مانور نظامی چین در دریای جنوبی چین در آستانه رای دادگاه بین المللی

به گزارش هولی، در حالی که یک دادگاه بین المللی میخواهد در مورد منازعه چین و فیلیپین رای نهایی را صادر کند، پکن میخواهد مانورهای نظامی را در اطراف جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین برگزار کند.

مانور نظامی چین در دریای جنوبی چین در آستانه رای دادگاه بین المللی

با ما همراه باشید و با قیمت روز تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اداره امنیت دریانوردی چین امروز یکشنبه اعلام نمود که مانورهای نظامی چین به زودی در نزدیکی جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین انجام خواهد شد.

چین به طور معمولی مانورهای نظامی را در دریای جنوبی چین انجام می دهد. دادگاه بین المللی لاهه قرار است 12 جولای یعنی 22 تیرماه رای نهایی را در مورد اختلاف چین و فیلیپین بر سر مالکیت جزایر دریای جنوبی چین صادر کند.

اداره امنیت دریانوردی چین اعلام نمود: این مانورهای نظامی طی روزهای 5 تا 11 جولای برگزار خواهد شد. از ورود سایر کشتی ها به آبهای منطقه در طول برگزاری این مانورها، جلوگیری خواهد شد.

ویتنام و تایوان نیز ادعای مالکیت این جزایر را مطرح کرده اند. مقام های آمریکایی نگران آن هستند که رای دادگاه بین المللی که قرار است طی هفته های آینده در مورد شکایت فیلیپین علیه چین بر سر ادعاهای دریای جنوبی چین صادر شود، موجب شود تا پکن منطقه ممنوعه هوایی را در دریای جنوبی چین اعلام کند.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 754

به "مانور نظامی چین در دریای جنوبی چین در آستانه رای دادگاه بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور نظامی چین در دریای جنوبی چین در آستانه رای دادگاه بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید