سارقان، تجهیزات هواپیمای راهبردی روسیه را به سرقت بردند

به گزارش هولی، خبرگزاری خبرنگاران-سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت که در رابطه با سرقت از یک هواپیمای راهبردی این کشور موسوم به روز قیامت اقدامات مقتضی در حال اجرا است.

سارقان، تجهیزات هواپیمای راهبردی روسیه را به سرقت بردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، روز پنحشنبه به خبرنگاران گفت: تجهیزات به سرقت رفته از بخش بار هواپیمای راهبردی ایل 80 (که هواپیمای روز قیامت نامیده می گردد) دلیلی خواهد شد برای نتیجه گیری کردن و اتخاذ اقداماتی که جلوی تکرار موارد مشابه را بگیرد.

هواپیمای روز قیامت ایده هیجان انگیز و جاه طلبانه پست فرماندهی هوابرد جنگ های اتمی و یکی از یادگاران جنگ سرد است.

منابع خبری روسیه اعلام کردند که از بخش بار هوایپمای ایل 80 موسوم به هواپیمای روز قیامت که در فرودگاه تاگانروگ جنوبی قرار داشت بعضی تجهیزات حساس مفقود شده است.

جاسوسی برای کشورهای خارجی و انگیزه اقتصادی برای بدست آوردن قطعات ارزشمندی که در آنها از الماس و طلا استفاده شده از گزینه های احتاقتصادی سرقت عنوان شده است.

بخش مطبوعاتی اداره حمل و نقل وزارت کشور روسیه در حوزه فدرال قفقاز شاقتصادی دوشنبه گذشته خبر داد که در بازرسی از یکی از هواپیماها تعیین شده است که در بار هواپیما باز شده است.

منبع تاس در نهادهای امنیتی منطقه گفت که هواپیمای ایل 80 جهت تعویض روغن لندینگ ها در این محل بوده است. تمامی دستگاههای داخلی هواپیما در زمان تحویل آن سر جای خودشان بوده اند.

به گفته این منبع، اشخاص ناشناس دریچه بار هواپیمای ایل 80 که در فرودگاه تاگانروگ جنوبی قرار داشته است را باز نموده اند و تجهیزاتی از جمله 39 دستگاه بی سیم هواپیما مفقود شده است.

شرکت واحد هواپیماسازی روسیه (بخشی از روستک) از اظهار نظر در مورد انتشار خبرهای راجع به سرقت تجهیزات هوایپمای ایل 80 خودداری کرد.

تصور می شد که این هواپیما ها در صورت جنگ هسته ای، اگر تأسیسات زمینی راهنمایی از بین بروند، بکار گرفته خواهند شد.

این هواپیما در ساختار ارتش آمریکا نیز وجود دارد. مجتمع هوایی فرماندهی راهبردی بدون احتیاج به مراکز ارتباطی زمینی می تواند نیروهای در حال عملیات و حتی هوا فضا را فرماندهی کند. این هواپیما از سال 2015 میلادی به ارتش روسیه تحویل شده بود.

شرکت ابزارسازی روسیه در آن موقع در باره تعیینات این مرکز فرماندهی از هوا اعلام نموده بود: هواپیمای روز قیامت از امکانات بی مانند مختلفی از جمله فرماندهی انواع تسلیحات راهبردی و دوربردی و تمامی بخش های نیروهای مسلح برخوردار است.

طراحی مقاوم و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید مجتمع هوایی فرماندهی روسیه اعلام شده بود.

مشهورترین مدل های این هواپیماهای تخصصی، E-4B آمریکایی و ایل-80 روسی هستند که به ترتیب بر اساس هواپیماهای بوئینگ 747 و ایل 86 مسافربری ساخته شده اند. در مجموع چهار فروند ایل 80 تحویل نیروهای مسلح روسیه شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1385

به "سارقان، تجهیزات هواپیمای راهبردی روسیه را به سرقت بردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارقان، تجهیزات هواپیمای راهبردی روسیه را به سرقت بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید