مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می شوند

به گزارش هولی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می شوند.

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می شوند

ولی تیموری با اشاره به توقف صدور ویزای گردشگری ایران از سال گذشته تا کنون و بسته بودن مرزها به روی گردشگران خارجی از زمان شیوع ویروس کرونا اطلاع داد: توافق اولیه برای بازگشایی مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی با وزارتخانه های امور خارجه، کشور و بهداشت شده که پس از تهیه و تایید نهایی مقررات و پروتکل سفر، صدور ویزای توریستی ایران هم از سرگرفته می گردد.

او یادآور شد: موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی تا به حال، دو سه مرتبه در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شده و قرار بود این ستاد مصوبه آن را صادر کند که کشور با پیک کرونای انگلیسی و هندی روبرو شد و موضوع متوقف ماند.

او اضافه کرد: ما موضوع را سرسختانه به وسیله وزارتخانه های مرتبط پیگیری کردیم، فضای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا هم نسبت به بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی مثبت بود. غیر از وزارت بهداشت که ملاحظاتی داشته است، این طرح مخالف دیگری ندارد. بنابراین موضوع را یکبار دیگر دوشنبه هفته گذشته در کمیته های تخصصی مطرح کردیم و با اشاره به مصائب معیشتی و شغلی فعالان گردشگری در بیش از یک سال گذشته، قرار شد پروتکلی در ارتباط با سفر گردشگران خارجی و بازگشایی مرزها در وزارت کشور با موضوع اداره کل امور مرزی نهایی گردد و دوباره در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مورد آنالیز قرار گیرد تا پس از تایید و تصویب، از نیمه دوم تیر صدور ویزای توریستی ایران از سر گرفته گردد.

معاون گردشگری درباره انتها پروتکل های قبلی که در ارتباط با شرایط سفر گردشگران خارجی به ستاد ملی کرونا ارائه شده بود، گفت: با توجه به تغییر شرایط، پروتکل و مقررات سفر به ایران هم باید اصلاح و به روزرسانی گردد، چون به هر حال بحث تردد از مرزها مطرح است و موضوع فقط گردشگران خارجی نیستند.

تیموری اظهار کرد: بازگشایی مرزها به بسترسازی احتیاج دارد، نمیتوان انتظار داشت یک باره گردشگران به ایران سفر نمایند، به ویژه با فضایی که پس از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است. بنابراین ما برنامه ریزی برای بازاریابی را انجام داده ایم؛ مثلا قرار است از ظرفیت المپیک توکیو (ژاپن) و اکسپو دبی (امارات) برای معرفی ایران استفاده کنیم و روی نمایشگاه های بین المللی گردشگری با توجه به محدودیت حضور در تعداد زیادی از آنها بازنگری داشته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1771

به "مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید