صادرات 14 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی تا خاتمه 1400

به گزارش هولی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی پیش بینی کرد که اندازه صادرات صنعت پتروشیمی تا انتها سال به حدود 14 میلیارد دلار برسد.

صادرات 14 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی تا خاتمه 1400

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، احمد مهدوی ابهری در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت پتروشیمی برگزار گردید، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در مقابل خام فروشی قرار گرفته است و ظرفیت فراوری این صنعت سال جاری به 93 میلیون تن خواهد رسید، اضافه کرد: ارزآوری پتروشیمی ها حدود 76 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

به گفته وی پتروشیمی ها از ابتدای سال تا به امروز حدود 4 میلیارد دلار احتیاج داخل را تأمین و حدود 9.2 میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق نموده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: پتروشیمی ها در 9 ماهه سال جاری، هشت درصد افزایش فراوری نسبت به پارسال داشته اند و ارزش صادرات محصولات پتروشیمی نیز 10.5 میلیارد دلار بوده است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید نمود: پتروشیمی ها در دوران سخت تحریم از سال 1397 تا به امروز بیش از 40 میلیارد دلار عایدی صادراتی برای کشور داشته اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 97 تا 9 ماهه سال 1400 صنعت پتروشیمی بیش 40 میلیارد دلار عایدی برای کشور ایجادنموده است و بیش از 19/5 میلیون تن ماده اولیه صنایع پایین دستی به ارز 17/5 میلیارد دلار تامین نموده است که اگر این مواد تامین نشده بود کشور ناچار بود آن را وارد کند.

مهدوی گفت: بعلاوه صنعت پتروشیمی بیش از 8 میلیون تن کود شیمیایی اوره به قیمت تکلیفی به ارزش 2 میلیارد و 130 میلیون دلار به بخش کشاورزی کشور تحویل داده است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید نمود: در دوران اوج تحریم ها، بطور میانگین صنعت پتروشیمی سالانه 11 میلیارد دلار عایدی صادراتی برای کشور داشته و 5/5 میلیارد دلار نیز از خروج ارز جلوگیری نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2042

به "صادرات 14 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی تا خاتمه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 14 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی تا خاتمه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید