مقاله: کاربردهای گچ در صنایع ساختمانی، مزایا، معایب و انواع ان

به گزارش هولی، گچ از جمله مصالح ساختمانی است که به دلیل خواص خود می تواند از اولین قدم در ایجاد یک بنا که پیاده کردن حدود زمین می باشد تا استفاده به اسم آژند (ماده ای خمیری شکل که میان مصالح بنایی را پر می نماید و نقش پیوند دهنده دارد جهت تیغه چینی و ایجاد طاق ضربی) و یا اندود (ماده ای خمیری شکل که با استفاده از دست یا ماله بر روی سفت کاری بنا کشیده می شود جهت آستر و سفید کاری) و آمود (روکاری یا روسازی بنا از جمله تزئینات گچ بری) به کار رود.

مقاله: کاربردهای گچ در صنایع ساختمانی، مزایا، معایب و انواع ان

بعلاوه جهت فراوری قطعات پیش ساخته گچ و گچ بری داخلی ساختمان هم کاربرد دارد. بعلاوه در اجرای سقف های طاق ضربی و یا تیغه چینی های داخلی به اسم ملات چسباننده آجرها کاربرد دارد.

گاهی در ساختمان ها ملاحظه می کنیم که سطوح گچکاری شده پس از خشک و سخت شدن ترک می خورند. این ترک خوردگی می تواند به دلایل زیر باشد:

از اجرای عملیات گچ کاری در دماهای زیر صفر باید اجتناب کرد زیرا موجب یخ زدن گچ و در نتیجه فاسدشدن آن می شود. البته در صورت لزوم می توان با در نظر گرفتن تمهیداتی نظیر پوشاندن درب ها و پنجره های ساختمان با کاور (در صورتی که درب و پنجره نصب شده باشد) و استفاده از وسایل گرمایی نظیر انواع بخاری در فضاهای داخلی و استفاده از آب گرم جهت ساخت ملات، عملیات گچ کاری را انجام داد.

منبع مقاله: کاربردهای گچ در صنایع ساختمانی، مزایا، معایب و انواع ان

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1844

به "مقاله: کاربردهای گچ در صنایع ساختمانی، مزایا، معایب و انواع ان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کاربردهای گچ در صنایع ساختمانی، مزایا، معایب و انواع ان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید