یکی از حواس خود را در اختیار نداشته باشید، تمرکز شما به سایر حواس بیشتر منعطف می شود و همین امر باعث می شود که حس چشایی و بویایی شما هم بهتر کار کند و از خوردن غذا بیشتر لذت ببرید.

خارگیل بخورید

خارگیل میوه ای بومی در اندونزی، مالزی و برونئی است. این میوه بو و طعم خیلی قوی ای دارد. بو این میوه ممکن است تا چند ساعت همراه شما بماند. البته این بدین معنا نیست که خارگیل ها بوی بدی دارند. احتمالاً ویدئوهایی را مشاهده کردین که در آن مردم کوشش به خوردن این میوه می نمایند، ولی تنها بعد از یک گاز زدن منصرف می شوند. ولی خود مالزیایی ها اینطور نیستند. مردم مالزی تقریباً عاشق این میوه هستند و وقتی فصل این میوه فرا می رسد، در خیابان های شهر می توانید فروشنده های مختلف را ببینید که آن را می فروشند.

منبع: tripzilla.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 313

به "هیچ مسافری در مالزی سمت این کارها نمی رود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مسافری در مالزی سمت این کارها نمی رود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید