سفر به هالونگ ، اقامتی رویایی با جاذبه های دیدنی هالونگ

به گزارش هولی، خلیجی با منظره ها زیبا و طبیعتی بکر به نام هالونگ بای که مکانی یادآور بهشت برای آدمیان است.این خلیج که در شرق کشور ویتنام قرار گرفته است در سال 1994 به عنوان میراثی جهانی در لیست یونسکو به ثبت رسید. این منطقه یکی از دیدنی ترین و زیباترین منطقه ها روی زمین و مقصدی منحصر به فرد برای جستجوگران آرامش و سفری مجذوب کننده برای دوری کنندگان از روزمرگی های زندگی مدرن است. معنای لغوی هالونگ بای اژدهای نشسته یا نزول نموده است. البته قابل ذکر است که در اسناد تاریخی موجود تا قبل از قرن 19 این نام ذکر نشده است. در خصوص این خلیج افسانهها و داستانهای بسیاری وجود داشته است.وجود مارماهی بزرگ در این منطقه که با سر از آب بیرون می آمدند و گاه به گاه موجب ترس و واهمه مردم می شده اند. البته برخی نیز معتقدند که این نامگذاری به خاطر شکل ظاهری این جزیره بوده است که از جاذبه های دیدنی هالونگ است و برخی نیز صدای مهیب ایجاد شده به هنگام برخورد امواج به صخره های آهکی این جزیره را علت نامگذاری آن می دانند.اگر خواستار تجربه یک زندگی لوکس و پر از آرامش هستید سفر به این خلیج جادویی را در برنامه سفر های یک هفته ای خود قرار دهید.هرچند قیمت تورهای هالونگ بای کمی گران است اما تماشای غارهای آبی، برجهای صخره ای و جزایر کوچک این منطقه خارق العاده قطعا به زمان زیادی احتیاج دارد.این سفر به هالونگو اقامت در هالونگ را مجذوب کننده می نماید.

سفر به هالونگ ، اقامتی رویایی با جاذبه های دیدنی هالونگ

ورزشهای مفرح در هالونگ بای

دریای هالونگ که از جاذبه های تماشای هالونگ است و نیز احاطه هالونگ از طریق تخته سنگ هایی از جنس آهک این مکان را به یکی از مکان های شگفت انگیز طبیعی در دنیا تبدیل نموده است. گردشگران فقط با کمی آمادگی بدنی می توانند از انجام انواع ورزش های هیجان انگیز آبی از غواصی و اسکی روی آب گرفته تا قایق سواری و شنا در این خلیج لذت ببرند. حتی کسانی که در این ورزش ها مهارت زیادی ندارند نیز می توانند از این تفریحات استفاده نمایند.چرا که مربیان شرکت های ارائه دهنده این خدمات آموزش های لازم را به افراد می دهند.تجربه غواصی در غار های هالونگ برای آشنایی با دنیای متفاوت و زیبای زیر آب، تماشای خلیج از بالای صخره ها از طریق چتر نجات و جت اسکی در آب های خلیج قطعا تجربه فراموش نشدنی برای گردشگران ماجراجو خواهد بود.هلیکوپتر های 7 نفره ای که برای نظاره هالونگ از چشم انداز بالا و با هزینه حدودی 110 دلار از سال 2008 در بین گردشگر ها محبوبیت پیدا نموده است، نیز می تواند تجربه هیجان انگیزی را رقم بزند. چرا که از درون هلیکوپتر می توان منطقه را بطور کامل تماشا کرد.بعلاوه کرایه یک قایق به همراه دوستان برای سرک کشیدن به این جزایر مجذوب کننده و پایکوبی قارچ های رنگارنگ و مرجان های پر زرق و برق در زیر آب برترین راه برای کشف مجذوب کنندهیت های این منطقه خواهد بود و در سفر به هالونگ مورد توجه است و اقامت در هالونگ را مجذوب کننده می نماید.

چگونه میتوان به هالونگ بای سفر کرد؟

گرفتن ویزا نیازمند مدارک زیر است که به همراه پاسپورت باید به سفارتخانه ویتنام واقع در خیابان ولیعصر، خیابان مقدس اردبیلی تحویل داده گردد:

دو قطعه عکس

کپی مدارک شناسایی

بلیط رفت و برگشت

رزرو هتل

چک ضمانتی

این ویزای گردشگری به سه شکل یک هفته ای، دو هفته ای و سه هفته ای صادر می گردد و مبلغی جهت صدور ویزا نیز باید پرداخت کنید. مدارک شما غالبا طی 15 روز کاری آنالیز می گردد. پس از دریافت ویزا با خطوط هوایی شرکت قطر ایرویز از تهران می توانید به هانوی رسیده و از آنجا برای رسیدن به هالونگ دو راه پیش رو دارید: رفتن از هانوی مرکز ویتنام که در مجاورت چین است، به هالونگ با اتوبوس یا تاکسی یا پرواز روزانه و 30 دقیقه ای از هانوی به هالونگ.این نکات در سفر به هالونگ مهم هستند و اقامت در هالونگ را رویایی می نماید.

گردش با شاتل و قایق

جاذبه های تماشای هالونگ مهم هستند . و از آنجایی که گردش در جزایر تنها با قایق امکان پذیر است انتخاب قایق شخصی یا قایقی با همراهی سایر گردشگران می تواند ضروری باشد. بیشتر مسافران هالونگ کروز هم برای رفت و آمد از قایق و شاتل استفاده می نمایند که یکی از مجذوب کنندهیت های سفر به هالونگ است و سفر به هالونگ را رویایی می نماید.

برترین فصل سفر به هالونگ

از آنجایی که هالونگ به طور کلی آب و هوایی گرمسیری و ساحلی دارد گرما و رطوبت در فصل تابستان دور از انتظار نیست. از طرفی جغرافیای این خلیج پتانسیل وقوع طوفان های سهمگین را ندارد. در فصل سرما نیز با وجود مه در فضا و امکان تماشای منظره ها کمتری از جزیره، هالونگ همچنان دلربا و شگفت انگیز است.این منطقه دارای دو فصل اصلی است: از فروردین تا شهریور ماه فصل گرم به همراه بارش های پراکنده و از مهر تا اسفند ماه فصل سرد همراه با بادهای شدید. پس تقویم سفر شما به شرایط آب و هوایی مورد علاقه خودتان بستگی دارد چرا که هالونگ میزبان همیشگی گردشگران است و اقامت در هالونگ زیبا و تماشای است.البته در اواخر اردیبهشت تا اوایل مرداد ماه قیمت هتل ها و تور ها به علت هجوم گردشگر به این منطقه تغییر زیادی خواهد داشت و این نکته در سفر به هالونگ مهم است و تماشا جاذبه های تماشای هالونگ خالی از لطف نیست.

خوراک ماهی لذیذ

زمانی که به هالونگ سفر می کنید آوازه خوراک ماهی این منطقه با سس های مخصوص به گوشتان خواهد رسید. این خلیج انواع گونه های دریایی را در خود دارد و با وجود گیاهان نادر در این ناحیه قطعا طعم های تازه و لذیذی در انتظار شما خواهد بود.مردم هالونگ به غذای خود اهمیت زیادی می دهند و به همین علت غالبا غذا هایی غنی از ویتامین را در برنامه غذایی خود دارند. یکی از غذاهای مهم و در عین حال خوش طعم در این منطقه نوعی برنج چسبناک است. از آنجایی که غذا در هالونگ اهمیت ویژه ای دارد آنها برای صرف غذایشان زمان کافی را اختصاص میدهند و سعی می نمایند که نهایت لذت را از غذا خوردن و به تبع آن زندگی خود ببرند.لذت از خوردن غذا همان زندگی در زمان حال و زندگی در زمان حال همان لذت از زندگی است.برای خوردن یک شام اشرافی و لذیذ در فضایی شیک نام رستوران کونگو را به خاطر بسپارید. انواع غذاهای ویتنامی، غربی و آسیایی را میتوانید در رستوران خلیج لین دان با میزبانی بیش از 200 نفر در هر وعده غذایی تجربه کنید.در رستوران آن دونگ هونگلان میتوانید هنگام غذا خوردن،از نمای زیبای هالونگ نیز لذت ببرید. علاوه بر این ها برای صرف غذا کشتی های مسافربری با سرآشپز های درجه یک و یا رستوران هایی که شما را به سرو غذا در ساحل دعوت می نمایند نیز می تواند تجربه منحصر به فردی باشد و اقامت در هالونگ را زیبا می نماید.

برترین مکان اقامت

کشتی های غول پیکریوجود دارند که تمام امکانات یک هتل مدرن را در خود دارند. و از آنجایی که تعداد هتل ها در هالونگ بسیار کم است پس برای یک اقامت هیجان انگیز و مناسب باید به سراغ کروز ها بروید. پارادایس پیک یک کروز ویتنامی قدیمی با هشت سوییت مبله است که از امکانات ویژه این کروز می توان به اتاق ماساژ، کتابخانه، آب گرم، باشگاه، سنا، انواع غذا های بین المللی و آسیایی و فضای اختصاصی هر اتاق برای لذت بردن از جاذبه های هالونگ، اشاره نمود. در این کروز شما می توانید بطور رایگان به محله قدیمی هانوی و خانه اپرا، دسترسی داشته باشید. یک شب اقامت در این کروز رویایی، که گران ترین و لوکس ترین کروز خلیج هالونگ بای است، 550 دلار هزینه دارد.از کروزهای هیجان انگیز در جزیره هالونگ، پلیکان هالونگ است. برگزاری کلاس آموزش غذا های محلی، گشت ماهیگیری و کلاس های تای چی در این کروز آن را به کروزی هیجان انگیز تبدیل نموده است.حمام خصوصی، تهویه مطبوع و یخچال بطور اختصاصی در هر اتاق و سوییت و نیز امکان سرو انواع غذاهای غربی و ویتنامی و صبحانه بوفه از امکانات این کروز می باشد. در اتاق های این کروز نظاره گر نمای زیبا این خلیج خواهید بود. هزینه یک شب اقامت در این کروز190 دلار خواهد بود.اتاق های زیبا با چشم انداز فوق العاده رو به دریا، اینترنت پر سرعت رایگان، اتاق هایی با حمام خصوصی و دستگاه تهویه مطبوع، شاتل های رایگان برای انتقال مسافران از هالونگ و امکان سرو انواع غذاها و تنقلات و نوشیدنی های محلی از امکانات اسکان در یکی از کروزهای قدیمی ویتنام یعنی کروز هالونگ گلوری است که با شهر هالونگ 30 دقیقه فاصله دارد. هزینه هرشب اقامت در این کروز130 دلار در نظر گرفته شده است.اگر می خواهید در کروزی با امکانات و قیمت مناسب اسکان داشته باشید لگسی به عنوان یک قایق بسیار زیبای ویتنامی انتخاب بسیار مناسبی است. چرا که با وجود دریافت هزینه کم نسبت به سایر کروزها برای اقامت هر شب امکانات خوبی چون اتاق های مجهز به تلویزیون و دستگاه تهویه، محیط خاص رستوران و سرو انواع غذاهای بین الملل و ویتنامی و نیز امکان قایق رانی و ماهیگیری مسافران را داراست. گفتنی است که این کروز برای اقامت بچه ها زیر 5 سال هزینه ای دریافت نمی نماید و برای سایر افراد فقط شبی 100 دلار در نظر گرفته است و این از نکات مهم اقامت در هالونگ است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2203

به "سفر به هالونگ ، اقامتی رویایی با جاذبه های دیدنی هالونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به هالونگ ، اقامتی رویایی با جاذبه های دیدنی هالونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید