فرانسه رقیب آرژانتین در فینال رویایی جام جهانی شد ، خاتمه شگفتی سازی مراکش در قطر

به گزارش هولی، شاگردان دیدیه دشان با رجحان برابر مراکش برای دومین بار پیاپی راهی فینال جام جهانی شدند.

فرانسه رقیب آرژانتین در فینال رویایی جام جهانی شد ، خاتمه شگفتی سازی مراکش در قطر

به گزارش خبرنگاران دو تیم فرانسه و مراکش در دومین ملاقات مرحله نیمه نهایی جام جهانی به مصاف هم رفتند که این ملاقات در نهایت با رجحان فرانسوی ها به سرانجام رسید. شاگردان دیدیه دشان در این بازی با نتیجه 2 بر صفر برابر رقیب شگفتی ساز خود به پیروزی رسیدند تا برای دومین بار پیاپی راهی فینال جام جهانی شوند.

به این ترتیب فرانسه باید روز یکشنبه آینده به مصاف آرژانتین برود. ملاقاتی که برنده آن برای سومین بار جام قهرمانی را از آن خود خواهد نمود. هر یک از دو تیم پیش از این 2 بار قهرمان جام جهانی شده اند.

مراکش صفر - فرانسه 2

داور: سزار آرتورو راموس (مکزیک)

استادیوم: البیت

گل: تئو ارناندز و کولو موآنی

کارت زرد: سفیان بوفال

کارت قرمز: -

ترکیب مراکش: یاسین بونو (دروازه بان)، رومن سایس (21- سلیم املاح)، جواد الیمیغ، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی (46- عطیه الله)، سفیان آمرابات، اشرف داری، عزالدین اناهی، حکیم زیاش، سفیان بوفال (66- ابوخلال) و یوسف النصیری (66- عبدالرزاق حمدالله).

ترکیب فرانسه: هوگو لوریس (دروازه بان)، رافائل واران، ابراهیما کوناته، تئو ارناندز، ژول کونده، آنتوان گریزمان، اورلین شوامنی، یوسف فوفانا، اولیویه ژیرو (65- مارکوس تورام)، عثمان دمبله و کیلیان ام باپه.

نیمه نخست

ساعت 22:30 بازی با سوت داور مکزیکی شروع شد.

فرانسه بازی را هجومی شروع کرد و سعی در باز کردن دروازه حریف آفریقایی خود داشت.

در دقیقه 5، حرکت زیبای گریزمان با پاس به امباپه همراه شد و ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع مراکش مقابل پای تئو ارناندز نهاده شد و دفاع چپ فرانسه توانست دروازه بونو را خیلی زود باز کند. این نخستین گلی بود که مراکش در جام جهانی از بازیکنان حریف خورده بود.

در دقیقه 10، ضربه پشت محوطه جریمه اوناهی را لوریس به زیبایی مهار کرد.

در دقیقه 16، فرار اولیویه ژیرو در قلب خط دفاعی مراکش همراه شد که شوت بسیار محکم او به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

در دقیقه 36، پاس فوفانا با حرکت و تک به تک شدن او با دروازه بان همراه شد که ضربه او را داری برگشت داد و در ادامه ضربه ژیرو با بی دقتی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 44، کرنر ارسالی زیاش با دفع ناقص مدافعان فرانسه به الیمیق رسید و ضربه برگردان او به تیر دروازه لوریس برخورد کرد و برگشت داده شد تا شیرهای اطلس از زدن گل نخست عاجز بمانند.

نیمه دوم

بر خلاف نیمه دوم، مراکش بازی را هجومی شروع کرد و در 10 دقیقه ابتدایی این نیمه، دو بار فرصت داشتند که دروازه لوریس را باز نمایند اما دفاع خوب واران و کوناته باعث شد که این موقعیت ها به هدر رود.

در 20 دقیقه ابتدایی این نیمه با این که مراکش توپ و میدان را در اختیار داشت اما آن ها از به ثمر رساندن گل عاجز بودند و دفاع خوب فرانسوی ها مانع ایجاد خطر جدی روی دروازه لوریس بود.

در دقیقه 81، حرکت زیبای امباپه، خط دفاع مراکش را به هم ریخت و ضربه او با برخورد به مدافعین مراکش مقابل پای کولو موآنی نهاده شد و ضربه او گل دوم فرانسه را وارد دروازه مراکش کرد.

در دقیقه 4+90، حرکت عبده با پاس او به اوناهی همراه شد که ضربه او در 6 قدم به حمدالله رسید و اثرگذاری مهاجم مراکش را کونده از روی خط برگشت داد تا دروازه فرانسه در این ملاقات بسته بماند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2191

به "فرانسه رقیب آرژانتین در فینال رویایی جام جهانی شد ، خاتمه شگفتی سازی مراکش در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه رقیب آرژانتین در فینال رویایی جام جهانی شد ، خاتمه شگفتی سازی مراکش در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید