مشحون: می توانستیم چین را شکست دهیم، تعویض هایمان باعث شد چین به بازی برگردد

به گزارش هولی، مدیر سابق تیم های ملی بسکتبال معتقد است که تیم ملی می توانست چین را در فینال جاکارتا شکست دهد.

مشحون: می توانستیم چین را شکست دهیم، تعویض هایمان باعث شد چین به بازی برگردد

محمدرضا مشحون در گفت وگو با خبرنگاران، درباره دلایل ناکامی تیم ملی بسکتبال در فینال بازی های آسیایی، اظهار کرد: به نظر من ملی پوشان بازی فینال را خیلی خوب شروع کردند و قدرت بردن حریف را نیز داشتند، اما اولین اتفاقی که بر کارشان تاثیر گذاشت این بود که خیلی زود خود را برنده فرض کردند و همین مساله از سوی کار تیمی بر رویشان تاثیر گذاشت. اتفاق دوم برخی تعویض ها بود که به نظر من بر عملکرد تیم ملی تاثیر گذاشت.

مدیر سابق تیم های ملی بسکتبال با بیان این مطلب که آنچه از تلویزیون را دیده بیان می نماید، گفت: زمانی که حدادی تعویض شد به یکباره همه نفرات تغییر داده شد. بازیکنان که به یکباره وارد زمین شدند نتوانستند انتظارها را برآورده نمایند و اختلاف امتیازی کمتر شد. اختلاف 16 امتیاز بود که تیم حالت پیروزمندانه گرفت و سپس همه نفرات تغییر کردند که باعث شد اختلاف به 4 امتیاز برسد و چین به بازی برگردد.

پیشکسوت بسکتبال با اشاره به همین اتفاق ادامه داد: زمانی که تیمی اختلاف را جبران می نماید جسور می گردد، اعتماد به نفس می گیرد و با قدرت بیشتر رقابت می نماید. چین در نیمه دوم تمام آنچه می خواست را عملی کرد و از طرف مقابل تیم ما نتوانست فضا را کنترل کند و عقب افتاد. به نظرم حفظ آن شرایط کنترل فضای مسابقه و برنامه های حریف به عهده کادر فنی بود که انجام نشد.

مشحون ادامه داد: در این شرایط و از شروع کوارتر سوم همه چیز برای ایران به حدادی ختم شد. برنامه هایمان متمرکز بر او بود. خب حدادی هم با کشاله پاره در تورنمنت شرکت نموده بود و به نظرم غیرت نموده بود که با تیم بود، اما در آن فضا همه چیز به او ختم می شد و دست تنها برابر چند بازیکن حریف تنها بود. باز هم دستش درد نکند. مقام دوم هم بد نیست با این که معتقدم می توانستیم این تیم چین را شکست بدهیم.

مدیر سابق تیم های ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا سیستم دفاعی ایران برابر چین مشکل نداشت؟ اعلام کرد: من هم قبول دارم که باید یارگیری می کردیم اما وقتی یک تیم اختلاف امتیاز را از دست بدهد و شیرازه اش بپاشد، دفاع منطقه ای یا یارگیری فرق ندارد. آن روحیه و اقتدار از دست رفته بود و ما برنامه ای برای کنترل شرایط نداشتیم. به هر حال در این فضا باید تیم مدیریت گردد. سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی در این موقعیت نقش دارند. البته باز هم تاکید می کنم که تکرار نایب قهرمانی اتفاق بدی نیست.

مشحون ادامه داد: از این نکته غافل نشوید که نیمکت تیم ملی ما خیلی قدرتمند بود که به خوبی از آنها استفاده نشد. وحید دلیرزهان، نوید رضایی فر، روزبه ارغوان و محمد جمشیدی بازیکنان بزرگی هستند. جمشیدی در کاپ آسیا جزو پنج نفر برتر تورنمنت بود. بهترین بازیکن پست خود در آسیا گردیده، او خیلی می توانست به تیم یاری کند. محمد حسن زاده فوق العاده بود. من از بازی او لذت بردم، اما در فینال از توانایی هایش به اندازه کافی استفاده نشد.

او اضافه نمود: من آرن داوودی را خیلی دوست دارم و می دانم بازیکن توانمندی است، اما معتقدم جای فرید اصلانی در تیم ملی خالی بود. فرید جوان، با انگیزه، آماده، توانمند و تاثیرگذار است. توانایی او در دفاع و شوت می توانست خیلی به تیم ملی یاری کند. با این حال در انتخاب نفرات نظر سرمربی و سلیقه او مهم است.

مدیر سابق تیم های ملی بسکتبال در خاتمه گفت: اگر بسکتبال قهرمان می شد سر ما هم بالا بود. آرزو داشتیم این اتفاق بیفتد. تیم ملی ما لیاقت قهرمانی داشت و فرصت خوبی بود تا به این عنوان برسد که متاسفانه نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 35

به "مشحون: می توانستیم چین را شکست دهیم، تعویض هایمان باعث شد چین به بازی برگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشحون: می توانستیم چین را شکست دهیم، تعویض هایمان باعث شد چین به بازی برگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید