مدیرکل استان: گردشگری یک اقتصاد نوظهور در هرمزگان است

به گزارش هولی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گردشگری را یک اقتصاد نوظهور در استان هرمزگان دانست.

مدیرکل استان: گردشگری یک اقتصاد نوظهور در هرمزگان است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، رضا برومند درباره حضور در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: ما با شعار هرمزگان را دوباره باید دید پای به این جشنواره گذاشتیم. مفهوم این شعار به این معناست که هرساله امکانات بیشتری برای گردشگرانی که به این استان سفر می نمایند خواهیم داشت و در این راستا هرمزگان را در بخش طبیعی، تاریخی و صنایع دستی معرفی کنیم.

او ادامه داد: از مشارکت شهرداران شهرهای این استان به عنوان متولیان شهر و فعالان بخش خصوصی استفاده کردیم و درنهایت بندرلنگه به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت ملی شد و بندر تاریخی کنگ را نیز به عنوان یک شهر تاریخی جهانی معرفی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با اشاره به اینکه شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در بخش بوم گردی و صنایع دستی معرفی شده است، اظهار کرد: هرمزگان پایتخت گردشگری دریایی ایران است. 1500 کیلومتر ساحل دریایی از پارسیان تا جاسک در این استان وجود دارد که با وجود 14 جزیره به عنوان قطب گردشگری دریایی در ایران شناخته می گردد.

او با عنوان اینکه روستای بهمنی در شهر میناب در حصیربافی در منطقه حرف اول را می زند و در کوشش هستیم تا این روستا را ثبت ملی کنیم، افزود: هدف گذاری حضور سالانه 10 میلیون نفر گردشگر را به هرمزگان داریم که هدف بسیار بزرگ اما دست یافتنی است و دور از انتظار نیست و با معرفی خوب جاذبه های گردشگری در استان این هدف دور از دسترس نخواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با تأکید بر اینکه گردشگری یک اقتصاد نوظهور در استان است، اعلام کرد: سعی داریم گردشگران به صورت یکپارچه از کل هرمزگان بازدید نمایند و مقصد گردشگری آن ها فقط جزیره های شناخته شده نباشد. کتابچه ای در سال گذشته تهیه شده که به محض ورود گردشگران در اختیار آن ها قرار می گیرد تا گردشگران از اماکن دیدنی و طبیعت زیبای تمام استان بهره ببرند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 691

به "مدیرکل استان: گردشگری یک اقتصاد نوظهور در هرمزگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل استان: گردشگری یک اقتصاد نوظهور در هرمزگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید