سفری شگفت انگیز به مقاصد طبیعی و خارق العاده جهان (بخش اول)

به گزارش هولی، خارق العاده ترین پدیده های طبیعی

بعضی مقاصد گردشگری به دلیل پیشینه غنی و یا رویدادهای تاریخی مورد توجه قرار می گیرند؛ بعضی دیگر دارای مجموعه ای از غذاهای خوشمزه و فرهنگ آسان و بی قید رستورانی هستند؛ بعضی دیگر هم به دلیل وجود کوه ها، دریاچه ها و دیگر زمینه های فراهم برای ماجراجویی همچنان جذاب و فریبنده اند. ولی شهرت این مقصدها بیشتر به دلیل وجود دیگر عوامل جالب می باشد. پدیده های طبیعی در جهان گردشگران را از دوردست ها به خود جلب می نمایند و مشاهده اجمالی پدیده هایی این چنین نایاب و مرموز سخت است. حتی با وجود سیاحت و کاوش در طبیعت درک چگونگی پدیدار شدن طبیعی این پدیده ها سخت است.

سفری شگفت انگیز به مقاصد طبیعی و خارق العاده جهان (بخش اول)

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

  1. خیابان Dark Hedges، ایرلند

اگر فیلم تیم برتون را دیده باشید با عبور از این خیابان حس می کنید درون یکی از عجایب این فیلم قدم می زنید. ردیف های انبوه، پرپیچ و خم از راش ها در کنار جاده Bregagh آرموی به همراه تنه های به طرز غیرقابل باوری ضخیم، سفت و پوست پوست یکی از بی نظیرترین و وهم آورترین چشم اندازهای موجود در ایرلند را خلق نموده است. درختان این خیابان در دهه 1900 توسط خانواده ای بنام استوآرت در امتداد جاده منتهی به ملک شخصیشان Gracehill House واقع در بالای تپه کاشته شد.

این ملک هم اکنون به یک باشگاه گلف تبدیل شده است. شایعاتی در خصوص روح گری لیدی در میان مردم رواج پیدا نموده است؛ مردم معتقدند این جاده در تسخیر این روح است و او در هنگام غروب خورشید به پرسه زنی در این جاده می پردازد. جدا از داستان های نقل شده در خصوص روح ها، 300 سال پس از کاشت این راش ها، درخت ها بقدری رشد کردند که شاخ و برگ هایشان در هم پیچیده و تونلی پرپیچ و خم شکل گرفته است و نور و سایه از میان شاخه های درهم تنیده این درختان عبور می نماید. این خیابان یکی از بزرگترین و بهترین مکان ها برای عکاسی و فیلمبرداری می باشد که در فیلم ها و سریال های تلویزیونی از جمله Game of Thrones نیز نشان داده شده است.

  1. دریای ستاره ها، جزیره Vaadhoo، مالدیو

یکی از زیباترین جزایر جهان در مالدیو قرار گرفته است؛ نام این جزیره وادهو می باشد که در منطقه Raa Atoll قرار گرفته است و پدیده طبیعی که در این جزیره رخ می دهد در جهان به نام دریای ستاره ها شهرت دارد. دلیل رخداد این پدیده وجود امواج آبی فلورسنتی می باشد. منشا این نورها پدیده بیولومینانسی یا همان واکنش شیمیایی طبیعی است که در زمان ایجاد آشفتگی در یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن رخ می دهد. این میکروارگانیسم های دریایی همان فیتوپلانکتون هایی هستند که در سرتاسر جهان یافت می گردد و تنها خاص این جزیره نمی باشند.

پدیده بیولومینانس در مکان های دیگری نظیر استرالیا، جامائیکا و بخش هایی از ایالات متحده نیز رخ می دهد ولی این حجم از نور تنها در این جزیره دیده می گردد. این پدیده در بخش های دیگری از مالدیو نظیر بخش های Rangali و Mudhdhoo نیز رخ می دهد. مشاهده تشعشعات درخشان در زیر دریایی از ستارگان یکی از راه های گذران عصری زیبا است.

  1. غار Crystals، مکزیک

در این غار بزرگ واقع در 980 فوتی زیر صحرای جی هوآهوآن، بزرگترین کریستال های شکل گرفته در هزاره گذشته بر روی زمین یافت می گردد؛ ارتفاع بزرگترین این ساختارهای کریستالی 39 فوت و وزن آن 55 تن است. حجم زیادی از ذرات سلنیتی در اعماق این غار در زیر بیابان جی هوآهوآن یافت شده است.

در سال 2000، دو برادر در حال اکتشاف و حفاری در معادن Naica، یکی از بزرگترین معادن پربازده کشور بودند که هر ساله چندین تن نقره و سرب از آن بدست می آمد. آن ها در زمان حفاری با غار کریستالی روبرو شدند. در نگاه اول چیز جدیدی به نظر نمی آمد، زیرا نقره و سرب مواد خام اولیه برای شکل گیری کریستال ها هستند و در چندین معدن دیگر نیز قبلا کریستال های کوچکتری کشف شده بودند. با آنالیز ها و حفاری بیشتر از عجایب زمین شناختی جدیدی پرده برداشته شد و یکی از بزرگترین جاذبه های مکزیک کشف شد. گذر از محور پرپیچ و خم معدنی، طی راستا بیست دقیقه ای غار در تاریکی و گرما، هر لحظه اش تجربه ای جدید می باشد.

  1. آبشارهای Angel، ونزوئلا

بعضی ممکن است به آبشار نیاگارا در بخش آمریکایی یا کانادایی این غول آبشاری با بی خیالی نگاهی بیندازند، ولی مطمئنا آبشاری بزرگ تر از آبشار نیاگارا نیز وجود دارد. آبشار انجل در ونزوئلا و در پارک ملی کانائیما قرار گرفته است.

اندازه این آبشار 14 برابر آبشار نیاگارا است و از بلندای کوه Auyantepui سرچشمه می گیرد. این آبشار در بزرگداشت اولین فرد پرواز کننده بر فراز آن یعنی خلبان ایالات متحده جیمی انجل، آبشار انجل نامگذاری شد. این آبشار رکورد پیوسته ترین آبشار جهان را به نام خود به ثبت رسانده است؛ آبشار انجل بدون کوچکترین مانع و وقفه ای پیوسته در جریان است و با ارتفاعی 3.200 فوتی به سمت بالا کشیده شده است؛ در این ارتفاع اندازه سرازیری های تند اصلی و آب شیب های شیب دار نیز در نظر گرفته شده اند.

آب های تند سفیدرنگ در زیر جریان اصلی در جریان است و تقریبا سراشیبی های تند 100 فوتی در دنباله نقاط سریع السیر جای گرفته اند. رفتن به این آبشار خود یک شاهکار به شمار می رود؛ چهار ساعت باید در طول رودخانه های Rio Churun و El Rio Carrao سفر نموده و از آب های خروشان عبور نموده و با صعودی 90 دقیقه ای به نقطه ای بهتر رسید. این یکی از ماجراجویی های واقعی در ونزوئلاست که ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع: سفرمی
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 935

به "سفری شگفت انگیز به مقاصد طبیعی و خارق العاده جهان (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری شگفت انگیز به مقاصد طبیعی و خارق العاده جهان (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید