معرفی اپلیکیشن VSCO؛ افکت گذاری و ویرایش حرفه ای تصاویر و ویدیو

به گزارش هولی، در این مطلب به معرفی اپ VSCO می پردازیم که با در اختیار داشتن ابزارهای متنوع و گوناگون می تواند به کاربران در زمینه ویرایش تصویر و ویدیو یاری کند.

معرفی اپلیکیشن VSCO؛ افکت گذاری و ویرایش حرفه ای تصاویر و ویدیو

با پیشرفت روز افزون اپلیکیشن هایی نظیر اینستاگرام، تیک تاک و مواردی مثل این، بستر گسترده ای برای فراوری محتوا و اشتراک گذاری عکس و فیلم مهیا شد. در نتیجه کاربران زیادی به استفاده از اپلیکیشن های ویرایش تصویر و فیلم روی آوردند تا به یاری آن ها بتوانند محتوای خود را ویرایش و با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. در مطلب های قبل، نرم افزارهای متعددی را در این زمینه به شما معرفی کردیم و در راستای همان مطالب قصد داریم اپ دیگری را تحت عنوان VSCO مورد آنالیز قرار دهیم.

اپ VSCO به خاطر فیلترهای متعددی که دارد بیشتر در زمینه ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل در بین کاربران معروف و محبوب است. البته امکان ویرایش ویدیو هم فراهم است اما بهره مندی از آن به صورت پولی است. به یاری این اپلیکیشن می توانید تصاویر خود را با فیلترهای متنوعی که اپلیکیشن در اختیارتان قرار می دهد، شخصی سازی کنید و با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

VSCO در اوایل دوران عرضه بیشتر شبیه به یک اپلیکیشن مثل فوتوشاپ با فیلترهای متنوع بود اما به مرور زمان گویا به نسخه لایت اینستاگرام تبدیل شد. البته توسعه دهندگان این اپلیکیشن بارها ادعا کردند که هیچوقت در پی تبدیل VSCO به یک شبکه اجتماعی نبودند و به همین دلیل امکاناتی را نظیر لایک و کامنت از آن حذف کردند اما همچنان مثل اینستاگرام می توانید افرادی را دنبال کنید، تصاویر به اشتراک بگذارید، تصاویر اشتراک گذاشته شده آن ها را ببینید و مواردی مثل این که در واقع آن را به یک شبکه اجتماعی با قابلیت های محدود تبدیل می نماید.

اما می پردازیم به آنالیز این اپلیکیشن قدرتمند و محبوب تا ببینیم برای رفع کردن احتیاج خود در زمینه ویرایش تصاویر، تا چه مقدار می توانیم روی آن به عنوان یک اپلیکیشن نسبتا حرفه ای حساب کنیم. در این مطلب به بخش های زیر می پردازیم:

  • دانلود اپلیکیشن VSCO
  • راه مقدار اولیه - آنالیز قابلیت های VSCO
  • نقاط قوت و ضعف
  • پلتفرم های پشتیبانی شده - امتیازات و مقدار رضایت کاربران

دانلود اپ VSCO

برای دانلود اپلیکیشن VSCO مانند هر اپلیکیشن دیگری احتیاج است به فروشگاه پلتفرم مورد نظر خود بروید. این اپلیکیشن در پلتفرم های اندروید و iOS پشتیبانی می گردد و به همین دلیل به راحتی می توانید در پلی استور و اپ استور به آن دسترسی داشته باشید. البته شاید در پلی استور، این اپلیکشن برای کشور ما در دسترس نباشد به همین دلیل شاید مجبور شوید فایل نصبی آن را از منبعی غیر از پلی استور دانلود کنید. به صورت کلی لینک های مربوطه را در زیر قرار می دهید تا متناسب با شرایط خود، از یک روش برای دانلود آن بهره ببرید.

راه اندازی اولیه - آنالیز قابلیت های VSCO

بعد از دانلود و نصب اپ VSCO، با صفحه ثبت نام روبرو می شوید. در همین ابتدا اگر حساب کاربری قبلی در این اپلیکیشن داشته اید، با آن وارد شوید، اگر هم این اولین باری است که از VSCO استفاده می کنید باید ثبت نام کنید. برای این کار کافی است مطابق تصویر زیر، روی گزینه More Options به معنای گزینه های بیشتر کلیک کنید.

در بخش بالای تصویر ظاهر شده، دو گزینه New و Returning را مشاهده می کنید که به معنای نو و بازگشت هستند. با کلیک روی گزینه New می توانید با یکی از گزینه های داده شده، ثبت نام کنید، با کلیک روی گزینه Returning هم اگر از قبل حساب کاربری داشته اید، می توانید با وارد کردن آن، مجددا وارد اپلیکیشن شوید.

بعد از انجام این کار، نوبت می رسد به ویرایش تصاویر مد نظر. به خاطر داشته باشید که این اپلیکیشن خرید درون برنامه ای دارد و به همین دلیل یک سری از قابلیت های آن در نسخه رایگان در دسترس قرار ندارد. پیش از این اصلا لازم نبود لزوما با حساب کاربری وارد اپلیکیشن شوید اما از آن جایی که VSCO اکنون به یک اپ اشتراک گذاری تصویر تبدیل شده، بنابراین وجود حساب کاربری کاملا لازم است.

بعد از وارد شدن به اپلیکیشن می بینید که به شما پیشنهاد می گردد با پرداخت مبلغی، نسخه پولی آن را که بیش از 200 فیلتر در اختیارتان قرار می دهد دسترسی داشته باشید. این در حالی است که در حالت عادی کمی بیش از 10 فیلتر در دسترس واقع شده است. بعلاوه برای تست این اپلیکیشن به مدت 7 روز فرصت خواهید داشت که البته برای دور زدن آن می توانید هر بار با با حساب کاربری متفاوتی وارد اپلیکیشن شوید. در مرحله بعد هم از شما خواسته می گردد تا اجازه دسترسی به دوربین، تصاویر، منطقه و مخاطبین را به اپلیکیشن بدهید.

در منوی اولیه برنامه می توانید گزینه Import را مشاهده کنید که با ضربه زدن روی آن، آیکون + ظاهر می گردد. سپس به گالری راهنمایی می شوید که باید در این قسمت تصویر مورد نظرخود را انتخاب کنید.

در این مرحله بعد از اینکه تصویر مورد نظر خود را از گالری انتخاب کردید، سه گزینه Create a Montage، Save and apply Recipes و Edit برایتان ظاهر می گردد که با انتخاب گزینه دوم، یعنی Create a Montage، می توانید پس زمینه تصویر را تغییر دهید، عکس را کپی کنید، اشکال مختلف را روی تصویر قرار دهید و… که البته با پرداخت هزینه قابلیت های بسیار متعددی به این بخش اضافه خواهد شد.

با کلیک روی گزینه Edit، می توانید فیلترهای مختلف را روی تصاویر خود اعمال کنید، کنتراست تصویر را تغییر دهید، روشنایی را کم یا زیاد کنید، مقدار تصویر را تغییر دهید و مواردی مثل این. البته این موارد در نسخه رایگان در دسترس واقع شده است اما با خرید نسخه پولی به گزینه های بسیار بیشتری دسترسی خواهید داشت.

نقاط قوت و ضعف

اپلیکیشن VSCO به عنوان یکی از اپلیکیشن های ویرایش تصاویر، عملکرد خوبی دارد اما قطعا در این زمینه برترین نیست و گزینه های بهتری هم نظیر InShot در دسترس قرار دارند که پیش از این هم به معرفی آن پرداختیم. اما برای رسیدگی به کارهای معمولی، احتیاج شما را رفع می نماید. البته همانطور که اشاره شد، با خرید نسخه پولی می توانید به قابلیت های بیشتری هم دسترسی داشته باشید اما باز هم نمی توان آن را به عنوان یک اپلیکیشن حرفه ای در زمینه ویرایش تصویر یا ویدیو در نظر گرفت چون برای این کار اپلیکیشن های تخصصی بیشتری در دسترس هستند.

از جمله نقاط قوت این اپلیکیشن می توان به بهره مندی از حالت های پیش فرض عالی (اما پولی)، امکان مقایسه تصاویر قبل و بعد از ویرایش، امکان خرید حالت های پیش فرض، امکان اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی و بعلاوه به وسیله خود اپلیکیشن، امکان عضویت در جامعه مجازی VSCO و مشاهده تصاویر کاربران دیگر و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

البته این اپلیکیشن نقاط ضعف متعددی هم دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به محدود بودن قابلیت های آن در نسخه رایگان نظیر فیلتر و حالت های پیش فرض مجذوب کننده و زیبا، پولی بودن امکان ویرایش ویدیو، عدم وجود نسخه تحت وب برای کاربران دسکتاپ، عدم امکان کامنت گذاری یا لایک کردن تصاویر (به عنوان یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی) و عملکرد ضعیف تر به نسبت اپلیکیشن های مشابه نظیر InShot اشاره نمود.

پلتفرم های پشتیبانی شده - امتیازات و مقدار رضایت کاربران

اپ VSCO در پلتفرم های اندروید و iOS در دسترس واقع شده است و در هر دو پلتفرم هم امتیاز بسیار خوبی کسب نموده و پیروز شد نظر مثبت کاربران زیادی را جلب کند. به صورت کلی، اطلاعات مربوط به این اپلیکیشن نظیر امتیاز، تعداد دانلود، حجم و مواردی مثل این در پلتفرم های مختلف به توضیح زیر است.

اطلاعات اپ VSCO در گوگل پلی

  • امتیاز: 3.6
  • تعداد نظرات ثبت شده: 1.242.192
  • تعداد دفعات دانلود: بیش از 100 میلیون بار
  • حجم: 83 مگابایت
  • پشتیبانی از سیستم عامل اندروید: 6.0 به بالا
  • هزینه درون برنامه: از 0.99 دلار تا 30 دلار به ازای هر مورد
  • آخرین آپدیت: 22 نوامبر 2021

اطلاعات اپ VSCO در اپ استور

  • امتیاز: 4.7
  • تعداد نظرات ثبت شده: 156.600
  • تعداد دفعات دانلود: نامشخص
  • حجم: 145.1 مگابایت
  • پشتیبانی از سیستم عامل iOS: نسخه 13.0 به بالا
  • پشتیبانی از سیستم عامل iPadOS: نسخه 13.0 به بالا
  • پشتیبانی از iPad Touch: نسخه 13.0 به بالا
  • پشتیبانی از سیستم غامل tvOS: نسخه 10.0 به بالا
  • هزینه درون برنامه: 20 دلار به ازای هر مورد
  • آخرین آپدیت: نامشخص
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2045

به "معرفی اپلیکیشن VSCO؛ افکت گذاری و ویرایش حرفه ای تصاویر و ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن VSCO؛ افکت گذاری و ویرایش حرفه ای تصاویر و ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید