مظنونان طراحی حادثه 11 سپتامبر در سال 2021 محاکمه می شوند

به گزارش هولی، یک قاضی نظامی آمریکایی اعلام نمود افراد مظنون به دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر، در اوایل سال 2021 محاکمه خواهند شد.

مظنونان طراحی حادثه 11 سپتامبر در سال 2021 محاکمه می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، سرهنگ شین کوهن از قضات نظامی نیروی هوایی آمریکا روز آدینه بیان کرد دادگاه محاکمه چهار فرد مظنون به دست داشتن و خالد شیخ محمد که از وی به عنوان مغز متفکر حادثه 11 سپتامبر 2001 یاد می گردد، روز 11 ژانویه 2021 (22 دی 1399) برگزار خواهد شد.

سال گذشته نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی از حقایق جدیدی درباره حادثه 11 سپتامبر پرده برداشت؛ حقایقی که نشان می دهند چرا مقامات بلندپایه سابق آمریکا و دولتمردان سعودی سعی دارند با سکوت خود درباره حادثه 11 سپتامبر، بعضی ابعاد این حادثه را مخفی نمایند.

این نشریه در گزارش خود با اشاره به مستندات ارائه شده در کتاب سگ های نگهبانی که پارس نکردند (The Watchdogs Didnt Bark) به کوشش مقامات آمریکایی برای پنهان کردن بعضی حقایق درباره حادثه 11 سپتامبر پرداخت.

به نوشته نیوزویک، مولفان این کتاب مصاحبه ویدئویی حیرت آوری با ریچارد کلارک مشاور کاخ سفید در زمینه مبارزه با تروریسم در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و جرج دبلیو بوش انجام داده اند که کلارک در این مصاحبه تاکید نموده است که مقامات بلندپایه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از جمله جرج تنت رئیس آن، اطلاعات مهمی را از توطئه و شبکه القاعده از جمله ورود خالد المحضار و نواف الحازمی(عاملان حملات) به آمریکا و چگونگی استقبال از آنها و یاری به آنها در انجام حملات مخفی نگه داشته اند.

در این کتاب تاکید شده است که اسراری در همدستی حکومت سعودی با ربایندگان هواپیماها وجود دارد. بر اساس تحقیقاتی که بعدها انجام شد، بعضی مقامات وزارت اوقاف عربستان به شکل گسترده ای به ربایندگان هواپیماها در کالیفرنیا یاری نموده اند. این اطلاعات سبب شد تا صدها خانواده قربانیان حملات 11 سپتامبر به شکایت علیه حکومت سعودی در دادگاه فدرال نیویورک در سال گذشته اقدام نموده و خواهان غرامت های اقتصادی نامشخصی شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 295

به "مظنونان طراحی حادثه 11 سپتامبر در سال 2021 محاکمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مظنونان طراحی حادثه 11 سپتامبر در سال 2021 محاکمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید