صدور بیش از 230 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در لرستان

به گزارش هولی، خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از صدور بیش از 230 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در استان خبر داد.

صدور بیش از 230 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در لرستان

سید امین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 233 فقره کارت شناسایی برای صنعتگران استان لرستان صادر شده است.

وی شرح داد: پروانه های تولید سه گانه به منظور بهره مندی هنرمندان و صنعتگران از خدمات حمایتی از جمله معافیت های مالیاتی، تخفیف یارانه های انرژی، شرکت در نمایشگاه، دریافت تسهیلات و ... به هنرمندان متقاضی داده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه دریافت این کارت گواهی بر تائید توان و سطح مهارت متقاضی در حرفه مورد درخواست خود است، اضافه کرد: در این خصوص از ابتدای سال جاری تا به امروز 315 فقره کارت شناسایی صنعتگران نیز تمدید شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در بحث صدور پروانه تولید انفرادی 198 فقره، تمدید پروانه تولید انفرادی 57 فقره، مجوز تأسیس کارگاهی 28 فقره، تمدید مجوز تأسیس کارگاهی 73 فقره، پروانه تولید کارگاهی 11 فقره و تمدید پروانه تولید کارگاهی 21 فقره در 9 ماهه سال جاری به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در بحث گواهی های مهارت عمومی، کارآموزی و پیشرفته دوره های کوتاه مدت آموزش صنایع دستی از ابتدای سال جاری تا به امروز 1396 فقره گواهی مهارت، 369 فقره مجوز مشاغل خانگی مستقل و 19 فقره نیز در بخش پشتیبان صادر شده است.

گفتنی است، صدور مجوزهای مختلف صنایع دستی بر مبنای سهمیه تعیین شده از وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و براساس میزان رشد در سال های گذشته تعیین و لرستان در بین 15 استان برتر کشور در زمینه صدور مجوزهای مختلف مهارتی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 685

به "صدور بیش از 230 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور بیش از 230 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید