شاهکار هنری بسازید!

به گزارش هولی، اگر دیوارهای خانه خالی است و می خواهید چند قاب برای پوشاندن آنها تهیه کنید، دست نگه دارید! به جای هزینه کردن و خرید قاب ، شاهکار هنری خودتان را به دیوار نصب کنید!

شاهکار هنری بسازید!

برای گردش به پارک می روید، در کنار رودخانه قدم می زنید و یا در جنگل به کمپ رفته اید، هر جایی که هستید، شاخه های خشک و افتاده درختان بر سر زمین قابل یافت هستند. با اندکی ذوق و خلاقیت می توانید این شاخه ها را به یک اثر هنری، برای زینت بخشیدن به پذیرایی خانه تان تبدیل کنید.

به چه چیزهایی احتیاج داریم؟

- یک تکه مقواری بزرگ به میزان 75 در 60 سانتی متر

- مداد

- ماژیک سیاه

- 20 تا 25 شاخه کوتاه درخت، به قطر 3 سانتی متر یا کمتر و طول 45 سانتی متر یا کمتر

- انبر دست

- رنگ کاردستی، 4 طیف مختلف از یک رنگ

- قلمویی برای رنگ آمیزی

- نخ نامرئی (از نخ های معمولی هم می توانید بهره ببرید)

- یک شاخه بزرگ، با قطر 5 تا 7 سانتی متر و طول 75 سانتی متر

آغاز کنیم!

نکته: از شاخه هایی بهره ببرید که کاملا مرده و خشک شده اند و بر روی زمین افتاده اند. اگر شاخه کاملا خشک شده باشد هنگامی که آن را خم می کنید به راحتی می شکند. با این روش شاخه های کاملا خشک شده را تشخیص دهید. شاخه هایی که هنوز خیس هستند، با خم کردن به راحتی نمی شکنند و تاب می خورند. شاخه هایی با ظاهر صاف برترین شاخه هایی هستند که می توانید برای ساخت اثر هنری تان بهره ببرید. پس از آنهایی که پوستی ترک خورده و ناصاف دارند استفاده نکنید.

مرحله اول - شاخه ها را تمیز کنید

با استفاده ازآب گرم و فشار دست، تمام کپک ها، خاک و آلودگی های روی شاخه را تمیز کنید. پوسته های جدا شده از شاخه را هم بکنید و ظاهری صاف به آن ببخشید. حالا اجازه دهید شاخه ها کاملا خشک شوند و سپس از آنها بهره ببرید.

مرحله دوم - الگو را بکشید!

با استفاده از مداد، بر روی تکه مقوا طرح یک قلب بزرگ (و یا هر الگوی دیگری که می خواهید) را بکشید. حتما قرینه را رعایت کنید و طرحی با خطوط صاف بکشید. حالا با استفاده از ماژیک طرح نهایی را پر رنگ کنید تا قابل دید گردد.

مرحله سوم - شاخه ها را بر روی طرح قرار دهید

شاخه های ضخیم تر را در وسط طرح قرار دهید. شاخه ها را به طور عمودی روی طرح بگذارید. حالا شاخه ها را بر اساس ارتفاعی که می خواهید، از طریق انبر دست کوتاه کنید (طوری ارتفاع را تنطیم کنید که با ارتفاع طرح یکی باشد). به این صورت که ، آنها را روی طرح قرار دهید و ارتفاعی که مناسب است را با ماژیک روی آنها علامت بزنید، حالا با یاری انبر دست آنها را در جای علامت زده شده بشکنید. می توانید به جای انبر دست از اره هم بهره ببرید، اما انبر دست ظاهری طبیعی تر به کار می دهد.

مرحله چهارم - شاخه ها را به حالت سایه روشن رنگ کنید

از طریق روشن ترین رنگ، جایی از شاخه را که می خواهید رنگ در آنجا تمام گردد، به طور افقی، علامت بزنید (مانند شکل) بهتر است بیشتر از نصف شاخه را رنگ کنید. با تیره ترین رنگ آغاز کنید و حدود 5 سانتی متر از انتهای شاخه های وسطی را با آن رنگ بزنید. تمام دور شاخه را رنگ کنید. همانطور که به طرف شاخه های اطراف قلب می روید، از ارتفاع رنگ تیره کم کنید.

حالا دومین رنگ تیره تر را بردارید و چند سانتی متر روی شاخه، و در بالای رنگ تیره اول، را با آن رنگ بزنید. ارتفاع این رنگ باید از ارتفاع رنگ قبلی بیشتر باشد. رنگ را بر شاخه، در جایی که دو رنگ به هم می رسند، طوری بزنید که با هم مخلوط شوند. این کار را برای رنگ بعدی و در آخر روشن ترین رنگ هم تکرار کنید.

مرحله پنجم - شاخه ها را گره بزنید

شاخه 75 سانتی متری را در بالای قلب قرار دهید. نخ نامرئی را به دور شاخه بپیچید و آن را گره بزنید. نخ را محکم از شاخه بزرگ به سمت شاخه های عمودی پایینی بکشید و همانطور که نخ را صاف نگه داشته اید، از بیرونی ترین شاخه آغاز کنید و ببینید که باید نخ را به کجای شاخه ببندید. آن محل را با انگشت تان تعیین کنید و نخ را به آرامی به دور آن بپیچید. حالا نخ را به دور آن گره بزنید و برای تمام شاخه های عمودی همین کار را انجام دهید.

مرحله ششم - جای نخ را درست کنید

شاخه بزرگ افقی را به دیورا آویزان کنید. برای اینکه هر شاخه در جای درست خود قرار گیرد، با استفاده از ناخن، نخ شاخه هایی که فاصله زیادی از هم دارند را، بر شاخه افقی، به هم نزدیک تر کنید. شاخه ها نباید روی هم بیافتند، اما در عین حال، نباید فاصله زیادی هم داشته باشند.

حالا چند قدم عقب تر بروید و اثر هنری تان را نگاه کنید!

منبع: فوت و فن / ehow.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2131

به "شاهکار هنری بسازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار هنری بسازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید