معرفی انواع اپل واچ موجود در بازار؛ کدام را بخریم؟

به گزارش هولی، آیا تصمیم گرفته اید یک اپل واچ با قیمت مناسب بخرید اما هیچ ایده ای ندارید که کدام مدل به درد کارهای شما می خورد؟ در این مقاله قصد داریم انواع اپل واچ را معرفی کنیم.

معرفی انواع اپل واچ موجود در بازار؛ کدام را بخریم؟

در گذشته انتخاب اپل واچ کار بسیار آسان تری نسبت به حال حاضر محسوب می شد. تنها چیزی که شما باید انتخاب می کردید، در این مسئله نهفته بود که آیا شما قصد دارید اپل واچ با صفحه بزرگ تهیه کنید یا اپل واچ با صفحه کوچک. اپل بعدها قابلیت اتصال به سیم کارت را به ساعت های هوشمند خود افزود. بعلاوه در سال 2022 اپل واچ های SE معرفی شده اند که خرید این مدل ساعت های هوشمند اپل برای بسیاری از افراد ارزان دانسته می گردد. در نهایت شرکت اپل با معرفی اپل واچ های آلترا، نظر مساعد بسیاری از کاربران و بعلاوه متخصصین حوزه فناوری را به خود جلب کرد.

با وجود این که اپل واچ سری 9 و آلترا 2 جزء برترین اپل واچ های بازار به شمار می روند، اپل واچ های قدیمی تر مثل سری 7 و 8 هم به شدت پرطرفدار هستند؛ چرا که از قیمت کمتری نسبت به اپل واچ های بالا رده بهره می برند. به علت طیف بسیار گسترده از محصولات اپل واچ در سطح بازار، هر فردی در میان آنالیز انواع اپل واچ مختلف می تواند در خرید سردرگم گردد. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل درباره انواع اپل واچ ها صحبت کنیم.

آیا باید اصلا اپل واچ بخریم؟

اپل واچ، رسما برترین ساعت هوشمند برای کاربران آیفون محسوب می گردد. البته برای ورزشکاران حرفه ای می توان ساعت های هوشمند به مراتب با کیفیت تری را هم پیدا کرد که حتی نسبت به اپل واچ های آلترا کیفیت ساخت بهتری دارند. با این حال، اپل واچ ها در مقایسه با اغلب ساعت های هوشمند موجود در بازار بهتر به نظر می رسند و از طرفی می توان به وسیله اپل واچ با سایر دستگاه های اپل هم ارتباط برقرار کرد.

با تمام این اوصاف، اگر قرار باشد ساعت های هوشمند را صرفا هفته ای یک الی دو مرتبه بهره ببرید، شاید خرید این نوع محصولات به صلاح شما نباشد؛ در غیر این صورت، با استفاده روزمره اپل واچ می توان از قابلیت های متعدد این مدل گجت پوشیدنی استفاده کرد.

اپل واچ های SE و سری های مختلف در قالب دو مقدار متفاوت عرضه شده اند. مدل SE با مقدار 40 و 44 میلی متر طراحی شده، در حالی که سری 7، 8 و 9 با مقدار 41 و 45 میلی متر در سطح بازار برای خرید موجود است. مدل های بزرگتر به تبع صفحه نمایش خواناتری داشته، در حالی که مدل های کوچکتر برای مچ دست افراد لاغر مجذوب نماینده تر خواهد بود. هر دو مدل اپل واچ SE و سری های مختلف با قاب آلومینیوم ساخته شده اند اما اپل واچ سری های مختلف از یک مدل استیل ضد زنگ هم برخوردار هستند. با این حال، بیشتر افراد با اپل واچ های آلومینیومی راحت هستند اما اگر شما فردی به شدت فعال و پر جنب و جوش هستید، شاید از استیل ضد زنگ بیشتر خوشتان بیاید. شما بعلاوه شاید از جلوه و زیبایی استیل ضد زنگ بیشتر لذت ببرید اما در هر صورت، شکل و ابعاد ظاهری اپل واچ کاملا به سلیقه شخصی شما ارتباط دارد.

برای بخش دست بند، پیشنهاد می کنیم از حلقه اسپرت نایلونی بهره ببرید چون تنفس پذیرترین گزینه موجود در حال حاضر بوده، راحت ترین قفل را داشته و نسبت به گزینه های سیلیکونی، برای پوست افراد حساس یک مورد بسیار عالی است. اگر شما در پی گزینه های مجذوب نماینده تر و زیباتر هستید، توصیه می کنیم دست بند انواع اپل واچ را در وب سایت های مختلف آنالیز کنید. اگر در پی لوازم جانبی چرمی هستید، باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل واچ سری 9 مثل سایر ساعت های هوشمند قبلی اپل دارای لوازم جانبی چرمی نیست.

اپل واچ اولترا و اولترا 2 هر دو در یک سایز 49 میلی متر و به همراه قاب تیتانیومی برای خرید موجود هستند. این دو ساعت هوشمند با بندهای منحصر به فرد عرضه می شوند. مدل trail loop برای دونده ها، مدل alpine loop برای کوه نوردها و مدل Ocean loop بیشتر به درد غواص ها می خورد. اگر چندان اهل ورزش تخصصی نیستید، ما خرید بند Trail را توصیه می کنیم که سبک ترین مورد بین این سه مدل محسوب می گردد. تمام بندهای اپل واچ آلترا با ساعت های هوشمند 44 و 45 میلی متر کار می نماید و نسخه آلترا با بند اپل واچ 44 و 45 میلی متر سازگار است.

در حالی که اپل واچ را می توان برترین ساعت هوشمند برای یک کاربر آیفون تلقی کرد، شما بعلاوه می توانید از راهنماهای خرید ساعت های هوشمند موجود در وب سایت های مختلف بهره ببرید.

خرید اپل واچ سری مختلف، SE یا اولترا؟

اپل واچ سری 9 از پردازنده مدل تازه S9 استفاده می نماید که به کاربر اجازه می دهد از قابلیت های Siri به طور آفلاین بهره برداری کند. بعلاوه صفحه نمایش این مدل ساعت هوشمند شفاف تر بوده و می توان از ژست Double tap هم استفاده کرد. این ساعت بعلاوه به چیپست اولترا نسل دوم برای یافتن گوشی آیفون مجهز شده است. البته این قابلیت تنها به شرطی کار می نماید که شما آیفون 15 داشته باشید.

ما اپل واچ SE را بیشتر به افراد جوان و بعلاوه افرادی که برای اولین بار قصد خرید ساعت هوشمند را دارند پیشنهاد می کنیم. اگر شما در حال حاضر یک اپل واچ دارید و تصمیم گرفته اید آن را با یک مدل بهتر تعویض کنید، یا دلتان می خواهد صفحه نمایش همواره روشن داشته باشید یا از قابلیت های پیشرفته سلامتی بهره برداری کنید، شاید بهتر باشد اپل واچ سری 9 را بخرید. اگر هم شما بزرگترین و شفاف ترین صفحه نمایش حال حاضر، برترین دوام و شارژدهی باتری و حتی قابلیت های پیشرفته تناسب اندام را از یک ساعت هوشمند می خواهید، اپل واچ اولترا 2 را پیشنهاد می کنیم.

در حقیقت اپل واچ سری 9 ساعت هوشمند پرچمدار اپل در زمان نگارش این مقاله به شمار می رود. این ساعت در مقایسه با مدل های قدیمی تر از پردازنده سریع تر، سرعت شارژ بیشتر، صفحه نمایش بزرگتر و سنسورهای تازهتر بهره می برد. قیمت اپل واچ سری 9، 399 دلار برای نسخه 41 میلی متر و 429 دلار برای 45 میلی متر است. اضافه شدن قابلیت LTE موجب افزایش قیمت 100 دلاری در محصولات نام برده می گردد.

اپل واچ SE نسل دوم یک ترکیب نایلونی در بخش پشت بدنه داشته و به همین علت 30 دلار ارزان تر است. شما می توانید یک نسخه با قابلیت Cellular را تهیه نموده که از قابلیت های پیشرفته یکسان بسیار زیادی مثل سری 7 پشتیبانی می نماید. از این قابلیت ها می توان به شناسایی سقوط، تماس اورژانسی، فیتنس پلاس، اپل پِی (Apple Pay) و نصب خانوادگی (Family Setup) اشاره نمود. بزرگترین تفاوت در این نسخه، عدم وجود ویژگی های مثل صفحه نمایش همواره روشن، سنسور EKG، حسگرهای دمایی و بعلاوه حسگر سنجش اکسیژن (SpO2) است. صفحه نمایش بعلاوه در هر دو مقدار SE مقداری کوچکتر است. قیمت پایه این مدل ساعت هوشمند 249 دلار برای مدل 40 میلی متر و 279 دلار برای 44 میلی متر در نظر گرفته شده است. اضافه شدن قابلیت LTE موجب افزایش 50 دلاری قیمت خواهد شد.

در حقیقت اگر شما فردی سالم و جوان هستید، واقعا احتیاجی به سنسور EKG و SpO2 ندارید. از طرفی سنسور ضربان قلب اپل واچ SE می تواند ضربان غیر طبیعی قلب را در قالب زنگ هشدار به شما اخطار دهد. در حال حاضر، قابلیت SpO2 اپل صرفا یک اطلاعات مختصر را به شما ارائه داده و شما استفاده خاصی از این اطلاعات نمی کنید. هر چند، اطلاعات EKG به شدت برای افراد با عارضه های قلبی سودمند خواهد بود. در هر صورت، این دو سنسور بیشتر جنبه تجملی دارند.

هدف اصلی سنسور EKG تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی است و اگر پزشک معالج در نظر گرفته تا شما مدام مورد رصد قرار گیرید، احتمالا این سنسور به دردتان بخورد. بزرگترین فاکتورهای ریسک برای ابتلا به فیبریلاسیون غیر طبیعی دهلیزی کهولت سن، اختلال های زمینه ای قلبی، فشار خون بالا، سابقه خانوادگی، آپنه تنفسی و سبک زندگی غلط به شمار می رود. به همین علت، اگر هیچ یک از عوامل نام برده برای شما صادق نیست، اپل واچ SE همچنان می تواند تجربه دلنشینی از کار با یک ساعت هوشمند اپل را به شما القا کند.

در چند سناریو پیرامون انواع اپل واچ می توان خرید اپل واچ سری 9 را یک انتخاب بهتر تلقی کرد. اگر شما دلتان می خواهد از قابلیت صفحه همواره روشن بهره ببرید یا صفحه نمایش بزرگتر و تازهتر مد نظرتان است، اپل واچ سری 9 احتمالا انتظاراتتان را برآورده خواهد نمود. بعلاوه اگر شما از بیماری یا اختلال قلبی رنج می برید، اپل واچ سری 9 می تواند ساعت هوشمند بهتری برای شما باشد.

اپل واچ اولترا 2 را می توان در حال حاضر به عنوان برترین ساعت هوشمند اپل خطاب کرد. این مدل ساعت از جنبه ظاهری نسبت به اپل واچ سری های مختلف و SE متفاوت بوده و این نوع ساعت اپل به علت مقدار 49 میلی متری، بزرگترین اپل واچ از جنبه ابعاد محسوب می گردد. دوام و ماندگاری، مقاومت در برابر آب و بعلاوه صفحه نمایش فلت و قوی از جمله پیشرفت های این مدل ساعت هوشمند نسبت به محصولات قبلی اپل به شمار میرود. این مدل ساعت هوشمند بعلاوه دارای سنسور دما و عمق آب برای غواصان و شناگرهای حرفه ایست. علاوه بر این موارد، سه میکروفون و دو اسپیکر هم در این ساعت تعبیه شده است.

این ساعت بعلاوه یک دکمه اکشن هم دارد که می توان آن را برای انجام فعالیت های متنوع و توقف در فعالیت های ورزشی برنامه ریزی کرد. این مدل ساعت 800 دلار قیمت داشته و گران قیمت ترین اپل واچ به شمار می رود. از طرفی، تمام انواع این مدل اپل واچ از قابلیت LTE بهره مند هستند. اگر شما همین الان صاحب یک اپل واچ اولترا هستید و در انتخاب اپل واچ اولترا 2 دچار شک و تردید شده اید، باید گفت احتیاجی به ارتقا نیست؛ چرا که تفاوت چشمگیری بین اولترا و اولترا 2 دیده نمی گردد. بعلاوه اپل واچ اولترا تقریبا 100 دلار ارزان تر از مدل اولترا 2 محسوب می گردد.

اگر شارژدهی باتری در راس اولویت های شماست، خرید هر یک از اپل واچ های مدل اولترا را در میان انواع اپل واچ می توان پیشنهاد کرد. اگر بدون فعال سازی حالت کم مصرف از اپل واچ اولترا بهره ببرید، به آسانی تا 60 ساعت شارژدهی را می توان از این مدل اپل واچ انتظار داشت. البته، اگر شما یک ساعت از قابلیت GPS گجت مورد نظر بهره ببرید یا به وسیله ساعت به مکالمه بپردازید، شاید تقریبا دو روز را قادر باشید بدون احتیاج به شارژ مجدد از ساعت هوشمند بهره برداری کنید. بعلاوه اگر شما به طور دائم در حال کوه نوردی، دویدن یا غواصی هستید، خرید اپل واچ اولترا به شدت پیشنهاد می گردد.

جدا از بحث قدرت بی رقیب باتری اپل واچ اولترا، شما می توانید با استفاده از حالت کم صرف تازه WatchOS 9، عمر باتری را در اپل واچ سری 4 یا نسخه های تازهتر بیشتر کنید. شما بعلاوه می توانید با روشن بودن حالت کم مصرف، ردیابی خواب را هم انجام دهید؛ هر چند، این حالت حسگرهای شرایط سلامتی را در پس زمینه خاموش خواهد نمود.

اگر مچ دست شما کوچک است، اپل واچ سری 9 به احتمال زیاد برای شما مناسب تر است. از طرفی دیگر، این مدل ساعت از شارژ سریع پشتیبانی نموده و در استفاده بلند مدت عملکرد بهتری دارد. بعلاوه سخت افزار اپل واچ سری 9 می تواند از قابلیت های تازهتر برای مدت زمان بیشتر به لطف پردازنده تازه پشتیبانی کند. افرادی که در حال حاضر اپل واچ سری 4 یا قدیمی تر دارند، اپل واچ سری 9 یک انتخاب عالی برای ارتقا خواهد بود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که هر روز باید ساعت را به دست خود ببندید، اپل واچ SE احتمالا گزینه بهتری است. اگر هم از جنبه هزینه با محدودیت روبه رو نیستید، اپل واچ اولترا انتخاب بی نقص و معرکه ای خواهد بود.

برترین اپل واچ برای افراد با بودجه محدود

  • اپل واچ SE 2022 (40 میلی متر، با قابلیت GPS)

اپل واچ SE تازه، محصول سال 2022 چند قابلیت را از سری 8 وام می گیرد. برای مثال می توان به چیپست یکسان و قابلیت تشخیص سقوط اشاره نمود اما از سایر جنبه ها، نسبت به اپل واچ SE نسل قبل مجذوب نمایندهیت بیشتری دارد.

با وجود این که اپل واچ SE تازه یک ساعت عالی به نظر می رسد، شاید این محصول به درد تمام کاربران نخورد. این نوع ساعت های هوشمند اپل بیشتر برای کاربرانی مناسب است که برای اولین بار قصد خرید اپل واچ را دارند و بین انواع اپل واچ هنوز پیروز نشده اند یک گزینه خوب را انتخاب نمایند.

برترین اپل واچ برای بچه ها

  • اپل واچ SE 2022 (40 میلی متر، با قابلیت LTE)

اگر شما صاحب فرزند هستید و دلتان می خواهد یک اپل واچ برای او بخرید، ما توصیه می کنیم اپل واچ SE با قابلیت مکالمه را تهیه کنید. هر چند، اپل واچ سری 4، 5 و 6 هم با قابلیت مکالمه عرضه شده اند. تمام این ساعت ها دارای صفحه نمایش کوچک نسبت به سری 7، 8 و 9 هستند؛ به همین علت، برای مچ دست کوچک انتخاب بهتری محسوب می شوند. بعلاوه قیمت کمتر این مدل ساعت ها باعث می گردد تا در صورت آسیب به بدنه ساعت، کمتر دلتان بسوزد!

برترین اپل واچ برای افراد مسن

  • اپل واچ سری 8 (41 میلی متر، با قابلیت LTE)

برای افراد مسن توصیه می کنیم اپل واچ سری 7 یا 8 با قابلیت مکالمه تهیه کنید. این مدل ساعت های هوشمند دارای صفحه نمایش بزرگ بوده و چشم کاربران اذیت نخواهد شد. شما بعلاوه می توانید مقدار متن را در این ساعت نسبت به مدل های SE یا اپل واچ های قدیمی تر بیشتر کنید. قابلیت صفحه نمایش همواره روشن بعلاوه یاری می نماید تا بتوان راحت تر با ساعت تعامل کرد.

شما بعلاوه می توانید از قابلیت های سلامتی دستگاه شامل اخطارهای ضربان قلب نامنظم، ثبات حرکت، EKG، تشخیص سقوط و امکان تماس اورژانسی بهره برداری کنید. اگر قصد خرید اپل واچ را برای فردی در نظر گرفته اید که از لحاظ تحرک با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نماید، خرید اپل واچ سری 9 انتخاب بهتری است؛ چرا که از قابلیت Double-Tap پشتیبانی می نماید. اگر چه، باید به خاطر داشته باشید، این ویژگی تا زمانی که دستگاه را به آپدیت اکتبر به روز رسانی نکنید موجود نیست.

شما می توانید از اپل واچ اولترا بهره ببرید اما پیشنهاد می کنیم مقدار و وزن ساعت را هم در نظر بگیرید. بر مبنای مقدار مچ دست و مقدار سطح سلامتی، شاید خرید اپل واچ اولترا به صرفه نباشد. در عوض، اپل واچ 45 میلی متری سری 7 یا 8 شاید مقدار کوچکتری نداشته باشند، اما قطع به یقین از لحاظ وزنی سبک تر هستند.

اگر بستگان مسن شما صاحب یک گوشی آیفون هستند و شما تصمیم گرفته اید از این گوشی برای دلایل سلامتی بهره ببرید، ما Family Setup را پیشنهاد نمی کنیم؛ چرا که شما نمی توانید از قابلیت هایی مثل اعلانیه های ریتم بی قاعده قلب، EKG و به اشتراک گذاری اطلاعات سلامتی بهره ببرید. اگر بستگان شما دارای گوشی آیفون نیستند، می توان قابلیت Family Setup را یک انتخاب خوب تلقی کرد. شما بعلاوه می توانید از اعلانیه های نرخ ضربان قلب، تشخیص سقوط و تشخیص ثبات در حرکت بهره برداری کنید.

منبع: theverge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1402 بروزرسانی: 26 آبان 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2314

به "معرفی انواع اپل واچ موجود در بازار؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "معرفی انواع اپل واچ موجود در بازار؛ کدام را بخریم؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع اپل واچ موجود در بازار؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید